|

بهترین تیم تاریخ بارسلونا؛ 11 بازیکن افسانه‌ای!

در تاریخ 122 ساله باشگاه بارسلونا بازیکنان افسانه ای زیادی بازی کردند که به معرفی 11 بازیکن منتخب می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز»؛ می خواهیم به معرفی بهترین تیم تاریخ باشگاه بارسلونا بپردازیم. بارسلونا یکی از پرافتخارترین تیم های تاریخ فوتبال جهان به شمار می آید که در این تیم ستاره های زیادی بازی کرده اند.

آندونی زوبیزارتا

دروازه بان افسانه ای و اسپانیایی که در آکادمی تیم آلاوز رشد یافت و او سابقه حضور در تیم های آلاوز و اتلتیک بیلبائو و بارسلونا و والنسیا را دارد و او همچنین در تیم های پایه از زیر 19 ساله ها تا بزرگسالان را برای تیم ملی اسپانیا بازی کرده و او برای مدت ها کاپیتان تیم ملی اسپانیا بود و او همچنین 4 بازی برای تیم ملی ایالت باسک انجام داد و او صاحب رکورد های زیادی است از جمله بیشترین بازی در لالیگا اسپانیا را دارد و او همچنین تا سال 2016 رکورد بیشترین گرفتن پنالتی در لالیگا را دارا بود ولی دیگو آلوز دروازه بان آن سالهای والنسیا رکورد او را با دریافت 17 پنالتی از 35 پنالتی شکست .(ذخیره : ویکتور والدز )

دنی آلوز :

دنیل آلوز داسیلوا قطعا یکی از بهترین مدافعان کناری تاریخ فوتبال است و استعداد او وصف ناشدنی بوده و این مدافع راست برزیلی سابقه حضور در تیم های باهیا و سویا و بارسلونا و یووتوس و پاریسن ژرمن و سائوپائولو را دارد و او همچنین با افتخار ترین بازکن تاریخ فوتبال است و میشه گفت تنها جامی که دنی آلوز حسرت آن را دارد جام جهانی است و او با درخشش در تیم سویا با قیمت گزاف برای یک مدافع جوان در سال 2008 به بارسلونا پیوست و این بازیکن سپس خوش درخشید و 9 سال در بارسلونا بازی کرد و این بازیکن 42 جام بدست آورده که عبارتند از : 6 لالیگا و 7 کوپا دل ری و 6 سوپر کاپ اسپانیا و 3 لیگ قهرمانان اروپا و 4 سوپر کاپ اروپا و 3 جام باشگاه های جهان و او یک جام هم با باهیا به دست آورد و 2 لیگ فرانسه و 1 جام حذفی فرانسه و 1 سوپرکاپ فرانسه و 1 سری آ ایتالیا و 1 سوپرکاپ ایتالیا و 2 کوپا آمریکا و 2 جام کنفدراسیون ها و 2 لیگ اروپا را دارد .(ذخیره : میگوئلی )

3.کارلوس پویول

پویول، کاپیتان بزرگ بارسلونا است و یک چهره مثال زدنی در تاریخ فوتبال. او همواره برای بازیکنان حریف و خودی قابل احترام بوده است و روحیه جنگندگی و سخت کوشی او مثال زدنی است.

در سال ۱۹۹۹ و در حالی که هنوز عضو تیم ب بارسلونا بود به خواست لویی فان خال به تیم اصلی رفت و نشان داد که پتانسیل‌های بالایی در خط دفاعی دارد. در سال ۲۰۰۰ کارلس پویول یکی از بازیکنان تاثیرگذار و مهم آبی اناری‌ها بود و همان سال هم توسط خوسه آنتونیو کاماچو به تیم ملی اسپانیا دعوت شد.پویول در زمین بازی با کسی شوخی ندارد. مهاجمان بزرگی مقابلش قرار گرفته و ناکام مانده اند. او بسیار محکم و قلدر در زمین می‌جنگد، خشن نیست، اما محکم بازی کردنش برای مهاجمان ترسناک است. رئیس کلینیک پزشکی بارسلونا درباره مدافع تنومند تیم می‌گوید: «او قدرت بدنی بسیار بالا و عکس العمل‌های سریعی دارد. از نظر فیزیکی او بی نظیر است.(ذخیره : جرارد پیکه )

رونالد کومان

قهرمان ومبلی! او با گلش به سمپدوریا در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 92، اولین جام بارسلونا در این رقابت ها را به ارمغان آورد. او با وجود این که یک مدافع بود 102 گل برای بلوگرانا به ثمر رساند و استفاده از ضربات آزاد و پنالتی و توپ های مرده، شگرد او بود. او عنوان گلزن ترین مدافع تاریخ را یدک می کشد و در خارج از زمین نیز با اخلاق و مهربان بود و نزد هواداران بارسلونا بسیار محبوب بود.

خوان سگارا

خوان سگارا به عنوان یکی از نماد های تاریخ باشگاه و یکی از بهترین مدافعان تاریخ باشگاه به شمار می آید . این مدافع افسانه ای سالها در پست دفاع چپ و دفاع میانی درخشید و همواره به عنوان یک رهبر مقتدر در درون زمین هم تیمی های خود را تشویق و هدایت می کرد . فیزیک مناسب و بدن قدرتمند وی موجب می شد مهاجمان هیچگاه به راحتی از وی عبور نکنند و به همین دلیل همواره به عنوان یک مدافع افسانه ای در ذهن هواداران باقی مانده است . بزرگترین بد اقبالی سگارا در دوران حضورش در بارسلونا مصدومیت از ناحیه چشم بود که موجب شد از حضور در فینال جام باشگاههای اروپای سال 1961 باز مانَد . حاصل دوران حضور پانزده ساله ی سگارا در ترکیب بلوگرانا کسب چهار قهرمانی لالیگا ، شش قهرمانی کوپا دل ری ، دو قهرمانی کوپا اوا دیوارته ، دو قهرمانی جام بین شهری و یک قهرمانی لاتین کاپ بود . سگارا در مجموع 528 مرتبه برای بارسلونا به میدان رفت و 30 گل نیز به ثمر رساند .(ذخیره : اریک آبیدال )

ژاوی هرناندز

ژاوی هرناندز هنگامی بارسلونا را ترک کرد که پرافتخارترین بازیکن تاریخ آبی واناری ها لقب گرفته بود اما این تنها دلیل حضور این فوق ستاره در این لیست نیست . وی بازیکنی همواره در خدمت تیم بود و قلب طلایی ترین و بهترین تیم تاریخ باشگاه به شمار می رفت . در بازیسازی نظیر نداشت و استاد کنترل ضرباهنگ بازی بود . در نظر بسیاری با عبور از لوئیز سوارز میرامونتس افسانه ای بهترین فوتبالیست تاریخ اسپانیا قلمداد می شد اما هیچ یک در روحیه و سبک بازی وی تغییری ایجاد نمی کرد و همواره با تعهد به فلسفه باشگاه خدمت به تیم را به بهترین شکل ممکن انجام میداد . ژاوی در طول دوران شانزده ساله حضورش در تیم بزرگسالانِ باشگاه موفق به فتح هشت قهرمانی لالیگا ، سه قهرمانی کوپا دل ری ، شش قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا ، چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ، دو قهرمانی سوپرکاپ اروپا و دو قهرمانی جام باشگاههای جهان شد . وی همچنین 869 مرتبه برای بارسلونا به میدان رفت ( از جمله 767 بازی رسمی ) که در میان تمامی بازیکنان تاریخ باشگاه یک رکورد محسوب می شود و در این مدت 97 گل نیز به ثمر رساند.(ذخیره : آندرس اینیستا )

یوهان کرایوف

یوهان کرایوف را می توان بزرگترین اسطوره تاریخ باشکوه آبی و اناری ها نامید . تاثیر یوهان بر تاریخ بارسلونا چیزی بسیار فراتر از پنج فصل دوران بازیگری وی در باشگاه بوده است . آغاز ارتباط یوهان کرایوف و بارسلونا به سال 1973 برمیگردد جایی که او به عنوان بهترین بازیکن دنیا پس از سه قهرمانی متوالی اروپا با آژاکس به بارسلونا منتقل شد و در همان فصل اول به حسرت چهارده ساله عدم قهرمانی در لالیگا پایان داد . اتفاق خوشایندی که با پیروزی پنج بر صفر در سانتیاگو برنابئو و برابر رقیب دیرینه شیرین تر هم شد . چهار فصل بعد علی رغم نمایش های فوق العاده کرایوف که نمونه کامل یک توتال فوتبالر را به نمایش می گذاشت به دلیل عدم وجود بسترهای مناسب در تیم دستاوردی جز فتح یک جام قهرمانی کوپا دل ری نداشت . یوهان کرایوف در این مدت طی 231 بازی برای بارسلونا 86 گل به ثمر رساند . سال 1978 پایان همکاری بارسلونا و کرایوفِ فوتبالیست بود اما ده سال بعد کرایوف باری دیگر آمستردام را به مقصد بارسلون ترک کرد و این بار تاثیری ژرف در تاریخ بلوگرانا بر جای گذاشت .(ذخیره : ریوالدو )

آندرس اینیستا

(تاکنون-2003) آندرس جادویی از لاماسیا! دیدی باز و فوق العاده، دریبل های بی نظیر و پاس های عالی او، آندرس را تبدیل به بازیکنی خاص کرده است. به جرئت می توان گفت اینیستا، ژاوی و بوسکتس بهترین خط هافبک تاریخ فوتبال را رقم زدند. مسلما گل اینیستا در دقیقه پایانی مسابقه چلسی-بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بیاد ماندنی ترین لحظه او برای هواداران بارساست.

رونالدینیو

رونالدینیو ، شاعر غزل های نا تمام دنیای توپ گرد را می توان آغاز گر روزهای شیرین بارسلونا در عصر جدید نامید . بارسلونای پپ را می توان بهترین بارسای تاریخ دانست بالاتر از تیم رویایی یوهان کرایوف اما پیش از شروع دوران شیرین بارسای پپ ، فرانک رایکارد و رونالدینیو بارسلونا را پس از یک دوره رکود به قله افتخارات اروپا رسانده بودند . رونالدینیو که با سبک بازی چشم نواز و جادویی ش شاعر دنیای فوتبال لقب گرفت علاوه بر ثبت لحظات ماندگار و دلنشین برای عاشقان بارسلونا به مانند یک منجی ، بلوگرانا را از تیمی که در میانه های جدول لالیگا دست و پا می زد نجات داد و به سوی قهرمانی در چمپیونزلیگ هدایت کرد . نمایش های رونالدینیو در سالهای 2004 تا 2006 را می توان از بهترین نمایش های انفرادی تاریخ فوتبال دانست که علاوه بر نتیجه گیری و کسب جام و افتخار ، از طراوت و زیبایی کم نظیری نیز برخوردار بود . رونالدینیو در بارسلونا موفق به کسب دو قهرمانی لالیگا ، دو قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد . وی در مجموع 250 مرتبه برای آبی و اناری ها به میدان رفت و 110 گل نیز به ثمر رساند . رونالدینیو در سال 2005 ، ششمین توپ طلای تاریخ باشگاه را به ارمغان آورد .(ذخیره : روماریو )

لاژلو کوبالا

کوبالا یکی از نمادهای افسانه ای تاریخ باشگاه و یکی از اسطوره های تکرار نشدنی آبی و اناری ها است . در روزگاری که رئال مادرید با آلفردو دی استفانوی افسانه ای در حال یکه تازی در اروپا بود کوبالا بزرگترین دلخوشی هواداران بارسلونا به حساب می آمد . فیزیک بدنی خارق العاده ، سبک بازی برجسته ، ضربات آزاد ماهرانه و قدرت رهبری فوق العاده از کوبالا اسطوره ای کم نظیر برای هواداران ساخته بود . او مهم ترین رکن تیمی بود که در فصل 52-1951 موفق به فتح پنج جام شد . ( لالیگا ، کوپا دل ری ، کوپا اوا دیوارته ، لاتین کاپ و Copa Martini & Rossi ) برخی تا پیش از ورود کرایوف به باشگاه او را بزرگترین نماد تاریخ بارسلونا می دانستند . کوبالا در بارسلونا موفق به کسب چهار قهرمانی لالیگا ، پنج قهرمانی کوپا دل ری ، دو قهرمانی کوپا اوا دیوارته ، دو قهرمانی جام بین شهری و یک قهرمانی لاتین کاپ شد . این فوق ستاره مجارستانی در مجموع 345 مرتبه پیراهن آبی و اناری را بر تن کرد و 280 گل نیز برای باسلونا به ثمر رساند. (ذخیره : رونالدو نازاریو  )

لیونل مسی

لئو مسی نامی است که نیاز تعریف و توضیح ندارد . عظمت دستاوردهای مسی در بارسلونا و دنیای فوتبال چیزی نیست که بتوان در چند سطر حتی خلاصه ای از آن را گفت . امروزه با احترام به تمامی بازیکنان و ستاره ها و فوق ستاره های تاریخ بارسلونا اتفاق نظری همگانی درانتخاب بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا وجود دارد و او کسی نیست جز لیونل آندرس مسی . لئو بهمراه آندرس اینیستا پرافتخارترین بازیکن تاریخ بارسلونا است و بسیاری از رکوردهای دست نیافتنی باشگاه را بدست آورده و ارتقا داده است . رکورد دار بیشترین گل و بیشترین پاس گل در تاریخ باشگاه است و رکوردهای جهانی و اروپایی متعددی را به نام خود ثبت کرده است .(ذخیره : سزار رودریگز )

mobile-barcelona

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها