|

واکنش عجیب لاپورتا به خبر جذب هالند و امباپه!

خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا، صحبت‌های مفصلی را درباره مسائل روز این باشگاه مطرح کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

بارسلونا پس از حضور ژاوی روی نیمکت این تیم شرایط بهتری را نسبت به قبل تجربه کرده و این موضوع باعث شده که اوضاع در بیرون از زمین نیز برای این باشگاه بهبود پیدا کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ لاپورتا از وقفه دیدارهای ملی استفاده کرده و با حضور در شبکه RAC1 به بسیاری از سوالات پیرامون شرایط بارسا و بازیکنان این تیم پاسخ داد.

تغییر سرمربی: ژاوی عملکردی فوق العاده داشته است. ما فوتبالی که می‌خواهیم را ارائه می‌دهیم و این چیزی است که به آن باور داریم. همه چیز با یک روند مشخص پیش می‌رود. ژاوی به بازیکنان انگیزه داده و سبک خودش را در تیم جا انداخته است. خریدهای جدید خیلی زود با تیم سازگار شده‌اند. ما در مسیر درستی قرار داریم.

تغییر جو تیم: ما به این بازیکنان افتخار می‌کنیم. آنها سبک درست بازی بارسا را ارائه می‌کنند. این بازی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. آنها بهترین بازیکنان دنیا هستند. این موضوع که ما روی آن تاکید داریم بسیار منهم است. ما می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم و من هیجان بازیکنان در این زمینه را می‌بینم.

جزییات توافق با اسپاتیفای: من سعی کردم تمام نکات ممکن را برای جلب نظر شرکا توضیح دهیم چون شرایط این باشگاه ما را مجبور کرد که با اسپاتیفای به توافق برسیم. مبالغ در حسابرسی سالانه منتشر می‌شود. آنها در حال حاضر نمی‌خواهند هیچ چیزی فاش شود و ما در شرایط مالی‌ای نیستیم که از چنین قراردادی با این ویژگی‌ها دست بکشیم.

برگزاری کنسرت در نوکمپ: چرا که نه؟ یکی از شرایط توافق ما این بود که نوکمپ به نام اسپاتیفای نوکمپ خوانده شود. من همان نام اول را ترجیح می‌دادم اما این توافق بسیار خوب بود.

حامیان مالی بیشتر: ما در حال بررسی هستیم. وقتی شما اعلام می‌کنید که نیاز به حمایت مالی دارید، مسائل بسیاری مطرح می‌شود. ما در حال حاضر شش پیشنهاد برای آستین پیراهن تیم داریم.

شرایط نوکمپ: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بازسازی را تا سال 2025 تمام کنیم. من هرکار بتوانم برای عملی کردن این کار انجام می‌دهم. ما توانایی انجام این کار را داریم اما می‌خواهیم از همه چیز به خوبی مراقبت کنیم. ما قرارداد خوبی در این زمینه داریم.

رویارویی با سیتی در سوپرکاپ اروپا: این ایده بسیار خوبی است. من درباره این احتمال فکر نکرده بودم. سیتی حالا باید اتلتیکو را شکست دهد و تمرکز ما روی بازی با اینتراخت است. لیگ اروپا رقابت مهمی است که ما پیش از این هرگز در آن قهرمان نشده‌ایم و همه کاتالان‌ها در این باره هیجان بسیاری دارند. اگر ما اینتراخت را حذف کنیم، باید با لیون یا وستهام بازی کنیم که هر دو تیم‌های بزرگی هستند. از سوی دیگر هم تیمی مثل لایپزیش حضور دارد. لیگ اروپا آسان نیست.

فینال لیگ اروپا در سویل: ما پیش از این در این شهر قهرمان شده‌ایم. هرچند اول باید به فینال برسیم. باید صبور باشیم و خوب بازی کنیم. 

احتمال قهرمانی در لالیگای فصل جاری: من می‌خواهم قهرمان لیگ شوم. من نمی‌خواهم دوم باشم. فکر می‌کنم ما تیم خوبی برای قهرمانی در لیگ داریم و با شرایط خوبی وارد هفته‌های پایانی شدیم. عملکرد ژاوی عالی بوده، او پخته است و من این پختگی فوق العاده را در او می‌بینم. او عضوی از این خانواده است و بسیار خوش‌بین است. او تا هر وقت که بخواهد اینجا می‌ماند و همیشه برای بارسا بهترین است. اگر زمانی برسد که بخواهد از اینجا جدا شود، خودش قدم بعدی را برمی‌دارد. من فکر می‌کنم او سال‌ها با ما خواهد ماند.

اخراج کومان: من خاطرات خوبی از او دارم، خصوصا از جام باشگاه‌های اروپای 1992. همیشه احترام زیادی برای او قائل هستم. سعی کردم واضح حرف بزنم و همه چیز را به او گفتم. امیدوارم که او در طول زمان این شرایط را درک کند. سعی کردم به او به عنوان اسطوره بارسا احترام بگذارم. او همیشه در اینجا مورد احترام است. ما باید قهرمان لیگ می‌شدیم اما شرایط مالی باعث شد که فرصت جدیدی به او بدهیم. وقتی 15 روز به او فرصت دادم با ژاوی صحبت کردم.

پیروزی 2-6 یا 0-4 برابر رئال؟: نمی‌دانم، آنها بسیار شبیه هستند. ما این بار می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم. شرایط متفاوت است. در فصل 09-2008 در تمامی رقابت‌ها قهرمان شدیم و پیروزی در برنابئو مهر تاییدی بود. این پیروزی 0-4 نشان داد که ما در مسیر درست قرار داریم اما هنوز راه زیادی در پیش است. ما می‌خواستیم لذت را به هواداران بارسلونا برگردانیم و این کار را کردیم.

سوپرلیگ: من رابطه خوبی با فلورنتینو دارم و حالا بیشتر او را می‌بینم. این پروژه در دادگاه است و شرایطش رو به بهبود قرار دارد. فرمت این رقابت بسیار جذاب است. من فکر می‌کنم در نهایت باید با یوفا صحبت کنیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم باشگاه‌هایی چون بارسا، رئال و یوونتوس شرایط سختی داشته باشند چون باشگاه‌هایی هستند که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند.

شرایط سرخی روبرتو: او این فرصت را داشت که در ابتدای این فصل قراردادش را تمدید کند، زمانی که چندین نفر از بازیکنان دستمزدشان را کاهش دادند. من نمی‌دانم چرا او این پیشنهاد را نپذیرفت. این فرصت از دست رفت. حالا ما در حال تغییر تیم هستیم و می‌خواهیم شرایط را بهبود ببخشیم. سرخی روبرتو مصدوم شده و آماده بازی نیست.

تمدید قرارداد گاوی و آرائوخو: آنها شرایط خوبی دارند. این دو بازیکن برای ما بسیار مهم هستند و می‌خواهند به همین روند ادامه دهند. ما به توافق خواهیم رسید. من از این فرصت استفاده می‌کنم تا بگویم که این بازیکنان باید شرایط مالی ما را درک کنند.

دمبله: اتفاقی مشابه برای سرخی روبرتو رخ داد. ما پیشنهادی به او دادیم که نپذیرفت. ما او را دوست داریم و نظر خوبی نسبت به او داریم. اگر به توافق برسیم باید در چارچوب محدودیت دستمزدی باشد که داریم. من با احترام این موضوع را مطرح می‌کنم اما نمایندگان او بارها ما را شوکه کردند. این موضوع کمی گیج‌کننده شده است.

هالند یا امباپه؟: هرکس که به صراحت بگوید دوست دارد برای بارسلونا بازی کند. هرکس که بخواهد به اینجا بیاید. امروز هیچکدام از آنها چنین حسی را به من منتقل نکرده‌اند. هرچیزی که دریافت کرده‌ایم شرایط مالی‌ای است که ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

 
 

صلاح، لواندوفسکی؟: آنها بازیکنان بزرگی هستند. همه بازیکنان بزرگ می‌خواهند به بارسا بیایند اما من نمی‌خواهم شرایط را دشوار کنم. 

ژوائو فلیکس: من علاقه زیادی به او دارم. مدیر برنامه او از این موضوع باخبر است. او بازیکن بزرگی است و من دوستش دارم. درست است که احتمال معاوضه با گریزمان وجود دارد. ما سعی کردیم اما اتلتیکو نمی‌خواهد او را از دست بدهد.

خریدهای احتمالی فصل آینده: ما در آستانه نهایی کردن دو خرید هستیم. یک مدافع میانی و یک هافبک. بله، رافینیا هم جز گزینه‌هاست چون بازیکن بزرگی است. ما رابطه خوبی با او داریم. دکو، مدیر برنامه او، صحبت‌هایی زیادی با ما کرده تا اشتباه نکنیم. این موضوع کمک بسیاری به ما کرده است. 

فرپلی مالی: ما منتظر تعیین محدودیت لالیگا هستیم که گاهی بسیار سختگیرانه است. حسابرسی امسال تمام شده و من درک می‌کنم که ما باید فرپلی را رعایت کنیم. صحبت‌هایی با CVC انجام شده و پیشنهاد اولیه ارائه شده است. ما در حال کار روی زیرساخت‌ها هستیم.

خرید بزرگ؟: خریدهای بزرگ در واقع خریدهایی هستند که با کمترین قیمت ممکن انجام بدهید. بازیکنان با استعدادی که در تیم جای بگیرند. ما همین حالا بازیکنانی داریم که در سطح جهانی هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها