|

استقلال تیم بی دفاع؛ راه حل مجیدی برای خط دفاعی چیست؟

استقلال فردا سه مدافع اصلی خود را در اختیار ندارد...

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در حالی باید فردا به مصاف فجرسپاسی برود که با چالش های جدی ای مثل غیبت سیاوش یزدانی، حسین مرادمند و محمد دانشگر رو به رو است و مدافعین اصلی خود را در اختیار ندارد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری، با توجه به این که محمد دانشگر هم به دلیل مصدومیت به بازی فردای تیم نمی رسد. فرهاد مجیدی عملا یک مدافع تازه از مصدومیت رباط برگشته یعنی عارف غلامی، یک جوان بی تجربه محمد جواد به آفرین و یک مهره با تجربه یعنی روزبه چشمی را در اختیار دارد و برای خط دفاعی سه نفره اش تنها سه مدافع میانی تخصصی در اختیار دارد که همین سه مهره هم در حالت استانداردی قرار ندارند.

در مورد عارف غلامی باید بگوییم که در فوتبال روز دنیا زمانی که یک بازیکن از مصدومیت رباط صلیبی بر می گردد به هیچ عنوان نباید به صورت مستقیم و فیکس به ترکیب تیم اضافه شود و طبق توصیه های پزشکی موجود بازیکن باید چند مدتی که استاندارد ترین حالت آن سه ماه است به صورت یار تعویضی به تیم کمک کند و پله پله و بازی به بازی دقایق بازی خود را افزایش دهد و فیکس بازی دادن چنین بازیکنی از لحاظ پزشکی مورد تایید نیست اما فرهاد ظاهرا چاره ای برای بازی دادن عارف غلامی ندارد از آن سو هم مهره ای مثل محمد جواد به آفرین که تاکنون حتی رنگ ترکیب استقلال را به عنوان یار تعویضی هم ندیده است، انتخاب منطقی ای به نظر نمی رسد پس یک جای خالی در ترکیب سه نفره دفاعی تیم باید در نظر بگیریم. برای مهره میانی خط دفاعی هم قطعا روزبه چشمی تنها گزینه مورد اعتماد فرهاد مجیدی است و به احتمال زیاد در قلب خط دفاعی سه نفره استقلال قرار می گیرد.

برای همین یک جای خالی ای که در ترکیب استقلال وجود دارد فرهاد مجیدی چند راه حل بیشتر ندارد یا اینکه سیستم تیمش را از حالت سه دفاعه خارج کند و با چهار مدافع به زمین برود و یا این که از بازیکنی غیر تخصصی در این پست استفاده کند. در تیم های مطرح اروپایی گاها شاهد چنین تغییراتی بوده ایم برای مثال در اینتر کونته برای چند صباحی الکساندر کولاروف به عنوان پیستون چپ در پست مدافع میانی سمت چپ در ترکیب سه دفاعه تیم بازی می کرد. از بین پیستون های اختصاصی تیم هم با توجه به غیبت وریا غفوری جعفر سلمانی، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی تنها گزینه های در دسترس هستند. استقلال به جز چشمی مهره پست 6 دیگری هم ندارد که توانایی بازی در این پست را داشته باشد البته بعید هم نیست زیبر نیک نفس به خط دفاعی فرستاده شود. پس احتمالا انتخاب های مجیدی در این حالت از بین پیستون هایش خواهد بود.

در صورتی که استقلال از سیستم 3 دفاعه اش فاصله بگیرد مجیدی می تواند از زوج غلامی و چشمی استفاده کند...

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی