|

شاخ های مجازی در وزارت ورزش؛ هدف همیشه وسیله را توجیه نمی کند!

حضور چهره هایی که معروف شدنشان گاهی دلایل غیرقابل گفتنی دارد، در ساختمان شماره دو وزارت ورزش عجیب ترین اتفاقی بود که می توانست رخ بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

کمتر از پنج ماه از صدارت حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان می گذرد. او از چهره های شاخص ورزشی و برخوردار از تحصیلات آکادمیک بوده و ماموریت دارد تا نابسامانی های به جای مانده از وزاری پیشین، به خصوص سلطانی فر را اصلاح کند اما هر چه بیشتر می گذرد از این مسیر هدفگذاری شده دور و دور تر می شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ دونده سابق دوهای استقامت و نیمه استقامت ایران آمده تا آرامش را به این حوزه مهم اجتماعی کشور باز گرداند اما نه فقط این امر محقق نشد بلکه هر روز اخبار منفی و تلخی از گوشه و کنار ورزش  و به ویژه فوتبال ایران منتشر شده و حاشیه های جدیدی سر راه او سبز می شود.

قضایای فدراسیون فوتبال خود به تنهایی سریالی طولانی و فرسایشی از اتفاقات تاریک و آزار دهنده است. خوبان عالم شهاب عزیزی خادم  و حمید مهرعلی به تنهایی می تواند پروژه ای عظیم را شکل دهد. سفر های مارکوپولویی رییس، نایب رییس فدراسیون و شرکای تجاری و مخارج سنگینی که از جیب مبارک نمی پردازند هم مانند داستان خرید تجهیزات کمک داور ویدیویی و البسه تیم ملی، قصه های زیادی به همراه دارند.

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا هم مزید بر علت شده تا نسبت به کارآیی و توانمندی تیم مدیریتی او دچار شک ‌تردید شویم. با این همه اتفاق ریز و‌ درشت که سوالات زیادی را در پی داشته عکس العمل خاصی را از سوی مقامات این وزارتخانه شاهد نبوده و نیستیم. گویا وزیر، معاونان و مشاورانش به خواب زمستانی رفته اند! در این بین آقای وحید یامین پور معاون امور جوانان وزیر اما  چندان بیکار نبوده و مشغول رایزنی با جمعی از شاخ های مجازی یا همان اینفلوئنسر های اینستاگرام جهت ترویج امر ازدواج بوده است. حضور این چهره های نه چندان خوشنام در ساختمان شماره دو وزارت ورزش اگرچه با توجیهات و بیانیه وزارت ورزش همراه بود اما اثرات مخرب و زیان بار خود را گذاشته و انتقادات زیادی را متوجه این وزارت خانه کرده است.

شاخ های اینستاگرامی در روزمرگی های خود چه آموزش مثبتی به جز تخریب بنیان خانواده و ترویج فرهنگ تجمل گرایی و خود نمایی به مخاطبین خود می دهند که بخواهند در زمینه ازدواج جوانان کمک کار معاونت جوانان وزارت ورزش باشند؟ داستان آن ها چیزی شبیه استفاده ابزاری از امیر تتلو در مراسم خبرگزاری فارس و رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 1396  است. آن ها به وزارت ورزش رفتند چون دنبال کنندگان زیادی دارند. مخاطبینی که البته هیچ الگوی درستی چه از منظر اخلاقی و چه آموزشی برای خود نیافته اند و صرفا به قصد سرگرمی در صفحات این افراد حضور دارند.

به نظر می رسد حمید سجادی با محدودیت های زیادی در اداره وزارت ورزش مواجه باشد. افرادی که باید مطابق چارت سازمانی زیر دست او باشند گویی از مجرای دیگر انتخاب و معرفی شده و وزیر تنها حکم شان را امضا کرده است. یکی مثل وحید یامین پور! در چنین شرایطی نمی توان چندان به آینده ورزش و جوانان مان خوش بین بود...

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها