|

با 10 ستاره دنیای فوتبال در سال 2022 آشنا شوید

سال ۲۰۲۲ در شرایطی شروع شده که پایانش می‌تواند برای چندین ستاره فوتبالی مهیج‌تر از بقیه باشد.

لینک کوتاه کپی شد

سال ۲۰۲۲ میلادی در حالی شروع شده که همین حالا رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا در حال برگزاری است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ البته که امسال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا مشخص می‌شود، نقل و انتقالات در راه است و در ادامه مساله بزرگ جام جهانی هم پیش رو خواهد بود. همین موارد باعث شده تا بسیاری از نگاه‌ها متوجه اتفاقات فوتبالی سال ۲۰۲۲ شود. با این وجود، در ۱۲ ماه آینده ۱۰ بازیکن هستند که بیش از بقیه ممکن است بر سال ۲۰۲۲ تاثیرگذار باشند.

۱۰- ریاض محرض؛ منچسترسیتی

ریاض این روز‌ها درگیر رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا است. تیم او یعنی الجزایر مدافع عنوان قهرمانی است و در این دوره بسیاری از نگاه‌ها متوجه این بازیکن است که ببینند می‌تواند دوباره این جام را بالای سر ببرد یا خیر. البته با توجه به رقبایی که الجزایر در این دوره از رقابت‌ها دارد، کار او بسیار دشوار است. با این حال وینگر منچسترسیتی برای خلق یک شگفتی مهم، اعتماد به نفس لازم را دارد. این بازیکن ۳۰ ساله سیتی، موفق شد در نیمه نخست فصل ۱۳ گل بزند و ۵ پاس گل هم بدهد. ریاض در نظر دارد در تیم ملی هم چنین عملکرد درخشانی را تکرار کند. از این مورد گذشته او بخت دارد تا با منچسترسیتی قهرمان لیگ جزیره و لیگ قهرمانان اروپا هم شود. ضمن اینکه ریاض با الجزایر ممکن است فرصت بازی در جام جهانی را هم به دست بیاورد.

۹- جود بیلینگام؛ دورتموند

این بازیکن یک ستاره ناب است. از ژوئیه ۲۰۲۰ تا به حال، جود یک لحظه فرصت پیشرفت در ترکیب دورتموند را از دست نداده و مدام در حال بهتر شدن است. این اتفاق در حالی رخ داده که او فقط ۱۸ ساله است. با وجود این سن و سال کم، این بازیکن همین حالا ۱۰ بازی ملی در کارنامه دارد و طبیعی است که در ماه‌های پیش رو از او بیشتر شنیده شود. هافبک میانی دورتموند که در این تیم آلمانی روز‌های خوبی را سپری می‌کند همین حالا در پست خودش تبدیل به یکی از بهترین‌ها شده است. او فرصت دارد تا با دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا بدرخشد.

۸- کریم بنزما؛ رئال مادرید

در فصول اخیر، کریم بنزما در اوج آمادگی دوران حرفه‌ای اش بوده است. او آن قدر خوب کار کرده که دیدیه دشان را واداشته تا این بازیکن را در سن ۳۴ سالکی به تیم ملی فرانسه دعوت کند. با وجود چنین سن و سالی، مهاجم فرانسوی رئال مادرید در حال تفسیر این جمله کلیشه‌ای است که سن فقط یک عدد است. کریم با رئال‌مادرید دندان تیز کرده اند تا لالیگا را به دست بیاورند؛ آن‌ها البته متخصص بردن لیگ قهرمانان اروپا هستند و شانس زیادی هم در این جام دارند. حضور در این جام‌ها به علاوه حضور این بازیکن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باعث می‌شود تا بنزما حسابی در ماه‌های پیش رو مورد توجه باشد.

۷- پل پوگبا؛ منچستریونایتد

پوگبا یکی از بازیکنانی است که پرونده‌اش در روز‌های پیش رو باید با دقت زیادی مورد توجه قرار بگیرد. قرارداد او با یونایتد در چندماه آینده به پایان می‌رسد اما شیاطین سرخ در نظر دارند قرارداد این بازیکن را تمدید کند و او را یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جزیره کنند. قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ اما انگار زیاد عجله‌ای برای تصمیم‌گیری در این مورد ندارد. همین حالا تیم‌های بزرگی برای داشتنش برنامه ریزی کرده‌اند و از طرفی ممکن است او تابستان با عنوان بازیکن آزاد از جمع یونایتد جدا شود. به غیر از مساله قرارداد و سهمش در بازار نقل و انتقالات، او یکی از چهره‌هایی است که باید سال ۲۰۲۲ در جام جهانی زیرنظر گرفته شود.

۶- روبرت لواندوفسکی؛ بایرن مونیخ

بعد از لغو شدن مراسم اهدای توپ طلا در سال ۲۰۲۰ که همگان می‌گفتند باید به لواندوفسکی برسد، او در مراسم توپ طلای ۲۰۲۱ بعد از مسی به عنوان دومی رسید و با عملکرد خارق العاده‌ای که دارد باید انتظار داشت تا در فهرست نهایی توپ طلای سال ۲۰۲۲ هم باشد. البته که لواندوفسکی قبل از آن فرصت رسیدن به قهرمانی در چند جام از جمله لیگ قهرمانان اروپا را دارد. بایرن سال‌های زیادی است که تبدیل شده به یکی از مدعیان اصلی فتح این جام. اگر لواندوفسکی امسال هم لیگ قهرمانان را ببرد، سخت است توپ طلای سال ۲۰۲۲ به بازیکن دیگری غیر از او واگذار شود.

۵- کریستیانو رونالدو؛ منچستریونایتد

چطور می‌شود در سال ۲۰۲۲ انتظاری از کریس رونالدو نداشت؟ با وجود ۳۶ ساله بودن، او با بازگشتش به منچستریونایتد، بسیاری را هیجان‌زده کرده و همه می‌دانند رونالدو بازیکنی نیست که در زمین فوتبال و اتفاقات فوتبالی تسلیم شود. به غیر از درخشش در لیگ قهرمانان اروپا، این مهاجم پرتغالی امیدوار به سپری کردن جام جهانی خوبی به همراه تیم ملی کشورش است. قبل از آن اما او در پلی آف کار سختی برای رساندن پرتغال به جام جهانی خواهد داشت.

۴-محمد صلاح؛ لیورپول

از زمانی که فصل جدید شروع شده، محمد صلاح به گواه بسیاری، بهترین بازیکن دنیا بوده است. این مهاجم مصری، آمار خارق‌العاده‌ای با لیورپول داشته و در طول ۲۰ بازی در لیگ برتر ۱۶ بار گلزنی کرده و ۹ بار هم به همتیمی هایش پاس گل داده است. این بازیکن مصری با وجود شکست در بازی نخست، هنوز انگیزه زیادی برای درخشیدن در جام ملت‌های آفریقا هم دارد.

۳- لیونل مسی؛ پاری‌سن‌ژرمن

لیونل مسی اهداف زیادی را برای سال ۲۰۲۲ در برنامه گنجانده است. درست است که او در نیم فصل نخست انتظارات را برآورده نکرده اما انگیزه زیادی برای بازگشت به روز‌های درخشانش دارد. مهمترین هدف او در این فصل طبیعتا تلاش برای بردن اولین جام جهانی‌اش خواهد بود. ضمن این که او مثل هر سال، دوباره می‌خواهد مدعی اصلی بردن توپ طلا باشد. کسی که ۷ بار این جایزه را به دست آورده می‌داند برای رسیدن به هشتمین توپ طلا باید سطح بازی‌اش را فراتر از چیزی ببرد که در نیم فصل نخست، ارائه کرد.

۲- ارلینگ هالند؛ دورتموند

درست است که ارلینگ هالند با نروژ به جام جهانی نرسیده اما این موضوع دلیل نمی‌شود که هالند سال ۲۰۲۲ را به تسخیر خود درنیاورد. با وجود حذف از لیگ قهرمانان اروپا، موتور گلزنی هالند خاموش نشده و می‌تواند تا انتهای فصل بی رحم‌تر هم شود. از طرفی، ممکن است او آخرین فصل حضورش در دورتموند را هم سپری کند. بند فسخی که در قراردادش گنجانده شده، بسیاری از تیم‌های اروپایی رامشتاق به داشتنش کرده است. او می‌تواند در تابستان به تیمی برود که یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ قهرمانان اروپا باشد.

۱- کیلیان امباپه؛ پاری سن ژرمن

چه کسی به غیر از کیلیان امباپه، شایسته قرار گرفتن در رتبه اول این رده‌بندی است؟ او در هر زمینه‌ای که فکرش را کنید، پیشتاز است. کیلیان فرم ایده‌آلش در پاریس را حفظ کرده و امسال می‌تواند این باشگاه فرانسوی را به رویای اصلی‌اش که همان فتح لیگ قهرمانان اروپا است، برساند. آینده او هم که همچنان در کانون توجه قرار گرفته و برای بسیاری جذاب است. کیلیان در انتهای فصل بازیکن آزاد است و از همین حالا می‌تواند با هر باشگاهی که دوست دارد، مذاکره کند. به غیر از این موارد، تشکیل زوج خط حمله تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ با کریم بنزما می‌تواند جذابیت بیش‌تری به جام جهانی پیش رو دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها