|

بررسی نقاط ضعف و قوت تیم ملی فوتبال ایران از نگاه مارکا اسپانیا

نشریه اسپانیایی مارکا در معرفی تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نقاط قوت و ضعف تیم ملی کشورمان را هم برشمرده است.

لینک کوتاه کپی شد

سایت روزنامه مارکا چاپ مادرید در گزارشی به معرفی و ارزیابی وضعیت تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی 2022 قطر پرداخته و در میان آنها به نقاط قوت و ضعف تیم ملی ایران هم اشاره داشته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ مارکا درباره نحوه صعود ایران به جام جهانی نوشته است: «این تیم با قبول شکست برابر عراق و بحرین خودش را در دومین دور مرحله انتخابی به خطر انداخت. آن زمان هنوز مارک ویلموتس روی نیمکت این تیم می‌نشست. با ورود اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی اما این تیم اوج گرفت و در نهایت بالاتر از کره جنوبی از گروه خود به جام جهانی صعود کرد. ایران احتمالاً در آسیا تیمی است که بیشتری شمار حمله و دفاع را به ثبت رسانده است (ایران در سومین دوره مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا به همراه ژاپن با 14 گل زده دارای قوی‌ترین خط حمله و پس از کره جنوبی دارای دومین خط دفاعی برتر رقابت‌هاست).

مارکا در ادامه می‌نویسد: تیم ملی ایران راه دفاع کردن را به خوبی می‌داند و زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت این تیم را برعهده داشت، این قابلیتش را نشان داد. در عین حال این تیم در خط حمله‌اش هم گزینه‌های فراوانی دارد؛ آزمون، طارمی، انصاری‌فرد، امیری، جهانبخش ... نقطه ضعف؟ پیدا کردن یک سیستم بازی که متناسب با خصوصیات بازی اکثر بازیکنانش باشد.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,

نشریه مارکا که خط حمله تیم ملی ایران را قوی‌ترین خط و خط میانی آن را ضعیف‌ترین خط این تیم دانسته است، سردار آزمون را به‌عنوان چهره سرشناس تیم تحت هدایت دراگان اسکوچیچ معرفی می‌کند و درباره او نوشته است: بازیکن جدید بایرلورکوزن کیفیت و قدرت بدنی را در کنار هم دارد و در نبردهای هوایی هم تبحر دارد که نه فقط به خاطر قامت یک متر و 86 سانتی‌‌متری‌اش بلکه به خاطر پرش‌های بلند اوست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها