|

آخرین رده بندی باشگاه‌ های فوتبال جهان؛ استقلال صعود، پرسپولیس سقوط!

پرسپولیس با وجود سقوط در رده‌بندی باشگاه‌های فوتبال جهان،‌ همچنان بهترین جایگاه را در میان تیم‌های ایرانی در اختیار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان را از ابتدای آوریل سال 2021 تا پایان مارس 2022 (12 فروردین 1400 تا 11 فروردین 1401) اعلام کرد که چلسی در جایگاه نخست این رده‌بندی قرار دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ آبی‌های لندن که فصل گذشته به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان دست یافته‌اند، با 312 امتیاز جایگاه نخست را از آنِ خود کرده‌اند. تیم‌های پالمیراس و اتلتیکو مینیرو نیز به ترتیب 288 و 285 امتیاز دارند و رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان تیم‌های آسیایی نیز اولسان هیوندای، کاوازاکی فرونتاله، الهلال، جئونبوک هیوندای موتورز، دائگو و پوهانگ استیلرز، در رتبه‌های اول تا ششم آسیا قرار دارند. در این بین پرسپولیس با سه پله سقوط نسبت به رده‌بندی قبل، در رده ششم آسیا (به صورت مشترک با پوهانگ استیلرز) و جایگاه 136 جهان ایستاده و استقلال با چهار پله صعود، رتبه 159 جهان و هشتم آسیا را از آن خود کرده است. فولاد هم که 13 پله صعود را تجربه کرده، رده هفدهم قاره کهن و 258 جهان را به خود اختصاص داده است.

رده‌بندی 30 تیم نخست باشگاهی جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال به شرح زیر است:

لیگ قهرمانان آسیا , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال فولاد خوزستان ,

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها