|

چرا در جام جهانی 2022 قطر باید از آمریکا ترسید؟

کریستین پولیسیچ، کاپیتان نام‌آشنای این تیم و ستاره باشگاه چلسی نقش اول برنامه‌های آقای گرگ برهالتر را در تیم ملی برعهده دارد.

لینک کوتاه کپی شد

آمریکا در حالی به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت که با ترکیب جوان خود به دنبال خلق شگفتی در قطر است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، در شب قرعه کشی جام‌جهانی 2022 قطر، درست در زمانی که همه دنیا منتظر دیدن نام اولین قرعه بیرون آمده از گلدان سوم رقابت‌ها بودند، بسیاری از مردم ایران امیدوار به دیدن نام کشورمان برای قرارگیری در گروهی که سهمیه سید دوم آن به آمریکا رسیده بود، لحظه‌شماری می‌کردند؛ حریفی که روی کاغذ در مقایسه با نام‌های بزرگی چون هلند، آلمان و یا کرواسی نایب‌قهرمان جام گذشته و یا حتی سوئیسی که با حذف ایتالیا پا به جام جهانی گذاشته، رقیب آسان‌تری برای رویارویی محسوب می‌شد.

شاید اگر کار یانکی‌ها برای حضور در قطر به بازی سیزدهم دور مقدماتی و تفاضل گل بهتر نسبت به کاستاریکا برای صعود کشیده نمی‌شد، نه فقط مردم ما که تمامی هواداران فوتبال در دنیا انتظار تیم مقتدرتری به عنوان یکی از تیم‌های سید دوم رقابت‌ها داشتند.

تیمی متفاوت

آمریکا که 4 دهه دوری از جام‌جهانی در سال‌های 1950 تا 1990 را با 7 حضور متوالی تا سال 2014 به دست فراموشی سپرده بود، در حالی پس از یک دوره غیبت برای یازدهمین بار در جام‌جهانی حضور یافته که بهترین نتیجه خود را در اولین دوره رقابت‌ها و کسب عنوان سوم جام‌جهانی 1930 اروگوئه کسب کرده و در 9 حضور بعدی خود به جز یک صعود به جمع 8 تیم پایانی در سایر دوره‌ها کار خود را با خداحافظی در مرحله گروهی یا یک‌هشتم‌نهایی به پایان برده است. رکورد ضعیف ایالات متحده در تقابل‌های پیشین خود مقابل تیم‌های آسیایی، ایران را برای کسب یک پیروزی دیگر پس از بازی معروف به بازی قرن امیدوار کرده است. تساوی 1-1 با کره‌جنوبی میزبان در جام‌جهانی 2002 و شکست 2 بر یک  مقابل ایران در سال 1998، 2 تجربه قبلی ناموفق این تیم در مواجهه با تیم‌های آسیایی بوده است.

ترکیب اصلی و ستاره‌ها

تیم جوان شده آمریکا به دلیل مصدومیت‌ها و آماده نبودن برخی از بازیکنان ترکیب ثابتی در بازی‌های اخیر خود نداشته اما مسلما کریستین پولیسیچ، کاپیتان نام‌آشنای این تیم و ستاره باشگاه چلسی نقش اول برنامه‌های آقای گرگ برهالتر را در تیم ملی برعهده دارد.

جووانی رینای19 ساله دیگر بازیکن تکنیکی و خلاق یانکی‌ها در فاز تهاجمی است؛ بازیکنی که با وجود دقایق بازی نه چندان زیاد در ترکیب ثابت دورتموند از بزرگ‌ترین استعدادهای بوندس‌لیگا برای درخشش در سال‌های آینده این لیگ محسوب می‌شود و به احتمال زیاد در میانه میدان در کنار وستون مک‌کنی، ستاره 22 ساله باشگاه یوونتوس زوج خلاقی را در کمربند میانی این تیم تشکیل خواهند داد.

مک‌کنی در ابتدای فصل از شالکه راهی تورین شد به مرور با جلب اعتماد آلگری به عضوی از ترکیب ثابت بانوی‌پیر تبدیل شد. تیلور آدامز هافبک دفاعی 23 ساله لایپزیش و یونس موسا 19 ساله که در والنسیا توپ می‌زند احتمالا ترکیب خط میانی این تیم را در بازی‌های پیش‌رو تکمیل خواهند کرد.

تیموتی وه‌آ، فرزند ژرژ وه‌آی افسانه‌ای که کشور آمریکا را برای بازی‌های ملی خود برگزیده، فصل خوبی را در باشگاه لیل سپری نمی‌کند و تا به اینجای فصل هنوز موفق به گلزنی برای قهرمان فصل گذشته لیگ فرانسه نشده است. او  با ادامه دادن این روند احتمالا جای خود را در ترکیب ثابت به برندن آرونسون 21 ساله که در سالزبورگ اتریش توپ می‌زند و یا «ریکاردو پپی» مهاجم جوان آگزبورگ، خواهد داد.

«سرجینیو دست» مدافع راست بارسلونا در کنار کریس ریچارد مدافع جوان بایرن مونیخ که به صورت قرضی در هوفنهایم توپ می‌زند و جان آنتونی بروکز مدافع وسط ولفسبورگ، شاخص‌ترین چهره‌های خط دفاعی تیم گرگ برهالتر هستند. سرمربی 48 ساله ایالات متحده که میانگین سنی بازیکنان ترکیب خود را به 23 رسانده قصد دارد در ادامه موفقیت‌های خود در کسب عناوین، نام آمریکا را با خلق یک شگفتی و صعود به مراحل بالاتر در تاریخ این رقابت‌ها جاودانه کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها