|

بلاتر و پلاتینی دادگاهی می‌شوند!

سپ بلاتر، رئیس پیشین فیفا، و میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا، به جرم کلاه برداری طی ماه ژوئن در سوئیس دادگاهی خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

بلاتر و پلاتینی که محرومیت های بلندمدت خود از فوتبال را پشت سر می گذرانند، ماه نوامبر (آبان) گذشته و در پی تحقیقاتی 6 ساله، مورد اتهام واقع شدند. بلاتر متهم شده در سال 2011، دو میلیون فرانک سوئیس به پلاتینی پرداخت کرده است. دفتر دادستانی کل سوئیس گفته مبلغ پرداخت پایه قانونی نداشته و علاوه بر آسیب به دارایی های فیفا، به شکل غیرقانونی، به ثروت پلاتینی افزوده است. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ ایندیپندنت اعلام کرده دادگاه این چهره های مشهور فوتبالی 8 ژوئن (18 خرداد) کلید می خورد و ممکن است تا 2 هفته ادامه پیدا کند. بلاتر و پلاتینی که به ترتیب 86 و 66 ساله هستند، ادعا می کنند مبلغ مورد بحث، به صورت شفاهی مورد توافق قرار گرفته و به دلیل خدمات مشاوره‌ای پلاتینی طی سال های 1998 تا 2002، پرداخت شده است. 

این پرونده که از 2015 آغاز شده بود، تاثیر به سزایی در پایان زودهنگام ریاست پلاتینی در فیفا و جلوگیری از جانشینی پلاتینی به جای پیرمرد سوئیسی داشت و طی نوامبر (آبان) سال گذشته به پایان تحقیقات رسید. هر دو نفر در ادامه به طور جداگانه مورد تحقیق و تفحص کمیته اخلاق فیفا قرار گرفته و به 8 سال محرومیت از فوتبال محکوم شدند که در پی فرجام خواهی، به 6 سال تقلیل پیدا کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها