|

آخرین تلاش های فدراسیون برای جلوگیری از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

آیا کورسوی امیدی برای برگشت استقلال و پرسپولیس به آسیا وجود دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که هواداران استقلال و پرسپولیس نسبت به حضور تیم های خود در آسیا ناامید شدند، طی روزهای اخیر وزیر ورزش در مصاحبه های مختلف از مهلت چند روزه برای بازگشت این تیم ها به آسیا صحبت کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ روز گذشته هم حمید سجادی مدعی شد هنوز 5 روز تا حذف قطعی استقلال و پرسپولیس زمان باقی مانده است.

اما اصل ماجرا چیست؟ در حکمی که از سوی AFC برای فدراسیون آمد، عنوان شده بود فدراسیون فرصت 10 روزه ای برای اعتراض به این حکم در CAS دارد.

البته طی روزهای گذشته مدیران بلند پایه تلاش کردند با خود AFC رایزنی و این مقر را راضی کنند که از رای خود پا پس بکشد. مسئولان به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند اگر آن ها کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای را قبول دارند باید کنار آن کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای را هم بپذیرند چرا که این دو کنار یکدیگر معنی پیدا می کنند.

کمیته استیناف به باشگاه های ایرانی مهلت 3 ماهه ای بابت تکمیل مدارکشان داده و مسئولان هم معتقد هستند AFC باید این موضوع را پذیرفته و رای خود را پس بگیرد و باشگاه های ایرانی در زمانی که اعلام شده مدارک خود را کامل کنند.

فدراسیون نشین ها امیدوار هستند این موضوع جواب بدهد ولی اگر جواب نداد، آن ها همراه مدیران وزارت ورزش شرایط و عواقب احتمالی شکایت به دادگاه عالی ورزش یا همان حکمیت را بررسی می کنند، اینکه این اعتراض به نفع باشگاه های ایرانی خواهد بود یا نه؟

چرا که ممکن است اعتراض به CAS جواب معکوس دهد و کنفدراسیون فوتبال آسیا بیش از پیش روی تیم های ایرانی حساس شود، موضوعی که در آینده می تواند برای فوتبال ایران و دیگر باشگاه ها گران تمام شود.

فدراسیون فوتبال یک بار در ماجرای میزبانی تیم ملی که در اقدامی غیرمنصفانه به منامه بحرین واگذار شده بود، از AFC به دادگاه CAS شکایت کرد که این شکایت نتیجه ای جز خصومت بیشتر کنفدراسیون فوتبال آسیا با فوتبال ایران نداشت. حالا فدراسیون و وزارت ورزش تنها تا صبح دوشنبه فرصت دارند تصمیم بگیرند پرونده استقلال و پرسپولیس را به دادگاه CAS ببرند یا نه.

وزارت ورزش این روزها به فدراسیون فوتبال فشار آورده که حتما با AFC لابی کند و آن ها را به پذیرش مهلتی که کمیته استیناف به سرخابی ها داده بود، وادارد. باید دید فدراسیون توان متقاعد کردن کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد؟

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها