|

سید بندی جام جهانی 2022 قطر؛ ایران با چه تیم هایی همگروه نمی شود؟

با روشن شدن تکلیف تیم‌های صعود کننده از قاره آفریقا، ترکیب نهایی سید‌های قرعه‌کشی جام جهانی تا حدود بسیار زیادی مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

سیدبندی قرعه کشی جام جهانی، براساس رتبه تیم‌ها تا آخرین رنکنیگ فیفا در ماه فوریه صورت می‌گیرد و قرعه‌کشی، روز دوازدهم فروردین 1401 برگزار می‌شود. دو مسابقه پلی آف بین قاره‌ای و یک مسابقه پلی آف اروپا، پس از قرعه‌کشی جام جهانی انجام می‌شود و چون چهره تیم‌ها مشخص نیست، به صورت پیش‌فرض در سید چهارم جای خواهند گرفت. اما جایگاه تیم ملی ایران در سیدبندی کجا خواهد بود؟

قطرِ میزبان به صورت خودکار در سید اول قرار می‌گیرد. تیم‌های بلژیک، برزیل، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا و پرتغال که در رده‌های اول تا هشتم رنکینگ فیفا قرار دارند، همراه با قطر در سید اول جای می‌گیرند (ایتالیای رده ششمی به جام جهانی نرسید و پرتغال با رتبه هشتم، فرصت حضور در سید یک را یافت).

پس از این هشت تیم، به ترتیب دانمارک، هلند، آلمان، حداقل یکی از بین مکزیک و آمریکا، سوئیس، کرواسی، اروگوئه و سنگال، بالاترین رده را در رنکینگ فیفا قرار دارند و در سید دوم قرار می‌گیرند.

با توجه به اینکه راهیابی ۱۵ تیم با رنکینگی بهتر از ایران به جام جهانی و حضور قطر میزبان در سید یک قطعی شده است، دیگر ایران شانسی برای قرار گرفتن‌در سید دو ندارد.

با پایان بازی‌های انتخابی پلی‌آف در اروپا و آفریقا اکنون بررسی تیم‌های حاضر در سید‌های مختلف قرعه‌کشی جام جهانی قابل پیش‌بینی است. به این نکته توجه داشته باشید که با شرایط جدول مرحله مقدماتی در منطقه کونکاکاف، فرض بر صعود مکزیک و آمریکا به جام جهانی است.

*سید یک
قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلستان، اسپانیا، پرتغال

*سید دو
هلند، مکزیک، آلمان، آمریکا، دانمارک، سوئیس، اروگوئه، کرواسی

*سید سه
سنگال، ایران، ژاپن، صربستان، مراکش، کره، لهستان، تونس

* سید چهار
کانادا، اکوادور، کامرون، غنا، عربستان، برنده دیدار پلی‌آف بین تیم پنجم آسیا و تیم پنجم آمریکای جنوبی، برنده دیدار پلی‌آف بین تیم چهارم آمریکای شمالی و تیم اول اقیانوسیه، برنده دیدار پلی‌آف بین ولز با برنده دیدار اکراین اسکاتلند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها