|

معروف ترین سیلی‌ های تاریخ دنیای فوتبال!

در دنیای فوتبال هم سیلی های زیادی را دیده ایم که مثل سیلی ویل اسمیت پر سر و صدا بودند.

لینک کوتاه کپی شد

سیلی ویل اسمیت به صورت کریس راک در مراسم اسکار 2022 توجه همه جهان حتی فوتبالی هایی را که این روزها  تمرکزشان را روی جام جهانی و مراحل پایانی انتخابی برای تعیین سهمیه های باقیمانده معطوف کرده اند را به خود جلب کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ به این بهانه دیلی میل همه سیلی ها معروف دنیای فوتبال را لیست کرده که در ادامه آنها را مرور می کنیم؛ شاید بعضی از این سیلی ها را فراموش کرده باشید ولی در بین شان صحنه هایی را خواهید دید که با خود خواهید گفت: یادش بخیر(!)... عجب صحنه دیوانه واری بود...

در جریان دیدار فینال سوپر کاپ آلمان، پپ گواردیولا یک سیلی به صورت تیاگو  آلکانتارا زد. ستاره جدید بایرن در اولین بازی خود برای این تیم با این حرکت سرمربی مواجه شد که از دید دوربین ها در امان نماند و خیلی زود تصاویر آن منتشر شد. با توجه به گرمای هوا، داور در دو مقطع زمانی بازی را متوقف کرد که در توقف دوم پپ در حالی که تیمش در دو دقیقه دو گل دریافت کرده و سه بر دو عقب افتاده بود برای ایجاد شوک، یک سیلی به صورت تیاگو زد! تفاوت این سیلی با سیلی های بعدی و سیلی ویل اسمیت به راک، در هدف آن بود: انگیزشی!

اما تمام سیلی های فوتبال به عنوان تکنیک های انگیزشی در نظر گرفته نشد و بعضی از آنها کاملاً تهاجمی بودند:

ریو فردیناند (به داور استیو بنت)

مدافع منچستریونایتد خوش شانس بود که توانست از این صحنه جان سالم به در ببرد؛ اگرچه سیلی او به صورت استیو بنت جنبه شوخی داشت. فردیناند در جریان شادی پس از یکی از گل های تیمش مقابل وستهم در اولدترافورد (6-0) در حالی که روی حلقه شادی بازیکنان منچستر پریده بود، خم شده و یک سیلی به صورت داور زد. این تنها سیلی فوتبالی فردیناند نبود و او یک بار هم در لیگ قهرمانان اروپا طعم سیلی خود را به توماس برداریچ، بازیکن تیم بایر لورکوزن چشانده بود.

دیدیه دروگبا (به نمانیا ویدیچ)

ستاره چلسی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2008 به دلیل سیلی زدن به صورت ویدیچ در وقت های اضافه با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شده بود، با گلزنی در فینال 2012  و گل کردن پنالتی آخر منجر به قهرمانی چلسی اشتباه بزرگ خود را جبران کرد ولی هنوز هواداران چلسی از خود می پرسند اگر دروگبا اخراج نمی شد و پنالتی آخر (پنالتی که تری با سُر خوردن آن را از دست داد) را می زد چه اتفاقی قرار بود رخ بدهد؟ همه چیز از جنجالی شروع شد که کارلوس توز آن را شروع کرد و در همین حین دروگبا که از کوره در رفته بود با دو انگشت، یک سیلی ریز به ویدیچ زد. داور با کارت قرمز ستاره ساحل عاجی را جریمه کرد تا او با بهت و حیرت و به آرامی زمین را ترک کند.

برایان کلاف (به هواداران خودی)

در ژانویه 1989 در پایان مسابقه ای که با پیروزی شاگردان کلاف مقابل کوئینز پارک رنجرز همراه بود، تعدادی از هواداران ناتینگهام وارد زمین شدند که تعدادی از آنها سیلی آقای سرمربی را نوش جان کرده و به سکوها برگشتند. برایان کلاف، سرمربی افسانه ای آن دوران ناتینگهام که رفتارهای عجیبی هم از او به خاطر داریم کنار زمین مثل یک ناظم ایستاده بود و هولیگان هایی را که وارد زمین شده و نیروهای امنیتی آنها را از زمین خارج می کردند را یکی یکی تنبیه می کرد!

 
 

کرگ بلیمی (به داور)

یکی از جنجالی ترین صحنه های تاریخ دیدارهای منچستریونایتد و منچسترسیتی سیلی بلیمی به داور بازی است. این بازیکن ولزی که رزومه پر و پیمانی در زمینه بی اخلاقی های داخل زمین دارد در جریان دربی منچستر بعد از درگیری لفظی با داور مسابقه با سیلی به صورت او زد تا کارت قرمز گرفته و از زمین بازی اخراج شود. نیروی های امنیتی حاضر در ورزشگاه با توجه به حرکت عجیب بازیکن سیتی سریع وارد عمل شده و او را ازمین خارج کردند.

هوادار سلتیک (به دیدا)

این سیلی بیشتر به خاطر واکنش مضحک دروازه بان میلان مورد توجه قرار گرفت. یکی از هواداران دردسرساز سلتیک در جریان بازی خانگی این تیم مقابل میلان، وارد زمین شده و به آرمی یک ضربه به صورت دیدار وارد کرد. دیدار ابتدا او را تعقیب کرد ولی خیلی زود منصرف شد و به طرز عجیبی روی زمین افتاده و از درد به خود پیچید. این صحنه برنده ای نداشت جز هزاران بیننده ای که از دیدن اتفاقات یاد شده خندیدند و تفریح کردند.

برایان کاراسکو (به خودش!!!)

مضحک تر از حرکت دیدا، رفتار عجیب بازیکن زیر 20 سال شیلی بود. او در این صحنه دست بازیکن حریف را گرفته و با آن به خودش سیلی زد! تیم شیلی 14 دقیقه مانده به آخرین بازی انتخابی جام جهانی زیر 20 سال با یک گل از اکوادور شکست خورده بود و کاراسکو در تلاش بود تا با حرکتی هوشمندانه (!) جریان بازی را به نفع تیمش تغییر دهد. او پشت بازیکن اکوادور حضور داشت که منتظر دریافت پاس از پرتاب اوت بود. قبل از پرتاب اما کاراسکو نقش بر زمین شد! داور اما گول این صحنه را نخورد تا یکی از عجیب ترین سیلی های فوتبال را شاهد باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها