|

پیش بازی ایران-امارات؛ دیداری مهم برای بقیه!

تیم ملی با برد برابر عراق، صعود زودهنگامش به جام‌جهانی 2022 قطر مسجل شد و ادامه رقابت‌ها برای ایران جنبه تشریفاتی پیدا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

این مسابقه برای امارات از حساسیت زیادی برخوردار است و این تیم در کنار کره‌جنوبی شانس صعود مستقیم به جام‌جهانی 2022 را دارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ این بازی روز سه شنبه 12 بهمن از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی و بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

رکوردشکنی یا فرصت به ذخیره‌ها

معمولاً تیم‌هایی که خیلی زود تکلیف خود را در یک رقابت مشخص می‌کنند دو حق انتخاب برای دنباله مسابقات دارند. گزینه اول ادامه بازی‌ها طبق روند قبلی است که می‌تواند منجر به ثبت رکوردهای جدید در تاریخ شود. تیم ملی رکورد زودترین صعود ایران به جام‌جهانی را به نام خود ثبت کرد و می‌تواند در ادامه مسابقات حدنصاب جدیدی برای امتیاز یک تیم آسیایی در مرحله انتخابی جام‌جهانی از خود به جای بگذارد. تیم ملی با دراگان اسکوچیچ در 93 درصد بازی‌ها به پیروزی رسیده، حفظ و بهبود این آمار می‌تواند از انگیزه‌های اسکوچیچ باشد. علاوه بر رکودشکنی، تیم ملی شانس کمی برای قرار گرفتن در سید 2 جام‌جهانی دارد که این مستلزم پیروزی در 3 بازی باقیمانده است. همه اینها می‌تواند باعث شود تا تیم ملی، مسابقات را مانند قبل پیگیری کند.

گزینه دوم استفاده از این دیدارها به عنوان بازی دوستانه است. تیم ملی پس از انتخابی جام‌جهانی فرصت زیادی برای تدارکات ندارد و از این بازی‌های تشریفاتی می‌تواند برای آماده‌سازی بیشتر و میدان دادن به بازیکنانی که کمتر امکان بازی داشتند به کار گیرد.

دیدار با باانگیزه‌ترین تیم گروه

تیم ملی در رده بیست‌ویکم رده‌بندی فیفا و تیم اول آسیاست. ایران با 19 امتیاز تیم اول گروه است. امارات رقیب تیم ملی در رتبه شصت و نهم جهان و هفتم آسیا قرار دارد. امارات با 9 امتیاز تیم سوم گروه است. این تیم همان طور که برای کسب رتبه دوم تلاش می‌کند، باید جایگاه خود را در رده سوم از دست ندهد و با این اوصاف این دیدار برای امارات بسیار حائز اهمیت است.

فوتبال در امارات قدمت چندان طولانی ندارد ولی در همین حدود 5 دهه که از عمر آن می‌گذرد، این کشور تیم ضعیفی نشان نداده است و فینالیستی جام‌ملت‌های آسیا و حضور در جام‌جهانی را تجربه کرده است اما با اینحال هیچ وقت در تقابل رودرو با ایران حریف قدرتمندی نبوده است. در مجموع 17 رویارویی ایران با امارات، ایران 13 بار به پیروزی رسیده و سهم امارات فقط یک برد آن هم در یک بازی دوستانه بوده است. ایران در 4 مصاف آخر با این تیم به پیروزی رسیده است.

تیم ملی در سال‌های اخیر در کار دفاعی بی‌نقص نشان داده و در همین 10 بازی گذشته تنها ۲ گل دریافت کرده است. شاگردان دراگان می‌توانند با توجه به سابقه جدال با امارات به ثبت کلین‌شیتی دیگر خوش‌بین باشند. ایران در 17 بازی مقابل امارات فقط در ۲ مسابقه دروازه‌اش باز شده و در یک بازی رسمی گل خورده که از آن مسابقه ۱۳ سال می‌گذرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها