|

پرسپولیس و سپاهان دوباره به مشکل خوردند!

صدری مدعی شد که هزینه جذب شهریار مغانلو برای سپاهان نزدیک به ۴۰ میلیارد برآورد شده

لینک کوتاه کپی شد

مجید صدری که در دوران حضورش در پرسپولیس در تلاش بود مشکلات این باشگاه را برطرف کند و سابقه مناسبی از خود در بخش مدیریت ورزشی نیز به جا بگذارد، در شرایطی در نهایت مجبور به استعفا از این سمت بود که علاقه او به ادامه همکاری در جمع سرخپوشان همچنان مشهود است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ با این حال در کنار تمام تلاش‌هایی که صدری در جهت رفع مشکلات پرسپولیس داشته، جدایی برخی ستاره‌هایی این تیم در دوران مدیریت وی به عنوان یک نقد در جامعه هواداری پرسپولیس مطرح بوده است. جدایی شهریار مغانلو در شرایطی که بعد از پایان قرارداد قرضی‌اش هواداران امید زیادی به ادامه همکاری وی داشتند، یکی از این موارد است.

مجید صدری اکنون بعد از پایان همکاری‌اش در پرسپولیس به عنوان یکی از مهمانان برنامه یازده جلوی علی کریمی و خداداد عزیزی قرار گرفت و به بحث درباره دوران مدیریتی خود در این باشگاه پرداخت. در بخشی از این برنامه، اما خداداد عزیزی به این شکل از وی درباره جدایی مهاجم کنونی سپاهان از پرسپولیس پرسید: شهریار مغانلو از پرسپولیس رفت و شما اشاره کرده بودید که تیم‌های صنعتی شما را بیچاره کرده اند!

صدری در واکنش به این سوال خداداد عزیزی اینطور پاسخ داد: آقا مغانلو وقتی خواستیم ایشان را نیم فصل بیاوریم کلا برای رضایتنامه اش ۵۰ هزار دلار باشگاهش خواسته بود. ایشان برای بازی در تیم ما هم در نیم فصل رقم ناچیزی دریافت کرد.

خداداد در این لحظه از مدیر سابق پرسپولیس منظورتان از ناچیز یعنی دقیقا چقدر؟ که صدری گفت حالا خیلی نبود! خداداد هم در واکنش به این توضیح مبهم مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت که شما نه رقم می‌گویید و نه اسمی می‌برید و نَم پس نمی‌دهید!

صدری در ادامه توضیحاتش، اما گفت: ایشان وقتی می‌خواست به باشگاه سپاهان برود، باشگاه سانتاکلارا با توجه به اینکه ابتدا ما درخواست ادامه همکاری داشتیم، به ما نامه زد که برای رضایتنامه اش چیزی حدود ۳۰۰ و خرده‌ای یا ۴۰۰ هزار دلار پرداخت کنیم. حالا البته حضور ذهن ندارم، اما ما به ۱۰۰ هزار دلار راضی بودیم تا به شکلی این مبلغ را فراهم کنیم. باشگاه سپاهان، اما این مبلغ را داد برای رضایتنامه و یک عدد خیلی بالا یعنی چند برابر چیزی که ما مدنظرمان بود به مغانلو برای قرارداد خودش داد. بالاخره بحث اقتصادی است و آن‌ها (مغانلو) حق دارند؛ و البته یک بازیکن هم به آن باشگاه داد (محبی). یعنی در حقیقت ما حساب کردیم چیزی حدود ۴۰-۳۰ میلیارد مغانلو تمام شد! خب کجا دارم که ۴۰ میلیارد به مغانلو بدهم؟

عدد شگفت انگیز هزینه ۴۰ میلیاردی برای جذب شهریار مغانلو که خیلی عجیب و باورنکردنی به نظر می‌رسید البته خیلی زود از سوی باشگاه سپاهان با واکنش همراه شد. این باشگاه در توضیح روند انتقال شهریار مغانلو از سانتاکلارا به اصفهان و همچنین ادعای مدیر سابق پرسپولیس اینطور واکنش نشان داد:

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در جهت تنویر افکار عمومی یادآور می‌شود، شهریار مغانلو و محمد محبی طبق توافق دو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و سانتاکلارا در نقل و انتقالات تابستانی معاوضه شده‌اند و باشگاه سپاهان هیچ مبلغی برای دریافت رضایتنامه مغانلو به سانتاکلارا پرداخت نکرده است. این در حالی است که محمد محبی فقط یک فصل دیگر با طلایی‌پوشان اصفهان و شهریار مغانلو با تیم پرتغالی دو سال دیگر قرارداد داشت، در پی آن و پس از مذاکرات متعدد فی ما بین دو باشگاه و همچنین بازیکن، شهریار مغانلو با قراردادی سه ساله به سپاهان پیوست. نحوه انتقال شهریار مغانلو به باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گواهی بر ابتکار و اقدام مناسب این باشگاه در بازار نقل و انتقالات است که بدون پرداخت حتی یک دلار یکی از بهترین مهاجمان کشور را از اروپا به ایران ترانسفر می‌کند.

باشگاه سپاهان در این بیانیه با ادعای اینکه جذب شهریار مغانلو با توجه به باقی ماندن تنها یک فصل از قرارداد محبی و عقد قراردادی سه ساله با مغانلو، یک قرارداد تمام برد برای آن‌ها محسوب می‌شده، به این ادعای مجید صدری واکنش نشان داد. آن‌ها البته واکنشی نسبت به این ادعای صدری که اعلام کرده بود شهریار مغانلو با عدد پیشنهادی چند برابری این باشگاه (پرسپولیس) به عضویت سپاهان درآمده نداشت. با این حال در بحث درخواست مبلغ رضایتنامه ۴۰۰ هزار دلاری مربوط به سانتاکلارا توضیحاتی داده‌اند که می‌توان به آن استناد کرد و احتمال هزینه سپاهان برای این انتقال از پرتغال را رد کرد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها