|

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ساختار ورزش کشور آلوده و گرفتار آشفتگی است!

محمود احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به شدت از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال انتقاد کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز تاسف از فاجعه حذف مجوز پرسپولیس و استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا در نشست علنی صبح امروز مجلس گفت:

مجموعه اتفاقات اخیر علاوه بر برملا ساختن ناکارآمدی وزارت ورزش در کنترل و نظارت بر فدراسیون‌ها، نشان داد فساد تا عمق جان آن نفوذ کرده و در این مسیر رسانه ملی را نیز مانند یک بازیچه دنبال خود می‌کشاند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ احمدی در ادامه گفت:

امروز با استناد به اصل 84 قانون اساسی در خصوص حذف پرسپولیس و استقلال، دو تیم پرطرفدار کشور از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار تیم فوتبال گل گهر سیرجان از سوی کنفدراسیون آسیا و از همه مهم تر حواشی به وجود آمده صحبت می کنم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این نطق متوجه به بخش زحمتکش و سالم حوزه ورزش کشور نبوده بلکه خطاب قرار دادن جریانات مافیایی و اهداف خطرناک آنها برای کشور است، عنوان کرد:

از میلیون ها هوادار فوتبال کشور به خصوص جوانان طرفدار دو تیم نام آور پرسپولیس و استقلال و سرخوردگی تلخی که ایجاد دلجویی می کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه آنقدر دست روی دست گذاشتند که جمعه سیاه برای فوتبال کشور رقم خورد و فاجعه ای به بار آمد که کسی نتوانست آن را جمع کند، یادآور شد:

عاملان این اتفاق تلخ به خاطر وضعیت سیاهی که برای ورزش کشور رقم زده اند به جای اینکه محاکمه علنی شوند با پررویی و گستاخی هرچه تمام تر از تریبون رسمی صداوسیما، دست پیش گرفتند تا پس نیفتند.

احمدی بیغش ادامه داد:

متأسفانه رفتار مبتدیانه رسانه ملی در به رسمیت بخشیدن جریانات ناپاک فوتبال به جایی رسیده که امثال آقایان اصلاح طلب نیز در اظهارات رسمی آن را ترویج افکار حجتیه می دانند که البته بی ربط هم نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود:

مجموعه حوادث اخیر نشان داد که تا چه اندازه ساختار ورزش کشور آلوده و گرفتار آشفتگی است و علاوه بر برملا ساختن ناکارآمدی وزارت ورزش در کنترل و نظارت بر فدراسیون ها، فساد تا عمق جان و کلام آن نفوذ کرده و رسانه ملی را نیز مانند یک بازیچه به دنبال خود می کشاند.

وی خطاب به رییس جمهور، وزیر ورزش و معاون پارلمانی رییس جمهور گفت:

هشدار می دهم بدانید و هوشیار باشید اراده ای مرموز، مسموم و مرصوص در مافیای فوتبال به دنبال ضربه زدن به کشور بوده و در سطوح مختلف پی بدنامی دولت جدید می گردند. در این عرصه پرطرفدار باید ورود شود و با پاکسازی جریان مخرب، کار را به جوانان متدین و تحصیلکرده حوزه ورزش سپرده شود.

احمدی بیغش در ادامه تصریح کرد:

بررسی های موشکافانه نشان می دهد موضوع اخیر صرفا حذف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نبوده بلکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز این دو را حذف کرده است از این رو باید حتما مشخص شود چه کسانی در داخل کشور و در عمق فدراسیون فوتبال، سیگنال های اصلی را به کنفدارسیون فوتبال آسیا داده اند و اساس چه اهدافی در پس پرده عصبانی کردن مردم و بازی با روح و روان ملت وجود دارد چرا آنچه امروز جامعه شاهد آن است، نادیده گرفتن حقوق میلیون ها جوان پرشور، باشعور و طرفدار دو تیم بزرگ و شناسنامه کشور توسط عده ای قلیل فرصت طلب و از دم فاسد در حوزه ورزش به ویژه فوتبال که در خواب غفلت نهادهای ناظر و مسئول در حال جولان روی اعصاب و روان مردم هستند.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در ادامه با طرح این سوال که واقعا فلسفه این حجم از فساد لجام گسیخته در حوزه ورزش چیست، خطاب به وزیر ورزش گفت:

وزارت متبوع شما در موضوع رسیدگی اساسی به فساد در ورزش چه کاره بوده و چه جریانی پشت این ماجرا بوده که کسی جرات برخورد با آن را ندارد.

وی ادام داد:

صداوسیما تا کجا اختیار دارد که به راحتی بانیان وضع موجود از جمله افرادی مثل داریوش مصطفوی ها را که ناپلئون بناپارت فرانسوی نیز از خسارت این فرد و امثال آن به فوتبال ایران باخبرند را به برنامه زنده دعوت و جلوی چشم میلیون ها بیننده اینگونه گستاخانه و وقیحانه به نهادهای نظارتی مثل مجلس و نمایندگان آن، می تازند.

احمدی بیغش همچنین تاکید کرد:

این مدیر مساله دار که از بازماندگان شوم دوران اصلاحات بوده و بنا بر حکم قطعی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در سال 89 آن هم به دلیل مفاسد مختلف، به صورت مادام العمر از همه نوع فعالیت ورزشی به ویژه مصاحبه های رسمی ممنوع شده، با بی تدبیری محض شبکه خبر به برنامه زنده تلویزیونی دعوت و در ناتوانی مطلق مجری به سخیف ترین شکل ممکن به قوه مقننه و همکاری محترم، جناب راستینه نماینده مردم غیور شهرکرد می تازد و با نگاه تحقیرآمیزی به مردم شریف ایران توهین می کند.

نماینده مردم شازند در مجلس در ادامه با بیان اینکه تردیدی ندارم اقدام امثال مصطفوی ها در راستای براندازی جریان فکری همسو، مرموز و پرهزینه آنها بوده که در اوج گستاخی به دنبال ضربه فنی کردن دولت رییسی از همین اول کار هستند، عنوان کرد:

متأسفانه وزارت ورزش در خواب غفلت فرو رفته و انگار فردی در سایه این وزارتخانه را رهبری می کند. بدتر از غفلت وزارت ورزش، استمرار اقدامات مسأله دار صداوسیما در التهاب آفرینی های بی مورد و نمک بر زخم مردم پاشیدن است و ظاهرا مدیران تازه کار رسانه ملی از ناشی گری جریانات آبان ماه اصفهان درس عبرت نگرفته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:

مجلس از این اهانت ها هراسی نداشته و انتظار داریم رئیس و هیأت رئیسه مجلس به اهانت امثال مصطفوی ها ورود جدی کرده و ضمن برخورد قانونی با وزارت ورزش، اقدامات اساسی برای خشکاندن فساد در این مجموعه به ویژه فوتبال در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها