|

عابدزاده یا بیرانوند؛ انتخاب اسکوچیچ برای بازی با عراق کیست؟

حضور احتمالی عابدزاده مقابل عراق، نشان می‌دهد او قصد دارد دوران تازه‌ای، در دروازه تیم ملی آغاز کند.

لینک کوتاه کپی شد

امیر عابدزاده در بازی با عراق هم، گزینه اول قرار گرفتن درون دروازه تیم ملی است و شانس بیشتری از بیرانوند دارد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، تیم ملی با امیر عابدزاده، دوران تازه‌ای را شروع کرده و به نظر می‌رسد این دروازه‌بان جوان، فعلا قصد ندارد فرصتی که به دست آورده را از دست بدهد. عابدزاده که سال‌ها دروازه‌بان سوم تیم ملی محسوب می‌شد، در سال‌های اخیر با درخشش در اروپا گزینه دوم ایران بعد از علیرضا بیرانوند شد. نمایش متزلزل بیرانوند مقابل لبنان و وضعیت پر فراز و نشیب او در اروپا، سرانجام مقابل سوریه شانس بازی را به عابدزاده داد. عابدزاده، با کلین شیت بی‌دردسر مقابل سوریه توانست نمره قبولی بگیرد و امیدوار به ادامه رقابت با بیرو باقی بماند. رقابتی که فعلا، عابدزاده دست بالا را در آن دارد.

وضعیت متفاوت در اروپا

بیرانوند در هفته‌های اخیر، دوباره جایگاهش در بواویستا را از دست داده است. او بازی هفته پانزدهم با موریرنز را بخاطر مصدومیت از دست داد و پس از آن، به نیمکت نشین تبدیل شد. «بیرو» 4 بازی اخیر بواویستا را از روی نیمکت تماشا کرده و رافائل براسالی، دیگر دروازه‌بان این تیم درون دروازه قرار گرفته است. براسالی بازی با موریرنز که بیرانوند مصدوم بود، توانست کلین‌شیت کند و با وجود گل خوردن در هر 4 بازی اخیر، هنوز دروازه‌بان مورد اعتماد پتیت سرمربی این تیم محسوب می‌شود. بیرانوند هم البته در 8 بازی با پیراهن بواویستا، فقط یک کلین شیت داشت و آمار چندان بهتری، از براسالی ندارد.

اتفاق یا دوران تازه

امیر عابدزاده بر خلاف بیرو، در این مدت توانسته به روند خوبش ادامه بدهد. او در هفته‌های اخیر، فقط یک بازی را بخاطر ابتلا به کرونا از دست داده و بدون رقیب، شماره یک تیمش را بر تن می‌کند. عابدزاده در زمینه تعداد واکنش موفق در هر بازی، ششمین دروازه‌بان برتر لالیگا 2 محسوب می‌شود. برخلاف بیرانوند، عابدزاده این هفته‌ها را کاملا در شرایط مسابقه گذرانده و به همین دلیل، شانس بیشتری برای بازی مقابل عراق خواهد داشت.

بیرانوند از شروع مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018، تبدیل به دروازه‌بان اصلی تیم ملی شد و پس از درخشش در جام جهانی، جایگاهی دست نیافتنی به دست آورد. انتخاب‌های نه چندان خوب در فوتبال اروپا و چند نمایش ضعیف در بازی‌های اخیر ایران، اقتدار او را به خطر انداخته است. همزمان، عابدزاده هم در فوتبال اروپا می‌درخشد و شاید، این آغاز رقابتی طولانی بین این دو نفر باشد. حضور احتمالی عابدزاده مقابل عراق، نشان می‌دهد تصمیم اسکوچیچ در بازی با سوریه اتفاقی نبوده و او قصد دارد دوران تازه‌ای، در دروازه تیم ملی آغاز کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها