|

اسطوره پرسپولیس: از این به بعد دیگر ساکت نمی نشینم!

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر قرار باشد در برگزاری رقابت‌های لیگ اصل بی‌طرفی و وحدت رویه در عملکردها رعایت نشود، دیگر سکوت نخواهم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز»- حسین کلانی در آستانه اولین بازی رسمی سرخپوشان در سال جدید، در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ۷ هفته از رقابت‌های لیگ باقی مانده است و کسی نمی‌داند چه اتفاقاتی روی خواهد داد. آنچه پیش بینی شرایط را دشوارتر می‌کند، اعمال فشارها و نفوذهایی است که برای تغییر نتایج و سرنوشت مسابقات انجام شده است تا شرایطی ایجاد شود و طبعا حالا هم برای حفظ آن شرایط تلاش خواهند کرد تا حداقل قهرمانی پرسپولیس رقم نخورد. این همان چیزی است که از مجموعه اتفاقات این دو سه سال اخیر به ویژه در این فصل احساس می‌شود. با این وجود تمام آن‌چه که اعضای محترم تیم باید روی آن متمرکز شوند این است که بهترین نتایج ممکن را در بازی‌های باقیمانده بگیرند و بدانند هر نتیجه‌ای حاصل شود، قطعا این مساله دور از چشم هواداران نخواهد ماند.

وی ادامه داد: در این فصل شرایط خاصی حاکم شد. اعمال نفوذهایی اتفاق افتاد. امتیازاتی جابه‌جا و اهدا شد. من بر همین اساس گفته بودم به خاطر رفتاری که وجود دارد، ارکان قضایی فوتبال را قبول ندارم. برسر مسایل انضباطی در لیگ حرف دارم. روی مسایل داوری نیز این طور است. اگر این شرایط ادامه پیدا کند من شخصا سکوت نخواهم کرد. اگر قرار باشد اصل بی‌طرفی و وحدت رویه در عملکردها رعایت نشود قطعا به طور جدی یک‌سری صحبت‌ها را مطرح خواهم کرد. من شخصا ساکت نمی‌نشینم و حرف‌ها را خواهم گفت. البته که در دایره منطق و احترام حرف‌ها را خواهم زد. حالا دیگران چه می‌کنند را نمی‌دانم ولی می‌توانم از طرف خودم حرف بزنم و قول بدهم که این کار را انجام خواهم داد.

پیشکسوت ارزنده فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: هواداران به جهت تعصبی که دارند، شاید به خیلی مسایل از جمله این که چه وضعیتی برای پرسپولیس پیش آورده شده است توجه نکنند ولی رسیدن به هدف در چنین شرایطی واقعا سخت و دشوار می‌شود. با این وجود اعتقاد دارم باید با هواداران صحبت کرد و آنها را در جریان چند و چون مسایل قرار داد. طبیعی است؛ بعضی تیفوسی‌ها هیچ توضیحی را نپذیرند. همچنین منکر توانمندی‌ها و تلاش رقبا نیستم. آنها نیز فرزندان شایسته این آب و خاک هستند ولی یک رقابت در شرایط برابر موضوع دیگری است که در این فصل اتفاق نیفتاد.

وی گفت: پرسپولیس خیلی کار بزرگی کرده است که در چنین فضایی تعداد قهرمانی‌های متوالی خود را به عدد پنج رساند و در حال حاضر نیز، مدعی این عنوان است. چنین پدیده‌ای را زیاد در فوتبال دنیا نمی‌بینیم آن هم با این شرایطی که در فوتبال ایران وجود دارد و پرسپولیس با آن روبه‌رو شد. البته من همیشه تاکید دارم که هواداران فوتبال به یکدیگر و حتی به هواداران تیم‌های دیگر توهین نکنند هرچند که فضای موجود به این موضوع دامن بزند.

کلانی تصریح کرد: من واقعا امیدوارم در بازی‌های باقیمانده شاهد عملکرد منصفانه در برگزاری مسابقات باشیم و در این صورت فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و خیلی مسایل می‌تواند تغییر کند. در کنارش، درباره تیم و هواداران هم نکاتی وجود دارد. قبل از هر چیز به تیم می‌گویم فکر خودشان را از همه مسایل، آزاد کنند. حتی تحت تاثیر بحث قهرمانی نباشند بلکه فقط به رفتار و بازی‌های قهرمانانه فکر کنند. با قاطعیت، مقتدرانه و در کمال همبستگی در هر بازی حضور پیدا کنند و نتیجه مطلوب بگیرند.

این پیشکسوت افزود: قهرمانی فقط به گرفتن مدال نیست هر چند که برای آن هم شانس دارند اگر مانع تراشی‌های جدید نشود. قهرمانی در منش و رفتار هم وجود دارد که از پرسپولیس در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم. قهرمانی در رفتار و خون پرسپولیس است. بچه‌ها امتیازات این بازی‌های باقیمانده را بگیرند و به باقی مسایل کاری نداشته باشند. قطعا بسیاری هواداران این را مورد توجه قرار می‌دهند همان‌طور که آن سال در جریان نایب قهرمانی شاهد بودیم.

کلانی ادامه داد: البته طبیعی است که بعضی هواداران تیفوسی، حرف‌هایی از این دست را برنتابند و فقط قهرمانی ‌بخواهند که این البته دور از دسترس نیست. منتهی نمی‌دانیم در ادامه مسایلی مانند داوری مسابقات چه‌طور پیش می‌رود، پس باید هر یک کار خودمان را به نحو احسنت انجام بدهیم. به هر حال دنیای هواداری همین است. متاسفانه بخشی از فضای مجازی هم محلی برای تخریب روحیه هوادار و البته اعضای تیم می‌شود ولی نمی‌توانیم نادیده بگیریم چه‌قدر حق پرسپولیس خورده شده است و چه امتیازاتی به نفع بعضی تیم‌ها جابه‌جا شد.

وی گفت: در این شرایط فقط باید به یکدیگر و به تیم روحیه و انگیزه بدهیم. آنها با این شرایط مردانه جنگیده‌اند که در این نقطه ایستاده‌اند و همیشه آن چه با زحمت و تلاش خود به دست می‌آوریم ارزشمندتر از آن چیزی است که کسانی به دیگران اعطا می‌کنند. مردم در نهایت چنین تیمی را قهرمان واقعی خودشان می‌دانند. من قطعا به سهم خودم آن چه در توان داشته باشم را انجام می‌دهم و به آقای درویش هم گفتم سراپا در خدمت پرسپولیس و تیم محبوب خودم خواهم بود و حداقل از جانب من خیال‌شان راحت باشد که پای این تیم ایستاده‌ام.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی