|

ستاره ای که مجیدی باید به او اعتماد کند؛ عزیزبک آمونوف نه، جپاروف کوچک!

بدون شک آمانوف ستاره گمشده خط میانی استقلال در نیم فصل اول بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز» از دقیقه 76 بازی با ذوب آهن وقتی آمونوف وارد بازی شد، بدون شک هوادارانی که حرفه ای تر فوتبال رو دنبال می کنند، از نوع دوندگی و استایل بازی این ستاره 24 ساله متوجه این موضوع شدند که آمونوف یک بازیکن به اصطلاح فوتبال بلد است.

چپ پای خوش تکنیک، شوت زن، دونده و بازیکنی که قدرت بدنی بالایی هم دارد مانند دیگر بازیکنان ازبکستانی. آمونوف که توانایی بازی به عنوان وینگر و پست شماره 10 را دارد، در بازی با تراکتور برای اولین بار در ترکیب ثابت استقلال به عنوان هافبک وسط به بازی گرفته شد که عملکر نسبتا متوسطی را از خود نشان داد. در بازی با تراکتور این ازبک نمره 6.98 رو کسب کرد و آمار 27 لمس توپ، دقت پاس 73.3، 1 پاس کلیدی و 2 عملکر دفاعی را ثبت کرد. این آمارها برای بازیکنی که اولین بار در ترکیب ثابت یک تیم قرار می گیرد مناسب است.

هواداران استقلال در بازی با فجرسپاسی مجذوب عزیزبک شدند و خاطره‌ی جپاروف که بدون شک از بهترین خارجی های چند سال اخیر فوتبال ایران به حساب می آید برایشان زنده شد. آمونوف در این دیدار در بیشتر دقایق در پست بازیکن شماره 10 به بازی گرفته شد و با گرفتن توپ های پشت مهاجمان استقلال، بازیسازی را به خوبی انجام می داد. اگر درخشش گلر فجرسپاسی در این بازی نبود کمترین حق این ستاره ازبکستانی یک گل بود. در دقیقه 30 این بازی آمونوف توانست با ورود محوطه جریمه فجر و دریبل کردن سه مدافع این تیم شوتی را به سمت دروازه فجر بزند که ایمان صادقی او را ناکام گذاشت تا یکی از زیباترین گل های لیگ امسال به ثمر نرسد.

تصمیم عجیب فرهاد مجیدی در این بازی تعویض او در دقیقه 60 بود. ریتم بازی استقلال در این دیدار از دقیقه 60 به بعد کاملا تغییر کرد و در میانه میدان بازی این تیم دچار آشفتگی شد.

آمار آمونوف در بازی برابر فجر را در زیر ببینید

هفته لمس توپ دقت پاس شوت شوت در چارچوب پاس کلیدی عملکرد دفاعی خطا امتیاز

نوزدهم

استقلال /فجر سپاسی

۵۳ ۷۷,۱ ۵ ۳ ۰ ۳ ۱ ۷,۰۷

با دیدن ترکیب ابتدایی استقلال برابر نساجی طرفداران استقلال از نیمکت نشینی آمونوف متعجب شدند. معمولا بعد از درخشش یک بازیکن سرمربی بازیکنی را نیمکت نشین نمی کند و معلوم نیست چرا فرهاد این تصمیم را گرفت. استقلال در نیمه اول این بازی کنترل میانه میدان را به خوبی در اختیار نداشت. با ورود آمونوف در دقیقه 55، تا حدودی شرایط میانه میدان بهتر شد اما مشخص شد که حتی عزیزبک هم اگر از ابتدا در ترکیب تیمش قرار بگیرد و با فضای حاکم بر بازی آشنا شود عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد.

آمار آمونوف در بازی با نساجی را در زیر ببینید

هفته لمس توپ دقت پاس شوت شوت در چارچوب پاس کلیدی عملکرد دفاعی خطا امتیاز

بیستم

نساجی/استقلال

۲۳ ۶۹,۲ ۲ ۱ ۰ ۲ ۳ ۶,۷۶

عملکر کلی این ستاره در استقلال را در زیر مشاهده کنید

Untitled

مطلبی که در پایان می توانیم به آن اشاره کنیم این است که از استایل بازی این ستاره ازبک کاملا مشخص است اگر فرهاد مجیدی از این بازیکن در پست مناسب استفاده کند و اعتماد بیشتری هم به او داشته باشد، مانند اعتمادی که به ژستد دارد، آمونوف او و هواداران استقلال را پشیمان نمی کند.

* آمارهای ثبت شده در این مطلب متعلق به سایت متریکا می باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها