|

مسیر قهرمانی استقلال سخت تر است یا پرسپولیس؟!

تیم‌ های استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ بیست و یکم هر کدام 6 مانع را پیش روی خود می‌بینند.

لینک کوتاه کپی شد

با پایان مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، تنها ۶ هفته دیگر تا بسته شدن پرونده فصل و بیست و یکم باقی مانده است. مسابقاتی که هرچه به خط پایانش نزدیک‌تر می‌شویم، هیجان و حساسیت‌ها برای معرفی تیم‌‌های قهرمان و دریافت‌کننده سهمیه لیگ قهرمانان و حتی مسافران لیگ دسته اول بیشتر می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ در این بین اما اوج توجه‌ها به بالای جدول است، جایی که دو تیم پرطرفدار تهرانی در صدر جدول رقابت سختی برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر دارند. تیم‌های دیگری مثل سپاهان نیز کماکان روی کاغذ شانس قهرمانی دارند ولی با توجه به اختلاف ایجاد شده با تیم‌های اول و دوم می‌توان گفت رقابت اصلی برای قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس است و دیگر تیم‌ها بیشتر برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کنند.

 اسقلال بدون شکست فصل را ادامه می‌دهد و تنها ۸ گل خورده در کارنامه‌اش دارد. این تیم با هدایت فرهاد مجیدی شب گذشته (چهارشنبه) ۱۰ نفره مقابل پیکان به تساوی رضایت داد تا با توجه به توقف پرسپولیس مقابل هوادار فاصله ۶ امتیازی‌اش را با این تیم حفظ کند. فاصله قابل توجه‌ای که حاشیه امن خوبی برای آبی‌‌های پایتخت ایجاد کرده و چنانچه پرسپولیس می‌خواهد گوی سبقت را از حریف سنتی‌اش برباید باید منتظر شکست استقلال حداقل در ۲ بازی و در عوض پیروزی خودش در همه بازی‌های باقی مانده باشد. در این صورت دو تیم از لحاظ امتیازی برابر می‌شوند و با توجه به اینکه تساوی بدون گل دو تیم در دو بازی رفت و برگشت کار برای معرفی صدرنشین و احتمالاً قهرمان به تفاضل گل‌ می‌رسد که در این مورد نیز استقلال از حریفش تا این لحظه جلو‌تر است.

پرسپولیسی‌ها از ابتدای فصل تا اینجای کار از فراز و فرود روی مدار سینوسی دست نکشیده‌اند و فعلاً با همین دست فرمان به سمت نقطه پایان حرکت می‌کنند. این تیم بعد از اینکه در نیم فصل دوم روند خوبی را در پیش گرفت دوباره در نتیجه‌گیری دچار افت شده و حالا خطر از دست دادن جام قهرمانی را شدیداً احساس می‌کند. قرمز‌ها در ۶ بازی اخیرشان فقط در ۲ بازی پیروز شده‌اند و با ۳ تساوی و یک شکست در ۴ دیدار دیگر، موفق نشدند به بیخِ گوش استقلال برسند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در دربیِ ۶ امتیازی نیز با تساوی فرصت طلایی برای نزدیک شدن به رقیب را از دست دادند تا منتظر بازی‌های حریف باشند.

جدا از اختلاف امتیازی که در جدول ایجاد شده، مسئله‌ای که در معرفی چهره قهرمان بیست و یکمین دوره لیگ برتر نقش بسزایی دارد، حریفان سرخابی‌ها در ۶ بازی باقی مانده هستند. تیم‌هایی که بعضاً خودشان در کورس کسب سهمیه آسیایی قرار دارند و برخی دیگر برای سقوط نکردن مبارزه خواهند کرد. در این میان یکی از تیم‌هایی که نقش تعیین‌کننده‌ای در راه قهرمانی استقلال یا پرسپولیس دارد، دیگر مدعی امسال یعنی سپاهان است. تیم محرم نویدکیا بعد از اینکه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشت باید بلافاصله با استقلال بازی کند و دو هفته بعد نیز با پرسپولیس. سپاهان در صورت پیروزی در این دو بازی می‌تواند خود را برای قرار گرفتن در رده دوم آماده کند و حتی تا هفته‌های پایانی روی کاغذ از شانس قهرمانی برخوردار باشد.

دیگر تیمی که حریف مشترک استقلال و پرسپولس در ۶ بازی باقی‌مانده به حساب می‌آید، شهر خودرو مشهد است که شدیداً در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد. این تیم البته در هفته‌های اخیر نشان داده که رشد خوبی داشته و حریف و دست و پا بسته‌ای برای هیچ تیمی نیست. از همین‌رو نمی‌توان دیدار سرخابی‌ها با این تیم مشهدی را در راه قهرمانی نادیده‌ گرفت.

از جمله دیدار‌های سخت دیگر استقلال می‌توان به مصاف با فولاد و آلومینیوم اشاره کرد. تیم‌هایی که مربیان استقلالی آنها را هدایت می‌کنند و همیشه تیم مجیدی مقابل آنها به دردسر افتاده است. از سوی دیگر پرسپولیس چالش دیدار با تراکتور را در تبریز و با حضو پرشور‌ها در راه دارد.

بحث دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد موضوع میزبانی و میهمانی بازی‌های باقی‌مانده استقلال و پرسپولیس است. آبی‌ها در ۶ بازی آینده‌شان در ۳ بازی میزبان و ۳ بازی نیز میهمان هستند و از همه مهم‌تر اینکه بازی هفته آخرشان را نیز که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. این موضوع از این لحاظ حائز اهمیت است که اگر کار دو تیم برای معرفی قعرمان به هفته آخر کشیده شود، آبی‌ها یک قدم جلو‌تر از حریف‌شان هستند و در سویی دیگر در صورت قهرمانی می‌توانند جام را در خانه و با حضور هواداران‌شان بالای سر ببرند.

این موضوع برای پرسپولیس به این شکل صدق نمی‌کند. قرمز‌ها تنها از ۶ بازی آینده‌شان، ۲ بازی را در خانه برگزار خواهند کرد و دیدار با سپاهان نیز با رأی کمیته انضباطی در زمین بی‌طرف انجام خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت دیدار‌های پیش روی استقلال در هفته‌های باقی‌مانده دشوار‌تر از پرسپولیس است اما آبی‌ها باتوجه به اختلاف ۶ امتیازی و البته انجام ۳ دیدار در خانه از شانس بالاتری برای کسب چهارمین جام قهرمانی تاریخ استقلال در لیگ برتر برخوردارند.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها