|

پایان خوش ایران در مرحله انتخابی جام جهانی با شاهکار کنعانی‌زادگان

تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک نمایش تهاجمی توانست در آخرین دیدار مرحله‌ انتخابی جام جهانی 2022 قطر به پیروزی برسد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران در دهمین هفته از رقابت‌های مرحله‌ی انتخابی جام جهانی 2022 قطر (در قاره‌ی آسیا)، امروز میزبان تیم ملی لبنان بود. وجه تمایز میزبانی امروز شاگردان اسکوچیچ، برگزاری مسابقه در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد بود که باعث شد تا بعد از 2948 روز مجدداً یک مسابقه‌ ملی دور از ورزشگاه آزادی تهران به انجام برسد. آن‌ هم در شرایطی که بیش از 15 هزار تماشاگر علاقه‌مند به تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از شکست مقابل کره‌جنوبی در سئول، به دنبال پایان خوش رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و البته بازگشت به صدر گروه بودند، اتفاقی که در صورت پیروزی ایران مقابل لبنان و توقف یا شکست کره جنوبی در مقابل امارات رقم می‌خورد.

شجاع خلیل‌زاده، وحید امیری و کریم انصاری‌فرد به دلیل مصدومیت و مهدی طارمی به دلیل ناآمادگی در فهرست امروز تیم ملی حضور نداشتند. بازگشت دوباره‌ی سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی به ترکیب تیم ملی بعد از گذراندن یک جلسه محرومیت و علیرضا جهانبخش بعد از گذراندن دوران نقاهت بیماری کرونا و هم‌چنین حضور علیرضا بیرانوند در خط دروازه از نکات مهم ترکیب تیم ملی ایران مقابل لبنان بود.

بازی مالکانه ایران مقابل لبنان

تیم ملی فوتبال ایران مطابق انتظار بازی را مالکانه آغاز کرد و نیمه نخست با نمایش تهاجمی شاگردان اسکوچیچ دنبال شد. برخوردهای پرشمار بازیکنان دو تیم باعث چند نوبت وقفه در جریان مسابقه شد. اولین موقعیت جدی در دقیقه 19 با شوت علیرضا جهانبخش به سود ایران خلق شد که دروازه‌بان لبنان آن را مهار کرد.

در دقیقه 35 پاس در عمق استثنایی محمدحسین کنعانی‌زادگان با فرار عالی سردار آزمون از کمند خط دفاعی حریف همراه شد و مهاجم فرصت‌ طلب تیم ملی ایران توانست گل اول بازی را با ضربه‌ای دقیق به ثمر برساند تا با تک گل آزمون شاگردان دراگان اسکوچیچ برنده به رختکن بروند.

البته که در اواخر نیمه‌ نخست چند فرصت خوب گلزنی برای لبنان خلق شد که آمادگی بالای علیرضا بیرانوند در درون دروازه باعث شد تا توپی از خط دروازه ایران عبور نکند.

در بین دو نیمه اسکوچیچ تصمیم به استفاده از میلاد سرلک و مهدی مهدی‌پور گرفت تا تیم ملی ایران با هدف حفظ نتیجه و رسیدن به گل‌های بیشتر نیمه‌ی دوم را با خط هافبکی قدرتمندتر آغاز کند. به مانند نیمه‌ نخست، مالکیت توپ و میدان در اختیار ملی‌پوشان فوتبال ایران بود و بعد از خلق چند موقعیت گلزنی، سرانجام پاس فوق‌العاده محمدحسین کنعانی‌زادگان از زمین خودی به سوی دروازه لبنان با ضربه‌ی تمام‌کننده دیدنی علیرضا جهانبخش در دقیقه 72 همراه شد تا خیال ملی‌پوشان از کسب یک پیروزی دیگر در مرحله‌ی انتخابی جام جهانی آسوده شود.

 شاگردان دراگان اسکوچیچ در صدر جدول مرحله‌ انتخابی

بعد از گل دوم، حملات یکپارچه بازیکنان ایران روی دروازه لبنان ادامه داشت اما بی‌دقتی ملی‌پوشان برای استفاده از موقعیت‌های به دست آمده باعث شد تا بازی با برتری دو گله ایران به پایان برسد. با این پیروزی، تیم ملی ایران با 25 امتیاز مجدداً صدرنشین گروه اول مرحله‌ انتخابی جام جهانی 2022 قطر شد و در صورت تساوی یا شکست تیم ملی کره‌جنوبی در مصاف با تیم ملی امارات در مسابقه‌ای که از ساعت 18:15 امروز برگزار خواهد شد، شاگردان دراگان اسکوچیچ در صدر جدول مرحله‌ی انتخابی جام جهانی را به پایان خواهند برد.

گفتنی است که در دیگر مسابقات امروز مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی، تیم ملی ژاپن با نتیجه‌ی غیرمنتظره 1-1 در مقابل ویتنام متوقف شد تا ملی‌پوشان فوتبال ایران کماکان رنکینگ نخست آسیا را در اختیار داشته باشند و به عنوان صدرنشین آسیا در قرعه‌کشی جام جهانی شرکت داده شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها