|

کمیته انضباطی رای بازی استقلال با هوادار را صادر کرد!

نتیجه بازی استقلال و هوادار به دلیل ورود امیرحسین حسین‌زاده به داخل زمین و 12 نفره شدن آبی ها تغییری نکرد.

لینک کوتاه کپی شد

فردای برگزاری دیدار استقلال و هوادار، ویدیویی از لحظه به ثمر رسیدن گل آبی پوشان در فضای مجازی منتشر شد که باعث ایجاد یک جنجال جدید در فوتبال ایران گردید. درست در لحظه ای که استقلال صاحب یک ضربه کرنر شده بود، امیرحسین حسین زاده از زمین بازی بیرون رفت و جایش را به آرمان رمضانی داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛  در این بین، کرنر استقلال به روی دروازه ارسال و با ضربه سر ارسلان مطهری به گل تبدیل شد. اما مسئله جنجالی، ورود حسین زاده به داخل زمین و در لحظه ورود توپ به درون دروازه هوادار بود. این بازیکن که قصد داشت به سمت نیمکت تیمش برود، تمام حواسش را به کرنر ارسالی دوخته بود و ناخودآگاه پایش را درون محوطه جریمه هوادار گذاشت تا استقلال در لحظه به ثمر رساندن گل برتری، برای ثانیه هایی 12 نفره بازی کرده باشد.

این اتفاق باعث شد تا باشگاه هوادار نسبت به این مسئله معترض بوده و با طرح شکایتی در کمیته انضباطی، خواستار تغییر نتیجه بازی شود. حکم کمیته انضباطی در این خصوص نیز صادر شد و همانطور که انتظار می رفت، نتیجه این بازی تغییری نکرد و تنها حسین زاده بابت ورود غیرمجاز به درون زمین، جریمه مالی شد.

در رأی صادره آمده است:  کمیته انضباطی در خصوص شکایت باشگاه هوادار تهران علیه باشگاه استقلال تهران مبنی بر بهره بردن از ۱۲ بازیکن به جای ۱۱ بازیکن در زمان به ثمر رسیدن گل دوم تیم استقلال در بازی مورخ 15 بهمن ماه با این توضیح که امیر حسین حسین زاده که با آرمان رمضانی تعویض  شده، در زمان به ثمر رسیدن گل استقلال توسط امیر ارسلان مطهری همچنان در زمین مسابقه حضور داشته است.

با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و همچنین مشاهده فیلم بازی که بیانگر ورود مجدد بازیکن تعویضی پس از خروج از زمین مسابقه در لحظه به ثمر رسیدن گل به زمین، بدون اجازه داور است، در نتیجه مستند به بند «و» ماده ۵۲ مقررات انضباطی مصوب ۱۳۹۷ که ورود بازیکن به زمین مسابقه با ورود مجدد بعد از خروج بدون اجازه داور را مصداقی از تخلفات جزیی و بازیکن را نیز مستحق دریافت کارت زرد عنوان نموده و نظر به اطلاق این مقرره، بر همین اساس تخلف بازیکن امیر حسین حسین زاده مبنی بر ورود مجدد بعد از خروج از زمین مسابقه بدون اجازه داور را محرز و مسلم تشخیص و مستند به مواد ۵۱، ۵۲ و ۱۱۷ مقررات انضباطی متخلف به پرداخت مبلغ دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. رأی صادره قطعی و قابل اجرا است.

کمیته انضباطی همچنین درباره شکایت دوم باشگاه هوادار از داور مسابقه نیز اعلام کرده است: در خصوص دیگر شکایت باشگاه هوادار از داور مسابقه مبنی بر ارتکاب اشتباهاتی در امر داوری با توجه به محتویات پرونده و نظر به اینکه موضوع شکایت از مصادیق بند ۲ ماده ۱۵ مقررات انضباطی تشخیص داده نمی شود در نتیجه اتخاذ تصمیم راجع به موضوعات اعلامی در صلاحیت کمیته داوران فدراسیون بوده و بدل پرونده در این خصوص به آن کمیته ارسال می شود.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها