|

(عکس) پرسپولیس چنین مهاجمی می خواهد!

دیروز تمرین پرسپولیس یک مهمان بسیار ویژه داشت.

لینک کوتاه کپی شد

حسین کلانی یکی از چهره‌های برجسته باشگاه پرسپولیس است که در 77 سالگی با سرزندگی خاصی در فوتبال ایران فعالیت می‌کند و در حال ایفای نقش خود به‌عنوان یک پیشکسوت باتجربه است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ او تنها در یک مقطع لیگ چهاردهم پیشنهاد عضویت هیئت مدیره پرسپولیس را پذیرفت و پس از مدت کوتاهی از سمتش استعفا داد و با کنایه گفت: «عضو هیئت ‌بودن هم مثل مدیرفنی، کشک است.»

اما کلانی باوجود اینکه هرگز پیشنهادات مدیریتی و مشاوره در پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را نپذیرفته، در عین حال از صحنه فوتبال هم خارج نبوده و همیشه به‌عنوان یک همراه، تلاش کرده تا در صحنه‌های مختلف حضور داشته باشد؛ از مراسم پیشواز تیم ملی بزرگسالان تا حضور در اردوی تیم ملی بانوان و همچنین یک همراه همیشگی در اردوی تیم محبوبش پرسپولیس.

نکته مهم درباره حسین کلانی، همین نقش فرامسلکی اوست که به‌خوبی در این سالها نشان داده و شاید یک الگوی مطلوب برای پیشکسوت فوتبال بوده است. کلانی در درگیری‌های فوتبالی تقریبا هیچ حضور فعالی نداشته و در عوض مثل ماجرایی که در مصاحبه‌اش پیرامون اظهارات زنوزی درباره اسم پرسپولیس، مانند آب روی آتش هم عمل کرده است.

 

جالب است بدانید که حسین کلانی حتی جزو 50 بازیکن باسابقه پرسپولیس از نظر تعداد بازی هم نیست اما با 71 گل، ششمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه است. مقایسه همین دو عدد نشان می‌دهد که چه بسا بتوان ردای بهترین مهاجم تاریخ پرسپولیس را برای او دوخت.

البته افتخارات این چهره تحصیل‌کرده فوتبال ایران فقط معطوف به پرسپولیس نیست او اولین هت‌تریک تاریخ جام ملت‌ها را هم به نام خود ثبت کرده و همچنین زننده گل قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های 1972 محسوب می‌شود.

تمام تعریف و تمجیدها از حسین کلانی باعث نمی‌شود تا کسی فراموش کند که او به‌خاطر اتفاقی که در دربی دی ماه 1349 به‌مدت یک سال (که سه ماه آن بخشیده شد)، با محرومیت مواجه و همچنین در سال 1353 با جدایی از پرسپولیس، راهی شهباز شد. یعنی او در مسیر فوتبالش هم اخراج و محرومیت داشته و هم جدایی از پرسپولیس اما نکته مهم همین است که باوجود این اتفاقات استثنایی، همیشه تلاش کرده تا شخصیتی را از خود نشان دهد که وجوه مثبتش در اذهان به یادگار بماند و چه بسا حالا اگر یک نظرسنجی برگزار شود، او جزو محبوب‌ترین پیشکسوتان فوتبال ایران هم باشد.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها