|

روز و ساعت بازی تیم ملی فوتبال بانوان ایران برابر هند؛ جام ملت های آسیا

اولین دیدار تیم ملی فوتبال بانوان ایران در جام ملت‌های آسیا امروز برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

بالاخره روز تاریخی فوتبال زنان ایران از راه رسید. آن‌ها برای اولین‌بار در جمع بهترین‌های آسیا حضور دارند و قرار است این تیم تازه‌وارد، جدا از نتیجه‌ای که در مستطیل سبز رقم می‌خورد، قدرت و انگیزه خود را به فوتبال آسیا و جهان نشان دهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شهرآرانیوز؛ بازی‌ها به میزبانی هند برگزار می‌شود و براساس قرعه، اولین بازی دختران ایران نیز مقابل هند رقم خورده است تا به‌این‌شکل بازی افتتاحیه بیستمین دوره جام ملت‌ها، با پرچم ایران مزین شود.

امروز از ساعت ۱۷:۳۰ رقابت ایران و هند انجام می‌شود.

تیم ملی فوتبال کشورمان در رده‌۷۰ و تیم ملی هند در رده ۵۵ جهان قرار دارد. این ۲ تیم پیش‌از‌این یک‌بار در سال ۲۰۱۹ مقابل هم قرار گرفته‌اند که با برتری ۱ بر ۰ هندی‌ها همراه بود. با توجه به اینکه ۵ تیم برتر مسابقات می‌توانند سهمیه جام‌جهانی را به‌طور‌مستقیم کسب کنند، هندی‌ها با میزبانی و تدارکاتی که برای حضور در مسابقات دیده‌اند، امیدوار به کسب این سهمیه هستند.

سابقه هندی‌ها در جام ملت‌ها

تیم ملی هند در نهمین دوره حضورش، میزبانی مسابقات را برعهده گرفته است. این تیم هیچ‌گاه قهرمان جام ملت‌ها نشده است، اما در اولین حضورش در سال۱۹۷۹ در جایگاه دوم قرار گرفت و در ۲ دوره بعدی هم به‌ترتیب سوم و دوم شد. هند در ۴ دوره بعدی حضور نداشت و پس از ورود دوباره در ۵ دوره به کار خود در مرحله مقدماتی پایان داد. در ادامه هم در ۶ دوره دیگر شرکت نکرد تا اینکه به جام ملت‌های‌۲۰۲۲ راه یافت.

هند درباره ایران چه می‌گوید؟

توماس دینربای، سرمربی تیم ملی فوتبال هند، گفته است هدفشان این است که با یک بازی هجومی دفاع تیم ملی ایران را در مسابقه جام ملت‌های آسیا بشکند تا در افتتاحیه مقابل ایران به پیروزی برسد. بازی با ایران یک دیدار واقعا سخت خواهد بود. ما فیلم بازی‌های آن‌ها را تماشا کرده‌ایم و ایران واقعا یک تیم جنگنده است. ایران دفاع قدرتمندی دارد و بازیکنان این تیم در محوطه جریمه دفاع بسیار خوبی دارند. بازی مقابل ایران برای هند به‌دلیل راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی بسیار مهم است.

قول ایراندوست به ایرانیان

تیم فوتبال زنان هند در سال ۲۰۲۱ به ۶ کشور سفر کرده است تا مقابل تیم‌های باکیفیت به عنوان بخشی از آماده‌سازی خود برای مسابقات جام ملت‌های آسیا رقابت کند؛ اما تیم ملی کشورمان در‌حالی نخستین حضورش را بدون هیچ دیدار تدارکاتی بین‌المللی تجربه خواهد کرد که مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی، امیدوار به صعود از مرحله گروهی است.

او گفته است: برای تک‌تک بازی‌ها برنامه‌ریزی و آنالیز کرده‌ایم و مطمئن باشید که ایران حریف دست‌و‌پا‌بسته‌ای نخواهد بود. هدف ما فقط حضور نیست، بلکه دنبال این هستیم که قدرت فوتبال بانوان ایران را به آسیا نشان دهیم. تقریبا ۸ بازی از تیم ملی هند را دیده‌ایم و تیمی کاملا دونده و جنگجو و منظم و باهوش دارند.

امروز به صدای پای دختران ایران «گوش» کنیم

قرار نیست امروز بازی تیم ملی ایران و هند از تلویزیون پخش زنده شود، اما می‌توان صدای ورزشگاه «دی‌وای‌پاتیل» را از رادیو‌ورزش شنید. دیدار تیم ملی ایران و تیم ملی هند امروز پنجشنبه ۳۰‌دی در ساعت‌۱۷:۳۰ به‌صورت زنده از رادیو‌ورزش موج اف‌ام ردیف ۹۲مگاهرتز پخش خواهد شد. این بازی جذاب و مهم که افتتاحیه جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود، قرار است با گزارشگری نجمه جعفری شنیده شود.

جعفری گزارشگر فوتبال و فوتسال بانوان است که سال‌ها در صداوسیمای فارس و شهر شیراز فعالیت کرده و در سال‌های اخیر بازی‌های لیگ برتر فوتبال بانوان را گزارش کرده است. او از سال۸۷ تاکنون در صداوسیمای فارس فعالیت می‌کند و نویسندگی، ترجمه، گویندگی، گزارشگری و تهیه‌کنندگی برنامه‌های ورزشی بانوان در رادیو را برعهده دارد. قرار است بازی دیگر ایران نیز به‌همین‌شکل رادیویی به‌صورت زنده پوشش داده شود و از رادیو‌ورزشی نرم‌افزار ایران‌صدا پخش خواهد شد.

جولان کرونا در سرزمین هندو‌ها

در‌حالی‌که تست کاروان ایران منفی شده بود، خبر رسید که تست کرونای ۲‌بازیکن تیم فوتبال زنان هندوستان مثبت است و آن‌ها بازی با ایران را در رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا از دست دادند. بازیکنان تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، چین و ویتنام هم به کرونا مبتلا شده‌اند. با اعلام فدراسیون فوتبال هند، تست کرونای ۲ بازیکن این تیم مثبت شده است و آن‌ها خیلی سریع به قرنطینه رفتند. به‌این‌ترتیب هند در بازی با ایران ۲ بازیکن خود را به‌همراه ندارد.

بازیکنانی که تست کرونایشان مثبت شود، باید ۷ روز به قرنطینه بروند و دور‌از‌دسترس باشند و حتی حق خروج از اتاقشان را هم ندارند. هندوستان به‌شدت درگیر ویروس کروناست و تدابیر شدیدی برای کنترل تیم‌های مختلف اندیشیده شده است. تمامی ۱۲ تیم شرکت‌کننده حق خروج از ۳ محل تعریف‌شده برای هتل، زمین تمرین و زمین مسابقه را ندارند. در صورت ابتلای تیمی به کرونا، در‌صورتی‌که دست‌کم ۱۳ بازیکن برای حضور در زمین داشته باشند، مسابقه برگزار خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی