|

ششمین دیدار مجیدی و قلعه‌نویی؛ حساس‌ ترین بازی ممکن!

بار دیگر فرهاد و امیر به هم رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

پرافتخارترین سرمربی ایرانی تاریخ لیگ برتر، به دلیل محرومیتی سنگین، قادر به همراهی تیمش در دیدار برابر استقلال نبود اما پای او به شکل غیرمستقیم به نشست خبری پس از بازی کشیده شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ پیش از آغاز آن بازی، ناظر مسابقه اعلام کرد که رودی ژستد و کوین یامگا دو بازیکن استقلال حق حضور در میدان را ندارند و فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی گفت: «دیروز وقتی دستیارم از من پرسید چند بازیکن با خودمان به سیرجان ببریم؟ گفتم هرچه بازیکن داریم، ببریم. این اتفاقی که افتاد برای من قابل پیش بینی بود. بالاخره می‌دانم با کی بازی دارم.»

هر چند که سرمربی جوان استقلال از شخص خاصی اسمی به میان نیاورد اما برای همه واضح و مشخص بود که مقصود مجیدی از این صحبت ها، کسی نیست جز سرمربی  او در زمان پوشیدن پیراهن استقلال. البته امیر قلعه نویی هیچ گاه واکنش مستقیمی به این اظهارات نداشته اما بارها از مظلومیت تیمش در قبال تغییر نتایج سه مسابقه از جمله بازی استقلال گفته است. او در دلش به وضوح سرمربی فعلی استقلال و احتمالا اطرافیان وی را عامل اصلی ماجرای شکایت از بازیکن گابنی می‌داند.

اما بین این دو سرمربی در زمین بازی چه گذشته است؟

اولین دوئل : هیس! 

نخستین باری که فرهاد و قلعه نویی در قامت سرمربی برابر هم قرار گرفتند، به لیگ نوزدهم بازمی‌گردد. جایی که ژنرال به دنبال زنده کرده شانس های قهرمانی سپاهان بود و فرهاد نیز قصد داشت هر طور شده سهمیه آسیایی را به چنگ آورد. قلعه نویی به دلیل بیماری، آن بازی را از دست داد و روی نیمکت تیمش حضور نداشت. اوضاع برای تیم مجیدی خوب پیش نرفت چرا که آرش رضاوند در دقایق پایانی نیمه نخست از زمین مسابقه اخراج شد.

در حالیکه تصور می شد اخراج رضاوند برای استقلال دردسر ساز شود، اما همین 10 نفره شدن آبی پوشان نیز باعث نشد تا تیم مجیدی در رسیدن به پیروزی ناکام باشد و استقلال با وجود یک یار کمتر با 2 گل دیاباته و گل بخودی شایان مصلح از سپاهان پیش افتاد و تک گل محبی نیز برای تغییر نتیجه کافی نبود و فرهاد در اولین تقابل با امیر قلعه نویی، او را شکست داد. حرکت جنجالی مجیدی در پایان آن مسابقه، بسیار خبرساز شد جایی که سرمربی جوان آبی ها به نشانه هیس، مخالفانش را به سکوت دعوت کرد.

*دومین مسابقه: کناره‌گیری

نبرد دوم تنها چند روز پس از دیدار اول رخ داد. این بار و در دیداری از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، استقلال و سپاهان با یکدیگر دیدار کردند. پس از رفع بیماری و کسالت امیر قلعه نویی، او در کنار زمین و روی صندلی پلاستیکی نشست و تیمش را هدایت کرد. دیداری که باز هم برای او خوب پیش نرفت چرا که استقلال با 2 گل وریا غفوری و علی کریمی باز هم سپاهان را مغلوب کرد و این بار در نخستین جدال تن به تنی که هم فرهاد و هم ژنرال کنار زمین بودند، همه چیز به کام مجیدی پیش رفت. قلعه نویی در آن شب تلخ، برای دومین بار به شاگردش باخت و همان شب نیز با انتشار بیانیه ای، از هدایت سپاهان کناره گیری کرد.

*هت تریک 

پس از جدایی قلعه نویی، مرد پرافتخار فوتبال ایران در تصمیمی غیرمنتظره راهی سیرجان شد تا هدایت تیم تازه لیگ برتری شده گل گهر را بر عهده بگیرد. او دیدار رفت را به استقلال فکری باخت و در مسابقه برگشت، باید به مصاف تیم مجیدی می رفت. این بار نیز هر دو سرمربی پیش از آغاز بازی، در کنار هم ظاهر شدند و با لبی خندان عکسی را به یادگار گرفتند اما چه کسی است که از اختلافات میان این دو خبر نداشته باشد؟

تکلیف این دیدار در همان 20 دقیقه ابتدایی مشخص شد. استقلال توانست توسط محمدحسین مرادمند و مهدی مهدی پور در دقایق 12 و 19 به گل برسد و در ادامه تلاش تیم قلعه نویی برای رسیدن به گل بی نتیجه بود. حملات سیرجانی ها به روی دروازه استقلال بدون اینکه به نتیجه خاصی ختم شود، به هدر رفت و در نهایت این باز هم مجیدی بود که با چهره ای کاملا رضایتمند و لبی خندان، راهی رختکن شد. فرهاد برای سومین بار پیاپی توانسته بود از سد استاد خود بگذرد و هیچ اتفاقی بهتر از این نمی توانست برای او رخ دهد.

*چهارمین خون

اما دست سرنوشت، همان اتفاقات فصل قبل تر را برای این دو رقم زد. پس از برگزاری دیدار لیگ برتر، استقلال و گل گهر این بار در دیدار حساس و بزرگ نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. قلعه نویی انگیزه زیادی داشت تا با غلبه بر استقلال، با تیم سیرجانی به فینال جام حذفی صعود کند و در دومین فصل از حضور این تیم در بالاترین سطح از فوتبال ایران، به افتخار بزرگی دست یابد که البته تا رسیدن به آن نیز فاصله چندانی نداشت اما تیم او در دقایق پایانی، قافیه را باخت.

گل گهر با گل امین پورعلی در وقت های تلف شده نیمه نخست تیمش را پیش انداخت و این برتری یک گله تا دقیقه 73 نیز پابرجا ماند تا اینکه آبی پوشان در ادامه صاحب دو ضربه پنالتی بحث برانگیز شدند. وریا غفوری پشت این دو ضربه پنالتی ایستاد و آنها را به گل تبدیل کرد و استقلال با پیروزی 2 بر یک برابر گل گهر راهی دیدار فینال جام حذفی شد. تصمیمات وحید کاظمی با انتقاد شدید امیر قلعه نویی در پایان بازی همراه بود و در ادامه منجر به محرومیت او نیز شد.

*بازی پنجم بدون گل اما .. 

در جدال پنجم، فرهاد مجیدی بدون ژستد و یامگا به مصاف گل گهر رفت. امیر قلعه نویی به دلیل محرومیت، کار را از روی سکوها دنبال می کرد. بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما به دلیل بازیکن غیرمجاز سیرجانی ها، آن بازی با رأی کمیته انضباطی و با نتیجه 3 بر صفر، به سود استقلال اعلام شد .

به هر شکل فرهاد و امیر در ششمین تقابل خود و در دیداری کاملا حیثیتی و نبردی با مجموعه ای بلند بالا از انگیزه های متفاوت به مصاف هم می روند. مجیدی قصد دارد به عنوان نخستین مربی استقلال  پس از قلعه نویی به قهرمانی دست پیدا کند و ژنرال نیز به دنبال کسب رتبه ای در بالای جدول و دست یافتن به سهمیه آسیایی است. همه اینها به اضافه خصومتهای شخصی، این بازی را تا آنجا حساس می‌کند که بگوییم :این هفته هیچ بازی دیگری را نبینید!

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی