|

نظر کارشناسان داوری درخصوص پنج صحنه جنجالی دیدار استقلال-هوادار

بازی استقلال و هوادار چند صحنه جنجالی داوری داشت.

لینک کوتاه کپی شد

در آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر دو تیم استقلال و هوادار در حالی به مصاف هم رفتند که آبی پوشان با پیروزی در این بازی موفق شدند با ۳۸ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی باقی بمانند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ قضاوت این بازی که صحنه های بحث برانگیز داوری زیادی را هم به همراه داشت به عهده سید اصغر مومنی بود و سید یعقوب حجتی و هیوا بهمنی هم کمک داوران این مسابقه بودند‌.

در دقیقه ۹ این دیدار گل اول استقلال روی ضربه پنالتی به ثمر رسید و در ادامه بازی هم در صحنه ای بازیکنان هوادار اعتقاد به خطای هند داشتند. همچنین در دقایق پایانی بازی اخراج سیاوش یزدانی جنجال هایی را به همراه داشت.

ین در حالی است که گل پیروزی بخش تیم استقلال هم مورد نقد قرار گرفته و برخی اعتقاد دارند که با خطای بازیکن استقلال همراه بوده است.

در بررسی صحنه های داوری این بازی با ما همراه باشید:

* دقیقه 9 (پنالتی استقلال):

نوذر رودنیل: پنالتی که برای استقلال گرفته شد کاملا درست بود اما اخطار به بازیکن اشتباه بود. هر پنالتی، اخطار ندارد؛ بازیکن در حال خروج است و خطای پنالتی هم کرده، بهترین جریمه خطای پنالتی است و کاری که اخطار داشته باشد انجام نداد.

حسین عسگری: پنالتی به درستی اعلام شد.

ابراهیم میرزابیگی: اعلام پنالتی درست است چون بازیکن آبی بازیکن سفید را شارژ می‌کند.

غلامرضا جباری: پنالتی گرفته شده برای تیم استقلال درست بود چون بازیکن هوادار با دست راست خود اقدام به بر هم زدن تعادل بازیکن استقلال می‌کند. با توجه به اینکه بازیکن استقلال در حال کم کردن سرعت برای کنترل توپ است، همین فشار برای به هم خوردن تعادل بازیکن کافی است و خطا اتفاق می‌افتد.

 

* دقیقه 48 (صحنه مشکوک به هند در‌ محوطه جریمه استقلال)

نوذر رودنیل: خطای هند اتفاق نیفتاد و ادامه بازی درست بود.

حسین عسگری: خطای هند اتفاق نیفتاد چون دست بازیکن در حالت طبیعی بود و اگر هم توپ به دستش خورده باشد تخلف هند رخ نداده است.

ابراهیم میرزابیگی: این صحنه پنالتی نیست و ادامه بازی تصمیم درستی است.

غلامرضا جباری: هند نیست. چون حتی اگر توپ به دست بازیکن استقلال خورده باشد، هیچ یک از فاکتورهای لازم برای خطای هند در این صحنه وجود ندارد.

 

* دقیقه 84 (گل دوم استقلال)

نوذر رودنیل: گل سالم بود.

حسین عسگری: گل دوم استقلال خطا بود. بازیکن دیگری غیر از زننده گل، به وضوح با دو دست مدافع هوادار را هل داد و آقای مطهری هم گل زد.

ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه خطایی رخ نداده و داور به درستی گل را تشخیص داده است.

غلامرضا جباری: گل استقلال سالم بود و خطایی در داخل محوطه جریمه رخ نداد.

* دقیقه 88 (اخراج سیاوش یزدانی)

نوذر رودنیل: سیاوش یزدانی بازیکن بجای اینکه توپ را به بیرون بزند، وارد جریان بازی می‌کند و طبق قانون ۱۲ اخطار به این بازیکن و اخراج او درست بود اما حتما باید برای هوادار پنالتی گرفته می‌شد. متاسفانه داور در دقایق پایانی بازی سردرگم بود و صحنه را ندید و اگر کمک داور به او کمک نمی‌کرد نمی‌توانست تشخیص بدهد. داور امروز، داور بازی های بزرگ نیست.

حسین عسگری: داور اشتباه وحشتناکی کرد و باید یک ضربه پنالتی به نفع هوادار اعلام می‌کرد. اگر بازیکن به وسیله پرتاب شی یا توپی که وارد زمین شده است، در بازی دخالت کند و داور بخاطر این تخلف بازی را قطع کند باید یک ضربه آزاد مستقیم اعلام کند و چون محل خطا داخل محوطه جریمه بوده، باید یک ضربه پنالتی به نفع هوادار اعلام می‌کرد.

ابراهیم میرزابیگی: او می‌توانست چیزی که آمد را به بیرون بزند اما حرکت غیراخلاقی کرد و توپ را نگه داشت و کارت زرد دوم به او درست بود. در قوانین جدید اینطور آمده که از نقطه‌ای که توپ جدید وارد زمین شده باید ضربه آزاد مستقیم گرفته شود و در این صحنه پنالتی به سود هوادار باید اعلام می‌شد.

غلامرضا جباری: اخراج سیاوش یزدانی درست بود چون ایشان آگاهانه قصد نقض قانون و فریب بازیکنان و داوران را داشته است.

 

* دقیقه 87 (خطای مشکوک به هند بازیکن استقلال در محوطه جریمه)

غلامرضا جباری: پنالتی نیست. حتی اگر توپ به دست هم برخورد کرده باشد. چون دست چسبیده به بدن بازیکن سفید هست و هیچ قصدی هم برای بازی کردن با دست ندارد

حسین عسگری: هند نیست چون دست بازیکن طبیعی است و از دستش استفاده نکرده و به بدنش حجم نداده است. حتی اگر برخوردی هم وجود داشته‌ باشد، خطای هند نیست.

نوذر رودنیل: خطایی اتفاق نیفتاد و ادامه بازی در این صحنه درست بود.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها