|

گلی که برای سردار تاریخ ساز شد؛ عبور از نکونام و طمع به جایگاه کریم باقری

سردار آزمون

سردار آزمون با گلزنی مقابل تیم ملی لبنان به جمع سه گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران وارد شد او با این گل 40 گُله شد.

لینک کوتاه کپی شد

سردار آزمون مهاجم ۲۷ ساله تیم ملی ایران با گلزنی مقابل تیم ملی لبنان به جمع سه گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران وارد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال، تیم ملی ایران آخرین بازی خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را با پیروزی دو بر صفر مقابل تیم ملی لبنان به پایان رساند. سردار آزمون زننده گل اول این دیدار بود. او با زدن این گل، وارد جمع سه گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران شد.

آزمون که هیچ گلی در سال ۲۰۲۲ میلادی به ثمر نرسانده بود امروز در آخرین دقایق نیمه اول بازی با لبنان، روی پاس در عمق زیبای کنعانی زادگان دروازه حریف را باز کرد تا هم طلسم شکنی کند و هم رتبه سوم برترین گلزنان ملی ایران را به تنهایی مال خود کند.

سردار آزمون با گلزنی مقابل سوریه شمار گل ملی خود را به عدد ۳۹ رسانده بود تا با عبور از علی کریمی و در کنار جواد نکونام به صورت مشترک سومین گلزن برتر ملی ایران نام بگیرد. او که در بازی با کره جنوبی در گلزنی ناکام بود، امروز دروازه لبنان را باز کرد تا ۴۰ گله شده و رتبه سوم را به تنهایی مال خود کند.

آزمون که در دقایق پایانی بازی و پس از تعویض علیرضا جهانبخش، بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست، در حال حاضر فقط کریم باقری (۵۰) و علی دایی (۱۰۹) را بالاتر از خود می بیند. او برای رسیدن به رتبه دوم باید ۱۰ گل دیگر بزند ولی اگر می خواهد رتبه اول را مال خود کند باید در رقابتی بزرگتر وارد شده و به رکوردی حمله کند که فقط کریستیانو رونالدو موفق به شکستن آن شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها