|

استقلال 1-0 ذوب‌آهن؛ در اوج با پرواز «یامگا»

کوین یامگا با ضربه سر عالی خود توانست زمینه‌ساز دوازدهمین برد آبی‌پوشان در لیگ بیست و یکم شود.

لینک کوتاه کپی شد

در آخرین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 19:10 در ورزشگاه آزادی، استقلال به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ برتری پرسپولیس و سپاهان باعث شده بود تا شاگردان فرهاد مجیدی برای تداوم روند صدرنشینی‌شان و البته حفظ فاصله امن با دو رقیب اصلی قهرمانی برای کسب 3 امتیاز تلاش کرده و محکوم به پیروزی در این مسابقه باشند. در مقابل ذوبی‌ها هم برای فرار از بحران زودرس و قطع نوار 3 بازی ناکامی در کسب پیروزی به تهران سفر کرده بودند.

نیمه اول برخلاف انتظارات، بازی باکیفیتی از سوی دو تیم ارائه نشد و دو تیم نمایش کم و افت خیزی را داشتند و تنها موقعیت بازی برای ذوب‌آهن خلق شد که واکنش عالی حسین حسینی مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد. در نیمه دوم هم حملات ذوبی‌ها ادامه‌دار بود اما خط دفاعی استقلال روز خوبی را سپری کرد و درخشش حسین حسینی در چند مرحله باعث جلوگیری از گلزنی بازیکنان ذوب‌آهن شد. برخلاف جریان بازی، روی اولین موقعیت جدی برای آبی‌پوشان، جعفر سلمانی سانتر بسیار زیبایی روی دروازه ذوب‌آهن داشت و کوین یامگا که در بازی رفت هم موفق شده بود با دبل گلزنی‌اش استقلال را به 3 امتیاز برساند، با ضربه سری دقیق در دقیقه 54 گل برتری آبی‌پوشان را زد.

بلافاصله بعد از این گلزنی یامگا، فرصت ثبت دومین گل هم برای شاگردان مجیدی خلق شد که حسین‌زاده در مصافی تک‌به‌تک ناکام بود. میدان‌داری آبی‌ها چند دقیقه‌ای بیشتر دوام نیاورد و دوباره ذوبی‌ها روی دروازه استقلال حملات خود را آغاز کردند اما واکنش‌های زیبای حسینی و روز خوب خط دفاعی آبی‌پوشان باعث شد تا توپی از خط دروازه استقلال نگذرد و شاگردان فرهاد مجیدی به دوازدهمین برد فصل برسند.

نکته مهم درباره مسابقه امروز، حضور صالح حردانی خرید جدید آبی‌ها در ترکیب اولیه و عزیزبگ آمانوف در میدان مسابقه به عنوان یار جانشین بود.فرهاد مجیدی با برتری در این مسابقه به امتیاز 101 خود در پنجاهمین بازی دوران مربیگری‌اش رسید که رکوردی ویژه و تاریخی در میان تمامی مربیان فوتبال ایران است.

استقلال با 3 امتیاز خانگی امروز که از دل یک بازی بسیار دشوار درآمد، 41 امتیازی شد و فاصله خود با پرسپولیس و سپاهان را حفظ کرد و صدرنشین باقی ماند. در مقابل ذوب‌آهن اصفهان هم 18 امتیازی جایگاهش تغییری نداشت و در رتبه یازدهم ماند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی