|

گل‌محمدی برای قهرمانی در لیگ بیست و یکم نباید مثل برانکو باشد!

بعد از شکستن رکورد امتیازگیری برانکو در یک فصل، حالا یحیی گل‌محمدی امیدوار است سریع‌ترین دستیابی به رکورد 60 امتیازی را هم تجربه کند.

لینک کوتاه کپی شد

در تاریخ ۲۰ ساله لیگ حرفه‌ای، تنها یک بار (فصل گذشته) تیم نایب قهرمان توانست به متوسط ۲ امتیاز در هر بازی برسد و با ۶۵ امتیاز نایب قهرمان شود. اما در سایر فصول رسیدن به استاندارد امتیاز قهرمانی به منزله کسب جام برای هر تیمی بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از افکارنیوز؛ این فصل باتوجه به اینکه استقلال میانگین ۲.۴ و پرسپولیس میانگین ۲.۲۵ امتیاز به ازای هر بازی را دارد، احتمالا سرنوشتی نظیر لیگ بیستم در انتظار تیم نایب قهرمان است، بنابراین تیم‌های مجیدی و گل‌محمدی نمی‌توانند با اتکا به ۶۰ امتیاز، خیالشان از قهرمانی راحت باشد.

با این حال پرسپولیس در فصل جاری فرصت این را دارد که سریع‌تر از هر زمان دیگری به آمار ۶۰ امتیاز برسد و یحیی این رکورد را به تنهایی به نام خود بزند. پرسپولیس در لیگ هفدهم و هجدهم در هفته پایانی به این آمار دست یافت و بهترین آمارش با برانکو در لیگ شانزدهم بود که در هفته بیست و هفتم به این رکورد رسید. قرمزها اگرچه در لیگ نوزدهم سریع‌تر از هر زمانی دیگر (هفته بیست و ششم) ۶۲ امتیازی شدند و مقاومت ۶۰ امتیاز را شکستند اما در آن فصل کالدرون و یحیی، به‌صورت مشترک روی نیمکت نشستند. حالا آنها این بار فرصت خواهند داشت تا با پیروزی برابر دو تیم نفتی و سه برد در تهران (استقلال، هوادار و پیکان) سریع‌تر از هر زمان دیگری به این امتیاز شگفت انگیز برسند.

اما یحیی برای قهرمانی به چیز دیگری نیاز خواهد داشت. در دوره برانکو (سال‌های قهرمانی) از ۱۰ هفته پایانی به‌ترتیب ۱۹، ۱۹ و ۲۰ امتیاز کسب کرد که ثبت چنین آماری در فصل جاری، به احتمال زیاد قهرمانی را از پرسپولیس دور خواهد کرد. اگر استقلال روند کنونی خود را ادامه دهد، به ۷۲ امتیاز خواهد رسید و اگر متوسط دو امتیازی داشته باشد، به ۶۸ امتیاز دست خواهد یافت و اگر پرسپولیس در بازی‌های باقی مانده، عملکردی همچون تیم برانکو در هفته‌های پایانی‌اش را نشان دهد، قطعا از هر دوی این امتیازات، کمتر خواهد داشت.

بنابراین آنچه پرسپولیس را به قهرمانی می‌رساند، تعداد پیروزی حداکثری است و یحیی نیاز دارد به خصوص در ۵ بازی پیش رو حداکثر امتیازات را کسب کند تا با خیال راحت به استقبال ۱۵ امتیاز پایانی فصل برود؛ اگر اتفاقی خاصی رخ ندهد، یحیی و مجیدی رکورد بیشترین تعداد امتیاز تاریخ لیگ برتر را خواهند شکست و اگر افت نکنند، حتی احتمال دارد به ۷۰ امتیاز هم برسند، بنابراین هر لغزشی قهرمانی را از آنها خواهد گرفت. هرچند که پیش‌بینی‌های بدبینانه، از افت طبیعی در هفته‌های پایانی خبر می‌دهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها