|

انتقاد اسطوره فوتبال ایران از بیانیه نویسی استقلال و پرسپولیس

حسن روشن از بیانیه نویسی باشگاه ها علیه یکدیگر انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز»-حسن روشن درباره شرایط تیم فوتبال استقلال و حفظ فاصله 6 امتیازی با پرسپولیس در لیگ برتر به تسنیم گفت:

مثل تماشاگران بازی‌های استقلال را می‌بینم و اطلاعات بیشتری ندارم. قرار بود باشگاه دو کار مهم را به صورت جدی پیگیری کند. نخست بحث آکادمی است که به معنای تولید است و دومی، سر و سامان دادن به وضعیت پیشکسوتان. در آکادمی آرش برهانی که پسر خوب و پاکی است، کار می‌کند اما در بحث پیشکسوتان اتفاقی نیفتاده است. متأسفانه می‌شنویم برای حضور در ورزشگاه‌ها و دیدن بازی‌ها بلیت بدست‌ پیشکسوتان نمی‌رسد. همین الان که 20 سال است در امارات سمتی ندارم صندلی‌ام در ورزشگاه الاهلی این کشور محفوظ است.

او افزود:

فاصله 6 امتیازی استقلال با تیم دوم جدول خوب است و باید با همین روند ادامه دهند. اگر استقلال با این اختلاف امتیاز قهرمان نشود، باید درِ باشگاه را ببندند. امیدوارم شرایط طوری نشود که درگیر یک امتیاز شوند. چند سال پیش پرسپولیس همین شرایط را داشت و به خاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست داد. شاگردان فرهاد مجیدی با شرایطی که دارند، باید قهرمان شوند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص بیانیه‌‌های متعدد استقلال و پرسپولیس علیه یکدیگر گفت:

بدترین کار ممکن در فوتبال ایران است که دو باشگاه بزرگ کشور علیه یکدیگر بیانیه و شعار بدهند. بدتر از نتیجه دربی سال 52 نداریم که استقلال 6 گل از پرسپولیس دریافت کرد. پس از سوت پایان بازی، بازیکنان استقلال روزی زمین نشسته بودند و پرسپولیسی‌ها چون در تیم ملی با استقلالی‌ها دوست بودند کنارشان نشستند و شادی نامتعارفی نکردند. به هر حال فوتبال است و هزار اتفاق می‌افتد. بعد از آن دربی، مرحوم جعفر کاشانی، مرحوم همایون بهزادی، حسین کلانی و ... بالا و پایین نمی‌پریدند و 6 گل را به رخ نمی‌کشیدند. فردای روز دربی، تیمسار خسروانی یک دسته گل برای علی عبده مالک باشگاه پرسپولیس فرستاد که اندازه یک دستگاه اتوبوس بود. هنوز عکس این گل را دارم. دو روز بعد، خسروانی پرسپولیس را به دفتر بانوان استقلال دعوت کرد و به آنها شام داد و جشن گرفت! جشنی که تیم استقلال هم حضور داشت. شرایط آن موقع اینگونه بود نه مثل الان برای یکدیگر شمشیر بکشند.

روشن ادامه داد:

شاید در زمین دو بازیکن با هم درگیر شوند، قهر کنند یا هر اتفاقی بیفتد ولی سرمربی مرکز ثقل این داستان‌ها است و اصلاً نباید تنش ایجاد کند. وقتی در دربی مربی می‌بازد، باید اول به سمت مربی برنده برود و دست بدهد نه اینکه قهر کند یا اگر برنده شد سینه سپر کند. نمی‌دانم چرا آنقدر بد شده‌ایم که به جان هم افتاده‌ایم. این کارها و رفتارها به تماشاگران روی سکوها کشیده می‌شود. این مسائل زشت نیست؟

او در مورد اینکه برخی پیشکسوتان دو باشگاه هم علیه یکدیگر موضع می‌گیرند، یادآور شد:

وقتی سیلی بیاید همه را با خود می‌برد. این افراد در تیم‌های‌شان چقدر سرشان بالا بوده و ستاره بودند که این چنین حرف می‌زنند؟ چرا امثال علی جباری‌ها صحبت نمی‌کنند؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها