|

عضو هیات‌مدیره استقلال: بچه‌ های تیم رقیب مشکل سربازی دارند!

پرویز مظلومی درخصوص حواشی اخیر مربوط به سربازی دو بازیکن استقلال واکنش نشان داد و پرسپولیسی ها را هم تهدید به افشاگری کرد!

لینک کوتاه کپی شد

استقلال درحالی درصدر جدول قرار دارد که برخی از اهالی فوتبال اعتقاد دارند این تیم بازی‌های زیبا و چشم‌نوازی را ارائه نمی‌دهد و از روی خوش‌شانسی و با بردهای اقتصادی بعضا نتیجه لازم را می‌گیرد، این درحالی است که پرویز مظلومی، عضو هیات‌مدیره استقلال و سرمربی سابق این تیم اعتقاد دارد استقلال نیازی به زیبا بازی کردن ندارد و فعلا فقط برد می‌خواهد تا درنهایت عنوان قهرمانی این فصل را به‌دست بیاورد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در روزهای اخیر موضوع سربازی دو بازیکن استقلال نیز حسابی داغ است و به این بهانه با مظلومی تماس گرفتیم، اما در ادامه صحبت از انتقاد کارشناسان نیز مطرح شد و درنهایت هم درباره تغییرات اخیر در فدراسیون فوتبال سوالاتی را پرسیدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مظلومی را در ادامه می‌خوانید.

موضوع سربازی دو بازیکن استقلال به کجا رسید؟ برخی از هواداران فوتبال اعتقاد دارند باشگاه استقلال در این خصوص دست به اقدام غیرقانونی زده است. در این مورد چه صحبتی دارید؟

کجای کارمان غیرقانونی است؟ اتفاقا داریم کار قانونی انجام می‌دهیم و طبق قانون نیز پیش می‌رویم. عین قانون است که بازیکنی که در تیم ملی بازی می‌کند به‌عنوان سرباز قهرمان معرفی شود یا تا زمانی که در تیم ملی بازی می‌کند اعزام خود را عقب بیندازد. الان یزدانی به همین واسطه تا 30 سالگی به سربازی اعزام نشده و اتفاقا خود من کارهای تعویق خدمت او را انجام دادم. در این بین مرتب با وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سایر نهادها در ارتباط بودم و مسئولان آنها هم می‌دانند جریان چیست. اتفاقا نامه‌هایش را هم خودم گرفتم و اقدامات مربوطه را انجام دادم. یک نامه برای سرباز قهرمان است که موجب شد یزدانی تا 30 سالگی اعزام نشود و مرادمند هم که برای تیم ملی رجیستر شده و مشکلی ندارد و پرونده این اتفاقات به‌همراه مستنداتش در وزارت و فدراسیون موجود است و با افراد مربوطه در این دو نهاد هماهنگی‌ها و پیگیری‌ها به‌عمل آمده و هیچ جای کار ما نه غیرقانونی است و نه فراقانونی. مرادمند تا 30 سالگی می‌تواند کار خود را عقب بیندازد، این درحالی است که یزدانی هم تا پایان رقابت‌های تیم ملی می‌تواند این اقدام را انجام بدهد که هر دو طبق قانون است. برخی دارند با این کار برای استقلال حاشیه‌سازی می‌کنند، چون تیم در صدر جدول است و مدام سنگ‌اندازی می‌کنند یا گیر می‌دهند که استقلال زیبا بازی نمی‌کند.

اتفاقا این موردی هست که در چند وقت اخیر درخصوص آن زیاد بحث شده است.

اصلا استقلال نمی‌خواهد زیبا بازی کند، باید چه کسی را ببینیم. ما امسال قهرمانی را می‌خواهیم و به‌دنبال زیبا بازی کردن نیستیم. هروقت اوج می‌گیریم این مسائل مطرح می‌شود تا کار را خراب کنند. در این مدت اخیر یکی از پزشکان من را در بیمارستان دید و به من گفت وقتی تیم فوتبال خیلی زیبا بازی می‌کرد، قهرمان نمی‌شد و همه هم ایراد می‌گرفتند که چرا قهرمان نمی‌شویم. اتفاقا در دوره خود من بود که خیلی هم زیبا بازی می‌کردیم. در هر صورت الان استقلال با این وضعیت و با این شکل بازی با بهترین آمارها و بدون شکست درصدر جدول است. مهم این است که تیم گل نخورد و گل بزند و بازی‌هایش را ببرد. بالاخره تیم‌های حریف هم دست‌وپا بسته نیستند و همیشه مقابل تیم بزرگی مثل استقلال با انگیزه و با تمام وجود بازی می‌کنند. اینکه استقلال به این شکل حریفان را شکست می‌دهد، هوش و درایت و کاربلدی کادرفنی را می‌رساند. اتفاقا اگر 10 موقعیت داشته باشید و استفاده نکنید بهتر است یا از حداقل فرصت‌ها استفاده لازم را ببرید؟ اگر 2 موقعیت داشته باشید و از یکی از آنها استفاده کنید این هنر یک سرمربی و کادرفنی است. به سایر مسائل دیگر کاری ندارم، اما بالاخره به آنجایی هم می‌رسد که زیبا و هجومی‌تر هم بازی کند، اما فعلا هدف کادرفنی این است که امسال تیم به هر شکل ممکن قهرمان شود که ان‌شاءالله این اتفاق هم بیفتد. اگر این روند ادامه پیدا کند، حتم بدانید قهرمان می‌شویم. این‌همه هفته شکست نخورده و بهترین دفاع و حمله را دارد. دیگر چه آماری می‌خواهید که استقلال نداشته باشد. در هرصورت یک‌سری افرادی که مغرض هستند، سنگ می‌اندازند و شیطنت می‌کنند تا استقلال نتیجه نگیرد. پارسال هم تیم با فکری در صدر جدول بود، اما شلوغ‌کاری کردند که تیم زیبا بازی نمی‌کند. شیطنت‌ها همیشه هست، اما مهم این است که مسئولان باشگاه، کادرفنی و بازیکنان به این مسائل توجه نکنند و کار خود را بکنند.

برخی‌استقلالی‌ها اعتقاد دارند درحالی به این تیم هجمه وارد می‌شود که در سال‌های اخیر تیم رقیب در برخی سال‌ها به‌واسطه بردهای اقتصادی عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

به هر صورت من به تیم خاص یا سایر مسائل کاری ندارم و به تیم خودمان کار دارم. استقلال به این روش دارد جلو می‌رود و خوب هم جلو می‌رود. تیم‌های دیگر با آن‌همه سرمایه و بازیکن و هزینه‌های گزافی که کرده‌اند ببینید کجای جدول هستند و چند امتیاز از استقلال عقب هستند. آنها مشکل دارند نه استقلال. نمی‌خواهم از آنها اسم ببرم و همه مورد احترام ما هستند، اما هیچ‌کس از آنها اسم نمی‌برد و فقط از ما ایراد می‌گیرند که استقلال زیبا بازی نمی‌کند. اصلا زیبا بازی کردن یعنی چه که هر دفعه بعد از بازی‌ها تکرار می‌کنند. تیم باید ببرد که می‌برد و اتفاقا همه رکوردها را هم زده است. یک زمانی سیستم تیم‌های مورینیو همین بود و همه هم به‌به و چه‌چه می‌کردند. تیم‌هایش دفاع می‌کردند و با کمترین موقعیت حریفان را می‌بردند و درنهایت هم قهرمان می‌شدند. این یک سبک است در فوتبال که الان کادرفنی استقلال به آن رسیده است، اما به بازی هجومی هم می‌رسد، به آنجا هم می‌رسد. حالا فکر کنید تیم زیبا بازی کند و امتیاز نگیرد، چه فایده‌ای دارد؟ همان‌هایی که امروز ایراد می‌گیرند در این صورت هم یک شکل دیگر ایراد می‌گیرند. پس ایراد گرفتن و حاشیه‌سازی برای تیمی مثل استقلال همیشه وجود داشته است. مسابقه و رقابت یعنی بردن و باید تحت هر شرایطی فقط ببرید که استقلال امروز این کار را خوب انجام می‌دهد. امروز کدام تیم مگر دارد زیبا بازی می‌کند؟ این سوال بزرگ من است. آیا تیم‌های دیگر سیستم‌های روز اروپا را ارائه می‌دهند و مثل رئال و بارسا هستند. فوتبال ایران همین است و نباید توقع زیادی از آن داشت. یک تیم ملی داریم که با آن‌همه لژیونر دیدید چطور مقابل عراق بازی می‌کرد. با آن‌همه مهره و یار بازهم جلوی تیمی مثل عراق مشکل داشتیم. خودتان دیدید.

فکر می‌کنید مشکل سربازی مرادمند و یزدانی حل می‌شود؟

مشکلی ندارند و تا پایان فصل می‌توانند اعزام خود را به تعویق بیندازند. در گذشته مگر برای بقیه تیم‌ها نامه‌نگاری نمی‌کردند یا خدمت آنها عقب نمی‌افتاد یا حتی معاف نمی‌شدند؟ آدم‌های مغرض همیشه برای استقلال حاشیه‌سازی می‌کنند. اگر پیگیری کنید، خیلی از بچه‌های تیم رقیب مشکل سربازی دارند. اگر قرار است این اتفاقات را ادامه بدهند، ما هم اسم آنها را می‌آوریم. عده‌ای از آنها مشکل سربازی دارند و سربازی نرفته‌اند. شما بررسی کنید. آیا معاف شده‌اند؟ هنوز نه سربازی رفته‌اند و نه معاف شده‌اند. الان هم دارند بازی می‌کنند.

درباره اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال  صحبت کنید. عزل عزیزی‌خادم کار درستی بود؟

در هر صورت این موضوع را هیات‌رئیسه بهتر می‌داند و من بیرون از گود هستم و خبر ندارم و نمی‌دانم چه کاری در فدراسیون کرد که این جریان پیش آمد. آنهایی که نزدیک بودند حتما می‌دانند ایشان چه کاری کرده است. در هرصورت امیدوارم شرایطی مهیا شود که فوتبال آسیب نبیند. الان هم خداراشکر یک کننده کار به فدراسیون فوتبال آمده است؛ چیزی که سال‌های سال داد می‌زدیم و چنین فردی را صدا می‌زدیم که آدمی را بیاورید که فوتبالی باشد و از خانواده فوتبال باشد و مدیریت فوتبالی خوانده باشد و کار را بلد باشد. خداراشکر الان میرشاد ماجدی آمده و او هم از وقتی فوتبالش را کنار گذاشت سراغ مدیریت رفته و کار مدیریتی را بلد است. باید به او هم کمک کرد تا موفق شود.

در این مدت که عزیزی‌خادم سر کار بود، هواداران فوتبال به او انگ رنگی بودن می‌زدند و هواداران هر دو تیم او را متهم به آبی یا قرمز بودن می‌کردند.

اتفاقا کجا آبی بود؟ انتخاب‌های او را ببینید، کدام آبی را انتخاب کرد؟ دانه‌دانه می‌توانم اسم بیاورم، هرچند همه آنها برای من عزیز هستند و از دوستانم به‌شمار می‌روند، اما از ذوالفقارنسب بگیر تا امامی‌فر، نکیسا و مهدوی‌کیا یا آقای کلانی همه پرسپولیسی‌ها را سر کار گذاشت یا همین کریم باقری یا وحید هاشمیان که در تیم ملی بودند. اینها همه عزیزان من هستند، اما استقلال کجا بود؟ شاید عزیزی‌خادم پرسپولیسی هم نباشد و رنگ‌ها برایش اهمیت نداشته باشد، اما این دوستانی را که انتخاب کرده است، ببینید. آیا در این مدت از اهالی فوتبال که شایستگی داشتند استفاده شده است؟ در این بین حسن روشن هم شنیدم به کمیته فنی آمده که هنوز حکم خود را نگرفته است. به‌خاطر همین یک نفر می‌گویند فدراسیون آبی یا استقلالی؟ تازه حکم او را هم نزدند.

صحبت پایانی؟

برای میرشاد ماجدی آرزوی موفقیت می‌کنم. هم مدیر خوبی است و هم برخلاف صحبت‌ها فکر می‌کنم اصلا به رنگ‌ها توجهی ندارد و همان‌طور که خودش گفت، رنگ او رنگ پرچم ایران است.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها