|

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر؛ سرخابی ها مثل هم!

بهترین های هفته 22 لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که چهار تیم دو نماینده داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که ۶ تیم موفق به کسب پیروزی مقابل حریفان خود شدند و در این بین استقلال، پرسپولیس، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن توانستند به بردهای ارزشمندی دست پیدا کنند و در راه قهرمانی و اضافه شدن به جمع تیم‌های بالای جدول سه امتیازهای مهمی بگیرند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ کسب پیروزی‌های حیاتی برای استقلال، پرسپولیس، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن در این هفته موجب شد تا هر یک از آنها دو بازیکن در تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر داشته باشند و سه بازیکن دیگر از تیم‌های پیکان، شهرخودرو مشهد و سپاهان انتخاب شده‌اند که اسامی و شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید.

همچنین باید به عملکرد تاثیرگذار بازیکنانی مثل سید محمد قریشی(ذوب‌آهن)‌، امید نورافکن(سپاهان)، کوین یامگا(استقلال)، سید پیمان میری(نفت مسجدسلیمان)، مهدی شیری (فولاد)، حمید بوحمدان (فولاد)، سید محمد ستاری(هوادار)، معین عباسیان(هوادار)، گادوین منشا(مس رفسنجان)، یوسف بهزادی(شهرخودرو) و عارف غلامی (استقلال) نیز در این هفته اشاره کرد که می‌توانستند در تیم منتخب جای داشته باشند.

* دروازه‌بان

محمد ناصری(پیکان)

شاید خوش‌بین‌ترین هوادار فوتبال هم تصور نمی‌کرد دروازه‌بان 28 ساله پیکان از توفیق اجباری‌ای که نصیبش شده به بهترین شکل ممکن استفاده کند. محمد ناصری با اخراج فرهاد کرمانشاهی در بازی گذشته پیکان مقابل نساجی به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفت و در همان مسابقه هم یک سیو تماشایی داشت. او در هفته بیست و دوم مقابل گل‌گهر برای اولین بار در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفت و با نمایش خیره کننده‌اش چشم‌ها را به سوی خود برگرداند. ناصری در دیدار با گل‌گهر چند موقعیت بسیار خوب را از مهاجمان حریف گرفت. او یکبار در نیمه اول در موقعیت تک به تک توپ سعید صادقی را گرفت. در نیمه دوم نیز ناصری با چند واکنش تماشایی مانع از باز شدن دروازه‌اش شد تا یک کلین‌شیت جذاب را جشن بگیرد. بی‌تردید در کسب یک امتیاز از میدان سخت سیرجان برای پیکان نمی‌شود نقش ویژه ناصری را نادیده گرفت. با این نمایش خوب احتمالا شاهد ادامه حضور او در ترکیب ثابت پیکان نیز خواهیم بود.

 

 
 

 

* مدافعان

سینا شاه‌عباسی(فولاد)

حضور مدافع جوان فولاد خوزستان در ترکیب این تیم دوباره با برد شاگردان نکونام همراه شد. سینا شاه‌عباسی در روزی که مهاجمان تراکتور به دنبال گلزنی و خارج کردن این تیم از بحران بودند، روز موفقی سپری کرد و به غیر از توپی که در لحظات آخر به‌طور اتفاق وارد دروازه‌شان شد، اجازه نداد خط حمله سرخ‌پوشان تبریزی موفق کار کند. شاه‌عباسی در نبردهای هوایی و زمینی برتری داشت و یک گل مهم هم برای گرفتن سه امتیاز تیمش زد.

 

 

رافائل داسیلوا(استقلال)

محرومیت روزبه چشمی و مصدومیت محمد دانشگر یک توفیق اجباری شد تا فرهاد مجیدی از وجود رافائل سیلوا مدافع جدید خود در ترکیب اصلی استفاده کند. بازیکن بلند قامتی که چند روزی است به ایران آمده و پس از تنها ۳ جلسه تمرین، در تجربه نخست حضور در ترکیب آبی‌پوشان به‌قدری مسلط نشان داد که هیچ نشانی از اینکه او اولین بازی خود را برای استقلال انجام می‌دهد، نداشت. بازیکنی که در کارهای دفاعی درخشان ظاهر شد و ۱۳ عملکرد دفاعی موفق داشت. او حتی در نیمه نخست می‌توانست دروازه گروسیان را باز کند اما ضربه سر این مدافع پیش‌تاخته به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. سیلوا در گام نخست، نمره قبولی  را از هواداران و کادرفنی به‌دست آورد و آبی‌پوشان می‌توانند روی توانایی‌های این بازیکن در دربی، حساب باز کنند.

 

 

مجتبی بیژن(شهرخودرو)

کاپیتان باتجربه عنابی‌پوشان مشهدی در نبرد ۶ امتیازی تیم‌های پایین‌جدولی، روز درخشانی را در شیراز گذراند؛ بیژن در نبردهای هوایی بالاتر از مهاجمان فجر به توپ ضربه زده و مانع از تهدید دروازه تیمش شد و به‌خوبی ماموریت بازیسازی برای مهاجمان تیمش را از یک‌سوم دفاعی خودی انجام داد. مدافع میانی کهنه‌کار شهرخودرو گل پیروزی‌بخش تیمش را هم در لحظات پایانی از روی نقطه‌ی پنالتی با ضربه‌ای دقیق به تور دروازه فجرسپاسی چسباند تا در کنار عملکرد موفق در خط دفاعی، زمینه‌ساز دومین برد فصل شاگردان سیدعباسی هم شود و با شایستگی نامش در میان چهره‌های برتر معرفی گردد.

 

* هافبک‌ها

رضا اسدی(پرسپولیس)

یک بازگشت فوق‌العاده از هافبک دفاعی پرسپولیس به ترکیب اصلی و ثبت دو گل برای پیروزی بزرگ در مسجدسلیمان. یحیی گل‌محمدی که تغییرات بزرگی را در جدال با شاگردان محمود فکری شکل داده بود، بار دیگر به رضا اسدی در خط میانی تیمش اعتماد کرد و این هافبک دفاعی نیز به‌خوبی از این آزمون خارج شد. دو گل دقایق ابتدایی او با یک شیوه و سود بردن از قدرت بالای سرزنی‌اش دقیقا همان چیزی بود که سرمربی سرخ‌ها به آن نیاز داشت تا پیش از دربی انگیزه و توان تمام بازیکنانش را به بالاترین حد برساند. اسدی اکنون با ثبت دو گل در جدال با مسجدسلیمان با ۴ گل زده و یک پاس گل یکی از برترین بازیکن تیمش در خط میانی نیز محسوب می‌شود و رقابت جالبی را با مهدی ترابی که ۹ پاس گل و ۳ گل زده در کارنامه دارد، شکل داده است و امیدوار به حضوری ثابت در جدال این هفته مقابل استقلال است.

 

محمد خدابنده‌لو(ذوب‌آهن)

هافبک ذوبی‌ها در دیدار برابر آلومینیوم اراک روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. این بازیکن در میانه میدان بسیار جنگنده ظاهر شد و در تقابل با هافبک‌های آلومینیوم اراک پرتلاش بود. خدابنده‌لو که چندین بار برای باز کردن دروازه آلومینیوم اقدام کرد و ۳ بار به سمت دروازه پورحمیدی شوت زد، یکبار و روی اشتباه پورحمیدی در دادن پاس و محمد امیدی‌فر در دفع توپ، موفق به باز کردن دروازه اراکی‌ها شد. خدابنده‌لو همچنین در این بازی ۴ بار از سد مدافعین حریف عبور کرد و دریبل‌های موفقی را از خودش به ثبت رساند. این بازیکن در روز خوب ذوبی‌ها، یکی از بهترین‌های میدان بود.

 

 

آرش رضاوند(فولاد خوزستان)

نکونام به‌خوبی می‌دانست برای تقابل با تراکتور و گرفتن سه امتیاز نیاز به تلاش ویژه هافبک‌های تیمش دارد که در این بین، آرش رضاوند بهتر از همه وظیفه‌اش را انجام داد. رضاوند که پس از اضافه شدن به فولاد دوباره به شرایط آرمانی خود بازگشته و در میانه زمین پرتلاش و دونده ظاهر شده، برابر هافبک‌های تراکتور اجازه خودنمایی نداد و بارها با گرفتن توپ و انتقال سریع برای ایجاد حملات، موثر کار کرد و نقش مهمی در رسیدن تیمش به سه امتیاز داشت.

 

* وینگرها

امیرحسین حسین‌زاده(استقلال)

وینگر جوانی که هیچ نشانه‌ای از کم تجربه بودن را در بازی‌هایش ندارد. امیرحسین حسین‌زاده پنجمین گل فصلش را وارد دروازه صنعت نفت کرد تا پس از تراکتور، دومین گل سه امتیازی را برای استقلال به ثمر رسانده باشد. بازیکنی که در این فصل به تیم مجیدی اضافه شده و به مهره‌ای ثابت در ترکیب آبی‌ها تبدیل شده است. در روزی که کمتر کسی انتظار گلزنی با ضربه سر را از این بازیکن کوتاه قامت داشت، اما حسین‌زاده جوان با پرشی دیدنی بالاتر از امید خالدی توانست دروازه آبادانی‌ها را باز کرده و تیمش را به پیروزی برساند. حسین‌زاده همچنین دو پاس کلیدی را به هم‌تیمی‌هایش داد که مهم‌ترین آنها فرصت‌سازی او برای مهدی‌پور بود که این بازیکن در مقابل دروازه، توپ را به بیرون زد. حسین‌زاده با عملکرد خوبی که داشت، بهترین بازیکن دیدار برابر صنعت نفت بود و استقلالی‌ها به درخشش او در ادامه فصل امیدوارند.

 

 

مهدی ترابی(پرسپولیس)

هر تیمی برای باز کردن گره بازی مقابل حریفان به بازیکنی با قابلیت بالای مهدی ترابی نیاز دارد. شماره ۹ سرخ‌ها که فصل گذشته در کنار نوراللهی توانسته بود بالاترین تاثیر را برای دستیابی این تیم به پنجمین عنوان قهرمانی پیاپی داشته باشد، در این فصل نیز در همان مدار پیش می‌رود. او در جدال این هفته تیمش علی‌رغم اینکه در آستانه محرومیت از دربی قرار داشت، با اعتماد کادرفنی سرخ‌پوشان مواجه شد و به‌خوبی توانست شرایط را برای کامیابی‌شان در مسجدسلیمان با دو ارسال بی نقص و هدفمند برای گلزنی شکل دهد. ترابی اکنون با ۹ پاس گل برترین گلساز این فصل محسوب می‌شود و باید دید طی دیدارهای باقی‌مانده شرایط برای وی به چه شکل پیش خواهد رفت. یحیی مسلما در دربی نیز چشم به ساق‌های تکنیکی او، قدرت بازیسازی‌ و البته تمام کنندگی‌اش دوخته و باید دید او چه سورپرایزی برای سرخ‌ها در حساس‌ترین تقابل با استقلال در دست خواهد داشت.

 

 

* مهاجمان

حسین اسلامی(ذوب‌آهن)

حضور نیم ساعته اسلامی در دیدار برابر آلومینیوم همه چیز داشت. بازیکنی که به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شد و توانست هم گل بزند، هم پنالتی بگیرد و البته یک اخطار را از داور مسابقه دریافت کند. بازیکنی که یکی از عجیب‌ترین گل‌های لیگ را زمانی به ثمر رساند که پس از بالا رفتن پرچم کمک داور، شاهد توقف بازیکنان اراکی بود، اما داور با آوانتاژی که داد، زمینه را برای گل میزبان فراهم کرد و اسلامی توانست دروازه آلومینیوم را باز کند. ۱۰۰ درصد پاس صحیح و یک پاس گل، دیگر عملکرد اسلامی است تا روز خوبش را در فولادشهر رقم بزند.

سجاد شهباززاده(سپاهان)

سجاد شهباززاده مقابل نساجی مازندران در روزی که شهریار مغانلو به دلیل محرومیت غایب بود، فرصت پیدا کرد تا بار دیگر مانند فصل گذشته بازیکن هدف سپاهان در خط تهاجمی این تیم باشد. حضوری که با یک گل و یک پاس گل همراه شد تا این مهاجم نشان دهد هر چه از دروازه حریف فاصله بگیرد کارایی‌اش کمتر می‌شود. فارغ از این مسائل که چالش بزرگی از ابتدای فصل برای محرم نویدکیا و دستیارانش ایجاد کرده است، شهباززاده در مصاف با نساجی مازندران روی تو‌پگیری هوشمندانه سروش رفیعی با شوتی سرکش دروازه علیرضا حقیقی را باز کرد و در ادامه هم زمینه ساز گل امید نورافکن با یک پاس عمقی شد تا هیچ شکی درباره حضورش در تیم هفته بیست و دوم وجود نداشته باشد.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها