|

پاسخ به یک ابهام؛ مدافع خارجی استقلال مشکل آیین‌نامه‌ای دارد؟

شایعه شده است که رافائل سیلوا مدافع تازه وارد و برزیلی استقلال از لحاظ دستورالعمل جذب بازیکنان خارجی، مشکلی برای ثبت قرارداد دارد.

لینک کوتاه کپی شد

پس از جدایی یزدانی و مرادمند و اعزام این دو بازیکن به خدمت سربازی، باشگاه استقلال به دنبال پر کردن جای خالی دو مدافع شاخص خود بود و در این میان مذاکرات مدیران این باشگاه با رافائل سیلوا مدافع برزیلی و سابق الفیصلی نتیجه بخش بود و این بازیکن برای گذراندن تست های پزشکی و امضای قرارداد نهایی، به تهران رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ با توجه به اینکه پیش تر باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب یک مهاجم خارجی بود ولی گزینه مورد نظر یحیی گل محمدی هیچ کدام از شرایط مندرج در دستورالعمل جذب بازیکنان خارجی را نداشت، سوالاتی پیرامون وضعیت رافائل سیلوا و قوانینی که از سوی سازمان لیگ برای جذب بازیکنان خارجی تعیین شده، پیش آمد.

از آنجایی که این بازیکن هیچ بازی ملی برای برزیل در کارنامه ندارد، شبهه‌هایی پیش آمد که سیلوا به این خاطر قادر به حضور در ایران نیست اما داشتن بازی ملی تنها یکی از شروط تعیین شده از سوی سازمان لیگ است و رافائل سیلوا با واجد شرایط بودن در چند شرط مجزایی که در این آیین نامه درج شده، مشکلی برای همراهی استقلال ندارد.

در واقع در بند 3-1-2 دستورالعمل جذب بازیکن و مربیان خارجی آمده است: آن  دسته از بازیکنانی که در دو فصل  گذشته مسابقات لیگ کشورهای ژاپن، کره جنوبی، قطر، عربستان، امارات، استرالیا، چین، عراق، ازبکستان و نیوزیلند که حداقل در هشت مسابقه از مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی کشور بازی کرده باشند و باشگاه سابق بازیکن نیز در جدول رتبه بندی مسابقات لیگ آن کشور جزء یکی از شش رتبه اول  جدول  نهایی بالاترین لیگ سراسری باشد، می توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد نمایند.

الفیصلی عربستان آخرین باشگاهی است که رافائل سیلوا با پیراهن این تیم به میدان رفته است. در واقع این بازیکن از فصل 2019 – 2020 تاکنون به مدت دو فصل و نیم پیراهن این تیم را بر تن کرده است. این تیم عربستانی در فصل 2019 – 2020 توانست با ایستادن در رتبه پنجم جدول رده بندی، فصل را به پایان برساند. ضمن اینکه این تیم فصل قبل توانست با پیروزی برابر التعاون، عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند.

رافائل داسیلوا در فصل 2019 – 2020 توانست در 28 دیدار از لیگ حرفه ای عربستان و در فصل 2020 – 2021 نیز در 26 مسابقه به میدان برود. این بازیکن در فصل جاری لیگ عربستان نیز که هنوز در جریان است، تا پایان هفته هجدهم تحت قرارداد الفیصلی بود و در 13 بازی برای تیمش به میدان رفت.

بدین ترتیب رافائل داسیلوا شروط داشتن حداقل هشت دیدار برای الفیصلی در دو فصل قبل و حضور این تیم در میان 6 تیم نخست لیگ حرفه ای عربستان را داراست و از این بابت مانعی برای ثبت قرارداد او و استقلال وجود ندارد.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها