|

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی پنجشنبه 4 فروردین 1401

تیم‌ ملی فوتبال ایران از ساعت 15:30 دقیقه به‌ وقت تهران در ورزشگاه سئول به دیدار تیم‌ ملی کره‌جنوبی خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

در چارچوب مرحله پایانی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره کهن، تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود مقتدرانه به‌عنوان نخستین تیم آسیایی پس از قطر میزبان به جام‌جهانی، آن هم سه هفته زودتر تا پایان رقابت‌ها، در نهمین مصاف خود باید در ورزشگاه جام‌جهانی شهر سئول، در برابر کره‌جنوبی قرار بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایمنا؛ شاگردان «دراگان اسکوچیچ» با وجود قطعی‌کردن صعودشان به جام‌جهانی، به‌دنبال تثبیت صدرنشینی در گروه خود هستند تا با اقتدار، مرحله پایانی مقدماتی را به اتمام برسانند؛ ضمن اینکه تیم‌ملی کشورمان، هم‌اکنون روی رده بیست‌ویکم جهان ایستاده و این شانس را دارد که در صورت صعود نکردن کشورهای سوئد، ولز، اروگوئه، کلمبیا و سنگال به جام‌جهانی، در سید دوم قرعه‌کشی قرار بگیرد؛ برای همین منظور باید قاطعانه به استقبال قرعه‌کشی برود.

البته تیم‌ملی کشورمان با یک چالش سخت و متفاوت در این بازی مواجه است؛ ما در حالی باید به مصاف کره‌جنوبی برویم که چند مهره اصلی خود را در اختیار نداریم و زمان شکوفایی تفکرات اسکوچیچ است تا با سایر بازیکنانش از پسِ کره‌جنوبی نیز بربیاییم.

در ادامه قصد داریم ترکیب احتمالی قرمزپوشان را در این دیدار بررسی کنیم:

دروازه ایران؛ آشیانه عقاب‌ها

در دو دیدار قبلی تیم‌ملی، امیر عابدزاده فرزند شایسته احمدرضا، درون دروازه ایران ایستاد و پس از ثبت دو کلین‌شیت مقابل عراق در شب جهانی‌شدن و سپس امارات حالا به مهره قابل اطمینان اسکو تبدیل شده و علیرضا بیرانوند در کنار سیدحسین حسینی که این روزها از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است، در جدال حساس مقابل کره‌جنوبی حس نیمکت‌نشینی را دوباره تجربه خواهد کرد.

زوجی‌نو در قلب دفاع و طلایی‌شدن جناحین

در خط دفاعی، خبری از شجاع خلیل‌زاده مصدوم نیست و کنعانی‌زادگان یک زوج جدید در کنار خود می‌بیند. سیدمجید حسینی با اینکه از فرم بسیار خوب گذشته‌اش فاصله گرفته اما کماکان مدافعی مطمئن به‌شمار می‌رود و باید این دو بازیکن را در قلب خط دفاعی، برای محافظت از دروازه ایران ببینیم.

در سمت راست خط دفاعی، دانیال اسماعیلی‌فر بالاخره در کانون توجهات اسکوچیچ قرار گرفت و جایگزین محرمی می‌شود؛ البته محرومیت صادق محرمی هم بی‌ربط با دعوت شدن یکی از بهترین‌های سال ایران نبود. سمت چپ دفاع ایران نیز مدت‌ها است به امید نورافکن سپرده شده؛ نورافکن که با نظر اسکوچیچ در برابر امارات در یک پست جدید، بازی در خط دفاعی را تجربه کرد و البته روز موفقی را نیز پشت سر گذاشت، به پست اصلی خود برمی‌گردد؛ بنابراین در مقابل کره‌جنوبی مدافعان چپ و راست ایران از سپاهان خواهند بود.

بازگشت پسر اسکوچیچ

در میانه میدان، دراگان اسکوچیچ چهار بازیکن را در برابر کره‌جنوبی به‌خط می‌کند. سعید عزت‌اللهی دیگر محروم ایران است و ما را مقابل کره همراهی نمی‌کند. اما آمادگی مجدد هافبک شباب‌الاهلی و بازگشت احمد نورالله‌ی به ترکیب اصلی، می‌تواند بهترین نقطه قابل ذکر برای اسکوچیچ در بازی برابر کره‌جنوبی باشد. احمد نور، یکی از بازیکنان مورد علاقه دراگان است که خیلی از مواقع به کمک سرمربی کروات آمده است. در کنار وی، احسان حاجی‌صفی از آاک‌آتن یونان به کره سفر کرده تا به‌عنوان یکی از با سابقه‌ترین بازیکنان ایران در این بازی مهم و تأثیرگذار حضور داشته باشد.

در سمت چپ خط هافبک، وحید امیری ستاره بسیار خوش‌اخلاق و توانمند تیم ملی کشورمان که به‌نوعی آچار فرانسه دراگان در تیم‌ملی به‌شمار می‌رود، در پست تخصصی‌اش، مأمور ایران در حملاتی است که از سمت چپ روی دروازه کره‌جنوبی خلق خواهد شد؛ این در حالی است که علیرضا جهانبخش، زننده تک‌گل ایران در بازی رفت برابر کره‌جنوبی، به‌دلیل ابتلاء به کرونا در قرنطینه به‌سر می‌برد. امیری آخرین‌بار در این پست، موفق شد مقابل لبنان پاس گل بدهد. همچنین در آن‌سوی زمین، هافبک خوش‌تکنیک لژیونرمان یعنی علی قلی‌زاده باز هم به‌عنوان وینگر راست در کنار ۱۰ ستاره دیگر ایران نقش‌آفرینی خواهد کرد. گفتنی است سامان قدوس، ستاره ایران در لیگ‌جزیره نیز دیگر بازیکنی است که به‌دلیل مثبت اعلام‌شدن تست کرونا خانه‌نشین شده و اسکوچیچ از نعمت حضور قدوس در سئول بی‌بهره خواهد بود.

چالش سخت گلزنی در غیاب آقای‌گل

وظیفه سنگین گلزنی در بازی سرنوشت‌ساز مقابل کره‌جنوبی، روی دوش سردار آزمون و البته اللهیار صیادمنش خواهد بود. سردار پس از انتقال پر سر و صدا به بایرلورکوزن در بوندس‌لیگای آلمان و سپری‌کردن چند هفته مصدومیت، در دو دیدار اخیر برای شیرهای آلمانی بازی کرده؛ اما خیلی‌وقت است از شرایط گلزنی فاصله گرفته است، با این حال او هر زمان در ترکیب تیم‌ملی بوده با وجود عملکرد نه‌چندان جالب در تیم باشگاهی‌اش، برای ایران کارآمد بوده است و مانند سایر بازی‌ها در پست خودش بازی می‌کند.

اما چالش اصلی، نبودن مهدی طارمی -ماشین‌گلزنی پورتو و تیم‌ملی ایران- است. طارمی که پس از آشتی‌کردن با سرمربی کروات تیم‌ملی در هر دوبازی برابر عراق و امارات، گل‌های سه‌امتیازی ما را به‌ثمر رساند و هم‌اکنون با چهار گل، آقای‌گل مرحله مقدماتی است به‌دلیل مثبت‌شدن تست کرونا، ایران را در سئول همراهی نمی‌کند و جایگزین وی اللهیار جوان خواهد بود. صیادمنش در بازی‌های ملی تجربه بالایی ندارد؛ اما شاید جوان‌ترین گلزن تاریخ ایران پس از حضور در تورنمنتی مانند لیگ اروپا بتواند تا حدودی جای خالی طارمی را در خط هجومی پر کند.

گفتنی است فرشاد فرجی، عارف غلامی، میلاد محمدی، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، مهدی مهدی‌پور، میلاد سرلک، امیرحسین حسین‌زاده، مهدی ترابی و کریم انصاری‌فرد دیگر بازیکنان ایران هستند که بدون داشتن مصدومیت یا محرومیت در صورت صلاحدید سرمربی کروات، می‌توانند برای تیم‌ملی به بازی بیایند و در برابر کره‌جنوبی به ایران کمک کنند.‌

ترکیب احتمالی تیم‌ملی ایران برابر کره‌جنوبی

امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر، احمد نورالله‌ی، احسان حاجی‌صفی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، اللهیار صیادمنش و سردار آزمون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی