|

نظر کارشناسان داوری در مورد صحنه اخراج سیلوا در بازی استقلال-پیکان

اخراج مدافع استقلال در بازی برابر پیکان یکی از بحث‌برانگیزترین اتفاقات دیدار شب گذشته بود.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برابر پیکان متوقف شد تا فرهاد مجیدی سرمربی این تیم، داور مسابقه را یکی از مقصران ثبت این نتیجه قلمداد کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ اعتراض اصلی فرهاد مجیدی و مجموعه استقلال در این بازی، تصمیم داوری مبنی بر اخراج رافائل سیلوا در همان نیمه نخست بود. اخراجی که سرمربی استقلال اعتقاد داشت، چون بازیکن پیکان شانسی برای رسیدن به توپ نداشت، نهایتا داور باید به بازیکنش یک کارت زرد نشان می‌داد.

این نظر فرهاد مجیدی چندان با نظر کارشناسان داوری همخوانی ندارد. ورزش سه، بعد از این بازی، نظر کارشناسان داوری متعددی را درباره این صحنه جویا شده که به غیر از یک نفر، سایرین از تصمیم درست داور مسابقه روی این صحنه گفته‌اند.

در ادامه نظرات کارشناسان داوری را در خصوص این اخراج می‌خوانید:

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پیکان در موقعیت آشکار گل قرار داشت و بازیکن استقلال از پشت خطا انجام داد و داور مسابقه به درستی او را اخراج کرد.

نوذر رودنیل: از نظر من اخراج اشتباه بود و داور باید به بازیکن استقلال اخطار می‌داد. ما برای موقعیت گل چهار شرط داریم که این صحنه شرط چهارم را نداشت؛ شرط چهارم این است که بازیکن باید توپ را در کنترل داشته باشد که اینطور نبود و بازیکن باید با کارت زرد جریمه می‌شد.

حیدر سلیمانی: اخراج درست بود، چون موقعیت تک به تک مهاجم پیکان پیکان بود و روی مهاجم خطا کرد. تفاوتی ندارد خطا شدید و غیرمعمول باشد یا ساده؛ حتی یک خطای ساده هم که موقعیت آشکار گل را از بازیکن بگیرد کارت قرمز به همراه دارد و داور در این صحنه شجاعانه تصمیم گرفت.

هادی دزفولی: مهاجم پیکان جلوتر از مدافع استقلال و در موقعیت گل قرار داشت و مدافع استقلال از پشت دست این بازیکن را گرفت. از نظر من اخراج بازیکن استقلال درست بود.

غلامرضا جباری: بازیکن استقلال با دست راست خود دست چپ بازیکن پیکان را می‌گیرد و مانع پیش‌روی او می‌شود؛ بنابراین با توجه به اینکه بازیکن استقلال موقعیت آشکار گلزنی را از تیم پیکان سلب کرد مستحق اخراج بود؛ تصمیم داور مبنی بر اعلام ضربه آزاد مستقیم به نفع تیم پیکان و اخراج بازیکن استقلال درست بود.

حسین عسگری: توپ در اختیار مهاجم پیکان بود که با قصد دریبل مدافع، مقداری از توپ فاصله گرفت، اما اگر مدافع او را با خطا متوقف نمی‌کرد یقینا مجددا توپ را تصاحب میکرد و با دروازه بان تک به تک میشد و، چون دروازه‌بان حدود ۱۵ متر با توپ فاصله داشت، نمی‌توانست قبل از مهاجم پیکان روی توپ اثری بگذارد؛ بنابراین تصمیم داور در مورد اخراج مدافع استقلال کاملا صحیح بود.

(عکس) اخراج مدافع استقلال درست بود؟

(عکس) اخراج مدافع استقلال درست بود؟

(عکس) اخراج مدافع استقلال درست بود؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها