|

پیش بازی منچسترسیتی – منچستریونایتد؛ حساس ترین دربی منچستر!

سیتی صدرنشین لیگ برتر انگلیس در خانه پذیرای شیاطین سرخ است.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه اتحاد منچسترسیتی و منچستریونایتد در دیداری حساس به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ داور دربی منچستر که در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر انگلیس برگزار می‌شود، مایکل اولیور خواهد بود.

منچسترسیتی؛ بازی‌های کلیدی

دبل شدن مقابل تاتنهام و توقف مقابل لیورپول؛ همین نتایج شاید جایگاه تیم پپ گواردیولا را به خطر بیندازد. با این که منچسترسیتی در آستانه دربی ۶ امتیاز با لیورپول اختلاف دارد، ولی یک بازی بیشتر انجام داده و این جایگاه می‌تواند کاذب باشد. دربی منچستر در ورزشگاه اتحاد هم سال‌های اخیر برای سیتی خطرناک بوده. پپ نتایج خوبی در دربی‌های خانگی نگرفته و این هواداران تیمش را نگران می‌کند. اگر این دربی کلیدی و بازی‌های مهمی که پیش‌رو است را تیمش با موفقیت پشت سر بگذارد، می‌تواند به چهارمین قهرمانی لیگ برتری با سیتیزن‌ها فکر کند.

منچستریونایتد؛ تونل وحشت

دردسر در منچستریونایتد از یک مربی به مربی دیگر انتقال داده می‌شود. رالف رانگنیک کم‌حاشیه هم مشکلات زیادی روی نیمکت شیاطین‌سرخ داشته. به نظر می‌رسد او سرمربی فصل بعد نباشد چرا که از همین حالا باشگاه به فکر استخدام یک مربی بزرگ دیگر است. با این حال منچستریونایتد کمی وضعیت بهتری پیدا کرده. بعد از باخت در اولین بازی سال دیگر شکست نخورده‌اند و می‌توانند امیدوار باشند بین ۴ تیم بالای جدول قرار بگیرند. تونل وحشت در یک ماه آتی پیش‌روی شیاطین‌سرخ خواهد بود. ابتدا دربی در پیش است، سپس تاتنهام و بعد از آن لسترسیتی و اورتون. نبرد با لیورپول هم فعلاً تعلیق شده، ولی شاید آن بازی هم در همین یک ماه آینده برگزار شود.

آخرین بازی

نوامبر ۲۰۲۱ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر، منچسترسیتی در اولدترافورد با نتیجه ۲-۰ از سد منچستریونایتد گذشت. بایی (گل‌به‌خودی) و برناردو گل‌های سیتیزن‌ها را زدند.

آمار بازی

۱۸۶) در ۱۶۸ دربی منچستر، ۵۶ برد برای منچسترسیتی و ۷۷ برد برای منچستریونایتد ثبت شده. ۵۳ بازی این دو تیم هم مساوی شده است.

۴۹) در ۴۹ دربی لیگ برتری، ۱۶ برد برای سیتیزن‌ها و ۲۴ برد برای شیاطین‌سرخ رقم خورده، در حالی که ۹ بازی با تساوی خاتمه یافته است.

۲) در ۲ دربی آخر لیگ برتری میزبان‌ها بازنده بوده‌اند. یونایتد و سیتی با نتایج مشابه ۲-۰ در اتحاد و اولدترافورد برنده شده‌اند.

۱) منچسترسیتی در ۶ بازی آخر خانگی در لیگ برتر فقط یک مرتبه منچستریونایتد را شکست داده. سیتیزن‌ها ۴ باخت و یک تساوی در دیگر دیدارها داشته‌اند.

۴) منچستریونایتد در پی ثبت رکوردی خاص در دربی است. شیاطین‌سرخ که ۳ بازی قبلی در تمامی رقابت‌ها در اتحاد را برده‌اند، در پی ثبت چهارمین برد متوالی هستند. این رکورد قبلاً برای‌شان بی سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ هم ثبت شده است.

۲) منچسترسیتی هم در پی دبل کردن منچستریونایتد برای دومین مرتبه در دوران پپ گواردیولا است. مرتبه قبلی فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ هردو دربی فصل را بردند.

۱) پپ گواردیولا در اتحاد فقط یک دیدار لیگ برتری را از منچسترسیتی برده است. یک برد، یک تساوی و ۳ شکست در خانه عملکرد او در دربی منچستر بوده.

۹) ریاض محرز ستاره الجزایری منچسترسیتی در ۸ بازی آخر لیگ برتری روی ۹ گل نقش مستیم داشته. این بازیکن ۶ گل زده و ۳ پاس‌ ارسال کرده است. البته او تابه‌حال دروازه شیاطین‌سرخ را باز نکرده.

۱۱) از فوریه ۲۰۲۰ که برونو فرناندش به منچستریونایتد پیوسته، او مقابل ۱۱ تیم هم گل زده و هم پاس‌گل ارسال کرده که بهترین عملکرد بین بازیکنان لیگ برتر بوده است.

مصدومان و محرومان

رون دیاس، ناتان آکه و کول پالمر قطعاً نمی‌توانند در دربی منچستر برای منچسترسیتی بازی کنند. بنژامن پاوار هم که فعلاً تکلیفش مشخص نیست. زک استفن سنگربان دوم سیتی هم مصدومیت دارد و شاید به این بازی نرسد. البته در هر صورت ادرسون سنگربان اول خواهد بود. اسکات مک‌تامینی و ادینسون کاوانی مصدومان منچستریونایتد بوده‌اند، ولی به احتمال زیاد به دربی می‌رسند. میسون گرینوود هم فعلاً از تمرین و مسابقات کنار گذاشته شده.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، لاپورت، کانسلو، دبروینه، رودری، گوندوغان، محرز، فودن و برناردو

منچستریونایتد: دخئا، دالو، واران، مگوایر، شاو، فرناندش، مک‌تامینی، پوگبا، الانگا، سانچو و رونالدو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها