|

سهمیه پرسپولیس پر شد؛ جذب بازیکن ممکن نیست!

در‌حالی هفته بیست‌و‌یکم لیگ برتر را پشت‌سر گذاشتیم که پرسپولیس در خط حمله به‌لحاظ مهره با مشکلاتی مواجه است.

لینک کوتاه کپی شد

با توجه به مصدومیت عیسی آل‌کثیر و همچنین حامد پاکدل که در سه بازی پشت‌سرهم برای قرمزپوشان گلزنی کرد، حالا فقط مهدی عبدی، مهاجم مرکزی این تیم است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روز نو؛ باید در‌نظر داشت که شیرزاد تمیروف، بازیکن جوان و تازه جذب‌ شده برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان دارد و با توجه به اینکه هنوز در لیگ برتر کشورمان بازی نکرده حکم هندوانه سربسته را دارد، هر چند مقابل نفت دقایقی به میدان رفت و عملکرد بدی هم نداشت.

به‌جرات می‌شود نوشت عیسی آل‌کثیر یکی از بدشانس‌ترین مهاجم‌های چندسال اخیر لیگ برتر است. مهاجمی که وقتی پیراهن قرمزهای تهران را بر تن کرد به اوج برگشت و بسیار هم خوش درخشید، اما در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا اسیر سختگیری‌های مسئولان انضباطی AFC شد و با محرومیت طولانی‌مدت بخت حضور در فینال آسیا و بازی‌های داخلی پرسپولیس در یک نیم‌فصل را از دست داد و پس از چند‌ماه بازگشت از محرومیت با یک مصدومیت بدموقع بازهم خانه‌نشین شد.

عیسی این روزها با مسئولیت خودش تمرین می‌کند تا شاید زودتر از موعد مقرر به تمرینات پرسپولیس برگردد. او این مساله را به گوش کادرفنی پرسپولیس هم رسانده است و یحیی و مربیان این تیم هم وقتی از‌ انگیزه و خواسته عیسی مطلع شدند این اجازه را به مهاجم تیم‌شان دادند که با مسئولیت خودش به تمرین انفرادی بپردازد. با این حال، هنوز زمان بازگشت او مشخص نیست. در حالت عادی و با توجه به اینکه آل‌کثیر رباط پاره کرده این فصل برای او تمام شده است، مگر اینکه‌ انگیزه و تلاش‌های این مهاجم جنوبی با معجزه‌ای همراه شود و زودتر از موعد به میادین بازگردد.

پاکدل از بازی بعد در کنار پرسپولیس است؟

حامد پاکدل دیگر مهاجم‌ پرسپولیس که در این فصل از آلومینیوم اراک به این تیم پیوسته فصل پر ‌فراز و نشیبی را در پایتخت پشت‌سر می‌گذارد. پاکدل که در سه بازی پشت‌سرهم گل‌های مهمی برای تیمش به ثمر رسانده بود، در یکی از تمرینات سرخ‌پوشان از ناحیه سر با آسیب‌دیدگی جدی مواجه شد و بازی مقابل صنعت نفت را از دست داد.

با این حال به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه‌ حال عمومی این بازیکن مناسب است و در بخشی از تمرینات هم شرکت داشته، مشکل خاصی برای همراهی پرسپولیس‌ در بازی‌های بعدی ندارد و در‌صورت صلاح‌دید مربیان مقابل نفت‌مسجدسلیمان و استقلال به میدان خواهد رفت. پاکدل در این فصل بیشتر روی نیکمت نشست ولی با این حال موفق شد چهار گل برای تیمش به ثمر برساند.

سهمیه پر شد، خبری از جذب بازیکن جدید نیست

قبل‌تر گفته می‌شد یحیی به‌دنبال مهاجم‌بلندزن است و نام چند بازیکن‌ هم در لیست خرید این مربی بود که هیچ‌کدام جذب نشدند. پس از‌ پایان زمان‌ نقل‌و‌انتقالات قرمزپوشان فقط اجازه داشتند یک‌ بازیکن آزاد جذب کنند‌ که شیرزاد تمیروف، بازیکن‌ ازبکستانی با امضای قراردادی به‌مدت یک‌سال‌و‌نیم پیراهن قرمز را برتن‌ کرد. به‌جز این مهاجم‌ ازبک، وحدت هنانوف و منوچهر صفروف هم به‌عنوان سهمیه آزاد پرسپولیسی شدند و به این ترتیب ظرفیت جذب بازیکن آزاد برای قرمزپوشان پایتخت ‌تکمیل شد و آنها دیگر نمی‌توانند بازیکنی را جذب کنند.

شاید عدم‌حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا یا شاید سیستمی که یحیی برای تیمش ارنج می‌کند سبب شده باشد تا هواداران پرسپولیس زیاد نگران ادامه بازی‌های فصل نباشند. بازی‌هایی که با اضافه کردن مسابقات جام‌حذفی تعدادشان دورقمی می‌شود و شاید با عبدی و در آینده پاکدل و تمیروف مشکلی گریبان پرسپولیس را نگیرد.

نقش مهم‌ برای این 4 بازیکن

در فاز تهاجمی مهره‌هایی همچون پهلوان، ترابی، عالیشاه و امیری نقش تعیین‌کننده‌ای را برای پرسپولیس ایفا می‌کنند. منهای امید عالیشاه که مدتی است مصدوم‌شده، سه بازیکن دیگر در نقش مهاجم‌ کاذب هرکدام یک وزنه به‌حساب می‌آیند. احسان پهلوان و مهدی ترابی چند بازی است که نشان دادند به اوج فوتبالشان نزدیک شدند و وحید امیری هم که بدون‌شک بهترین وینگر لیگ برتر است. بازیکنانی که در محوطه جریمه رقبا بوی گل می‌دهند و در میانه و به‌خصوص اطراف زمین با دوندگی‌های بی‌امان مدافعان حریف را از نفس می‌اندازند و کار را برای مهاجم‌های هدف آسان می‌کنند.

برای همین هم کادرفنی پرسپولیس با داشتن این وینگرهای ویرانگر دل‌مشغله چندانی برای دیر رسیدن مهاجم‌های بدشانس ندارد. نکته‌ای که بررسی مفصل و جداگانه‌ای می‌طلبد این است که سه تن از این چهار وینگر (ترابی، امیری و عالیشاه) در زمره بهترین پاسورهای فصل‌جاری به‌حساب می‌آیند و ترابی با اثرگذاری روی ۹ گل (تعداد گل و پاس گل) از این حیث نقش موثرتری نسبت به تک‌مهاجم مرکزی سرخ‌ها یعنی مهدی عبدی دارد. عبدی، مهاجم جوان پرسپولیس روی ۸ گل این فصل تیمش تاثیر مستقیم گذاشته است.

نوک خط حمله دست ۲۳ساله‌ها

نکته جالب درخصوص مهاجمان پرسپولیس اینکه هم مهدی عبدی و هم شیرزاد تمیروف هر دو ۲۳‌ساله هستند و جوان‌ترین زوج خط حمله لیگ برتر را تشکیل می‌دهند. نیروی جوانی که حالا‌حالاها نیاز به افزایش تجربه دارند تا بتوانند خط حمله قهرمان پنج دوره اخیر فوتبال کشورمان را بیمه کنند. آیا از پس این وظیفه سنگین برمی‌آیند؟ در ادامه فصل مشخص خواهد‌ شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها