|

رکورد های جذابی که شاید در دربی شکسته شود!

در دربی برگشت لیگ بیست‌ویکم چندین رکورد شکسته یا برخی از روندها متوقف خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

دربی قدیمی‌ترین رقابت فوتبال ایران است و همیشه آمار این جدال سنتی مورد بحث هواداران و کارشناسان قرار گرفته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ با توجه به شرایطی که 2 تیم دارند در دربی پیش‌رو احتمال ثبت یا توقف رکوردهای زیادی چه در تاریخ لیگ برتر چه در دربی وجود دارد. این بازی که از نظر حساسیت و تعیین سرنوشت قهرمان لیگ مهم‌ترین بازی فصل است از جنبه آماری هم از اهمیت بالایی برخورددار است و دو تیم به دنبال حمله به رکورد تاریخی رقیب هستند.

پرسپولیس به دنبال ثبت اولین شکست فصل استقلال

استقلال در این فصل، رکوردها و آمارهای منحصر به فردی از خود به جای گذاشته است. این تیم با 54 امتیاز نه تنها صدرنشین لیگ است بلکه بیشترین امتیازی که تیمی در تاریخ لیگ برتر تا این مقطع از فصل کسب کرده به دست آورده است. این آمار فوق‌العاده بیش از هر چیز مدیون شکست‌ناپذیری این تیم است. استقلال تنها تیم تاریخ لیگ برتر است که تا پایان هفته بیست‌ودوم شکستی نداشته است. این تیم با 22 بازی متوالی بدون باخت رکورد بیشترین بازی بدون شکست در یک فصل را دارد. 

رکوردهای هم سطح یا بهتر از استقلال در زمینه بیشترین تعداد بازی پیاپی بدون باخت متعلق به پرسپولیس است. پرسپولیس از باخت فصل پیش به آلومینیوم تا شکست این فصل به این تیم، 22 مسابقه بازنده از زمین خارج نشد. بهترین رکورد تاریخ لیگ برتر متعلق به پرسپولیس است که از هفته بیستم لیگ ششم تا هفته هفدهم لیگ هفتم متحمل شکست نشد و 26 بازی بدون باخت داشت. پرسپولیس برای محافظت از رکورد خود مجبور به پیروزی در این دیدار است و شاید دیگر استقلال در ادامه فصل نبازد.

یکی از رکوردهایی که پرسپولیس در تاریخ خود به آن افتخار می‌کند، پایان رساندن فصل سال 1352 در جام تخت جمشید بدون شکست است و حالا استقلال به رسیدن به چنین آماری بسیار امیدوار است.

استقلال در اندیشه پایان حسرت پیروزی در دربی

رکورد بیشترین تعداد بازی بدون باخت در دربی 10 بازی است که در گذشته یک بار استقلال و 2 مرتبه پرسپولیس به آن دست است. پرسپولیس 10 دربی قبلی را بدون شکست پشت سر گذاشته و می‌تواند اولین تیمی باشد که تعداد بازی بدون باختش در دربی از تعداد انگشتان دست بیشتر می‌شود. استقلال آخرین بار 1477 روز پیش در دربی برگشت لیگ هفدهم در دربی به پیروزی رسید. این تیم در 7 دربی لیگ، 2 دربی جام‌حذفی و 1 دربی سوپرجام در کسب پیروزی ناکام ماند. البته ذکر این توضیح ضروری است که طبق قوانین فیفا بازی که به ضربات پنالتی می‌کشد در تقابل دو تیم مساوی لحاظ خواهد شد.

استقلال با پیروزی در این دربی علاوه بر اینکه گام بزرگی در قهرمانی بر خواهد داشت می‌تواند مانع تاریخ‌سازی رقیب خود شود. پرسپولیس به جز انگیزه‌های فراوان جدولی که برای این دیدار دارد می‌تواند باز هم رکوردهای تاریخ دربی را تغییر دهد. پرسپولیس در دربی‌های رسمی و لیگی برد بیشتری از استقلال دارد ولی در مجموع دربی‌ها یک پیروزی کمتر از رقیب دارد و در مقابل 26 برد استقلال پرسپولیس 25 پیروزی دارد. اگر پرسپولیس به پیروزی در این بازی دست یابد برای اولین بار در بیش از نیم قرن تقابل دو تیم تعداد بردهای دو تیم برابر می‌شود.

پرسپولیس در آستانه رسیدن به یک رکورد تاریخی هم است. این تیم در دیدارهای خانگی آمار فوق‌العاده‌ای داشته و از لیگ نوزدهم در خانه باختی ندارد تا آمار بازی‌های بدون شکست این تیم به 27 برسد. اگر پرسپولیس در این مسابقه هم نبازد با رکورد سپاهان که از لیگ سیزدهم تا پانزدهم در خانه شکست نخورد برابر می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها