|

فرهاد مجیدی در مقابل یحیی موضعی برتر دارد!

فرهاد مجیدی برای قهرمانی لیگ باید دربی را به سلامت پشت سر بگذارد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم های استقلال و پرسپولیس روز پنج شنبه به مصاف هم می روند.

 به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ فرهاد مجیدی و تیمش خلاف دربی برگشت سال گذشته، این بار در موضع برتر قرار دارند. استقلال و فرهاد مجیدی در دوسال گذشته در بازه پایان فصل در حالی به مصاف پرسپولیس می رفتند که از این تیم چند امتیازی عقب بودند و به نوعی با نتیجه رقم خورده در دربی قید قهرمانی را می زدند.

استقلال فصل گذشته در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که 8 امتیاز از رقیب خود عقب بود و به دنبال باخت در این بازی، قید قهرمانی لیگ را زد. در بازی برگشت دو فصل پیش هم استقلال مجیدی در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که با یک بازی عقب افتاده 8 امتیاز از این تیم عقب بود و به نوعی با تساوی در این بازی فرصت بزرگی برای جبران فاصله را از دست داد و خیلی زود هم از قهرمانی نا امید شد. استقلال پس از سال ها حالا در یک دربی که در هفته های آخر برگزار می شود، در موضع برتر قرار دارد. سه فصل قبل تر هم استقلال شفر در حالی که می توانست با شکست پرسپولیس صدر جدول را از این تیم پس بگیرد، با نتیجه 1-0 شکست خورد و همین بازی به نوعی تکلیف قهرمانی را مشخص کرد.

استقلال سه فصل است که در هفته های پایانی در موضع پایین تر به مصاف پرسپولیس می رود و در همان بازی ها هم امید  های قهرمانی اش را از دست می دهد اما این فصل استقلال مجیدی بعد از سال ها در چنین دربی ای استقلال را موضع برتر قرار داده است. آخرین بار استقلال زمان پرویز مظلومی با توجه به اختلافی که نسبت به پرسپولیس برانکو داشت، در موضع برتر قرار داشت اما شکست سختی را متحمل شد.

  • ویژگی مهم تیم قهرمان

یکی از ویژگی تیم های قهرمان نحوه عملکرد آن ها در بازی های بزرگی است که در موضع برتر قرار دارند. برانکو زمانی که چند امتیاز از استقلال مظلومی عقب بود از لحاظ ساختار دفاعی از بازیکنان خوبی برخوردار نبود و تصمیم گرفت که یک ماراتن گل زنی را به راه بیاندازد و بازی را به سمتی ببرد که هر تیمی که بیشتر گل می زند به پیروزی برسد و این رویکرد به نوعی یکی از بزرگترین تصمیم های درست تاریخ دربی از سوی یک مربی بود. پرسپولیس در روزی که اشتباهات دفاعی زیادی داشت طوری ساختار استقلال را به هم ریخت و کادرفنی این تیم را ترساند که بازی با نتیجه 4-2 به پایان رسید.

  • فرهاد باید پرسپولیس را به تکاپو بیاندازد

زمانی که شما در موضع برتر قرار دارید در هر زمینه ای اگر تنها به دنبال موفقیت پایانی باشید و از کمال گرایی به دور، باید از ریسک هایی که درصد خطرشان از حد منطقی بالاتر است دوری کنید و تنها باید برتری خود را حفظ کنید.

حالا فرهاد مجیدی در این شرایط قرار دارد. آبی های تهران از لحاظ ساختار دفاعی در شرایط خوبی قرار دارند در آن سو پرسپولیس از لحاظ دفاعی شرایط خوبی هم ندارد و برای قهرمانی باید در این دیدار به پیروزی برسد. حالا اگر بخواهیم شرایط را از لحاظ هجومی بسنجیم باید بگوییم عمده گل ها و برنامه های پرسپولیس از جناحین و روی توپ های بلند است و مدافعان استقلال با توجه به عرض مناسبی که می توانند با سیستم 3 دفاعه داشته باشند، به خوبی این تیم را کنترل می کنند و با حضور مهره ای مثل سیلوا در نبرد های هوایی مهم نیز می توانند پیروز شوند. پس به نظر فرهاد مجیدی باید در این دیدار ابتدا از بین سیستم های موجود سیستم سه دفاعه اش را انتخاب کند. فرهاد باید وارد فاز کنترل بازی شود و یحیی و تیمش را به تکاپو بیاندازد چرا که این تکاپو به خوبی می تواند ساختار تیمی پرسپولیس را برای ضربه خوردن آماده کند. فرهاد مجیدی در این فصل نشان داده به خوبی می تواند بازی را کنترل کند، البته به این نکته هم باید توجه کرد که این تیم با یک مساوی هم می تواند به جام نزدیک شود. با توجه به این شرایط نباید توقع بازی باز و هجومی داشته باشیم چون ما با دو مربی مواجه هستیم که در حالت عادی هم محافظه کار هستند چه برسد زمانی که پای یک جام در میان است...

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی