|

سهم 30 میلیاردی استقلال از پیوسن صیادمنش به هال سیتی!

در صورت فروش اللهیار صیادمنش از سوی باشگاه ترکیه‌ای 20 درصد از مبلغ انتقال به جیب استقلال می رود.

لینک کوتاه کپی شد

رسانه‌های ترکیه‌ای از حضور اللهیار صیادمنش در هال‌سیتی خبر دادند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، همیشه خبر حضور بازیکنان ایرانی در لیگ انگلیس از جذابیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. هیجان ویژه و سطح بالای این لیگ باعث شده تا بیش از سایر لیگ‌ها برای هواداران ایرانی جذاب باشد و رفتن یک بازیکن ایرانی به آن حتی اگر به ترکیب اصلی راه پیدا نکند سروصدای زیادی به راه بیندازد. این طور که خبر می‌رسد گویا یک جوان ایرانی دیگر در حال سفر به انگلیس است. البته او نه در لیگ برتر که به لیگ دسته اول و تیم هال سیتی خواهد پیوست.

اللهیار صیادمنش، بازیکن سابق استقلالی‌ها گویا برای پیمودن پله‌های موفقیت عجله دارد. او در هر تیمی که بازی کرد خیلی زود توانایی‌هایش را برای رسیدن به مرحله بالاتر نشان داد. بازیکنی که خیلی زود در سایپا چهره شد و به استقلال آمد. 15 بازی در این تیم برای نشان دادن توانایی و پتانسیل فوق‌العاده‌اش کافی بود و او خیلی زود به جمع لژیونرهای این تیم پیوست. فنرباغچه، حضور قرضی در استانبول اسپور در لیگ دسته اول ترکیه و بعد از آن هم یک قرارداد قرضی دیگر با زوریا لوهانسک اوکراین شاید در ابتدا مسیر خیلی جذابی برای جوان با استعداد استقلالی‌ها نباشد. نکته اما در  این است که او این مسیر را در حالی پیموده که به تازگی 20 سالگی را رد کرده و در صورت ادامه این روند آینده‌ای درخشان پیش رویش خواهد بود. 

از اوکراین به انگلیس

هال‌سیتی می‌تواند همان اتفاق جذابی باشد که برای صیادمنش انتظار می‌رفت. تیمی که برای هواداران ایرانی شاید خیلی نام آشنایی نباشد اما چندان هم غریبه نیست. ببرهای انگلیسی می‌توانند سکوی پرتاب خوبی برای جوان تازه‌واردشان باشند. این تیم در حال حاضر در جدول 24 تیمی در رده 19 قرار گرفته و البته فقط یک امتیاز با تیم قعرنشین فاصله دارد. این تیم در سه بازی پایانی خود پیروز نشده و روند گلزنی‌اش سینوسی است. آن‌ها برای برطرف کردن این نقاط ضعف به سراغ مهاجم ایرانی آمده‌اند تا شاید بتواند این نمودار پر از فراز و نشیب را سروسامان داده و به شکل مطلوبی برای فرار از قعر جدول به این تیم کمک کند. 

سود مالی برای استقلال

برای هواداران استقلال یکی دیگر از جذابیت‌های این انتقال مبلغی است که قرار است به باشگاه برسد. صیادمنش در سال 2019 با مبلغ 753 هزار یورو از استقلال راهی فنرباغچه شد. در این قرارداد بندی وجود دارد که در صورت فروش این بازیکن جوان ایرانی از سوی باشگاه ترکیه‌ای 20 درصد از مبلغ انتقال به جیب استقلال می رود.

بنا بر گزارش یک خبرنگار مطرح ترکیه‌ای در صورت انتقال رسمی صیادمنش به هال سیتی از 5 میلیون یورو مبلغ یک میلیون یورو (حدود 30 میلیارد تومان) که 20 درصد مبلغ کل می شود به باشگاه استقلال خواهد رسید. با وجود تمام این اتفاقات جذاب مصاحبه‌ای از این مهاجم ایرانی نشان داد که شاید تمام این رویاهای آبی خیلی زود از دست برود.

این بازیکن که یک پیشنهاد جدی از اندرلخت بلژیک و از سوی وینسنت کمپانی سرمربی این تیم دارد در مصاحبه‌هایش از علاقه خود برای کار کردن با این بازیکن سابق و معروف منچسترسیتی گفته است. این علاقه تا حدی است که او رفتن به بلژیک را به انگلیس ترجیح می‌دهد. شاید هم این که لیگ انگلیس در طول تاریخ برای بازیکنان ایرانی چندان خوش‌یمن نبوده در این تصمیم تاثیرگذار باشد. با این حال هواداران استقلالی امیدوارند که بازیکن سابقشان به تیمی برود که برای آن‌ها هیجان بیشتر و برای باشگاهشان پول بیشتر به همراه داشته باشد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها