|

بیرانوند جواب پیشنهاد پرسپولیس را داد!

بیرانوند تمایل دارد پرسپولیسی شود، اگر تیمش اجازه دهد و پرسپولیس هم پیشنهاد دهد.

لینک کوتاه کپی شد

با تجربه یک حضور در جام جهانی، امیدوار است برای دومین بار در این تورنمنت مهم ملی شرکت کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ علیرضا بیرانوند البته برای رسیدن به این هدف، برنامه‌های بسیاری نیز در ذهن دارد. او معتقد است در سال جام جهانی باید در تیمی باشد که بیشتر بازی کند، از نظر روحی- روانی تقویت شود تا هم بتواند موفقیتی فردی را رقم بزند و هم تیمی. پرسپولیس می‌تواند همین تیم دلخواه بیرانوند باشد. تیمی که در خط دروازه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و حضور یکی مثل بیرانوند می‌تواند بخش اعظمی از این ضعف‌ها را برطرف کند. او البته تأکید دارد که پیشنهادی از پرسپولیس دریافت نکرده و صحبتی با مسئولان این تیم انجام نداده اما این را هم می‌گوید که چند تیم او را می‌خواهند اما اولویتش پرسپولیس است. همین یعنی یک چراغ سبز از سوی دروازه‌بان تیم ملی برای بازگشت به تیم محبوبش.

بیرانوند در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی درباره قرعه‌کشی جام جهانی هم صحبت می‌کند. او در واکنش به صحبت‌های برخی کارشناسان مبنی بر شکست سنگین تیم ملی از انگلیس، می‌گوید: «این صحبت‌ها انگیزه ما را بیشتر می‌کند و استرس‌مان را کمتر. پس دوست داریم کارشناسان بگویند مقابل انگلیس شکست می‌خوریم یا دو رقمی می‌شویم.»

 اول از همه دوست داریم درباره قرعه‌کشی جام جهانی 2022 با هم صحبت کنیم. نظر تو درباره گروه تیم ملی چیست و چه حسی‌ داری وقتی نام انگلیس را کنار نام ایران دیدی؟

 حس خیلی خوبی بود، وقتی می‌دانستم نام ایران هم در قرعه‌کشی هست. هر کسی برای خودش برنامه‌ای چیده و به دوستانش گفته بود دوست دارد ایران در چه گروهی قرار بگیرد. من هم پیش‌بینی کرده بودم که در گروه کرواسی و پرتغال قرار بگیریم که این اتفاق رخ نداد. حالا امیدوارم اتفاقی بیفتد که به سود تیم ملی باشد و بتوانیم نتایجی بگیریم که مردم شاد شوند.

 درباره انگلیس حرفی نزدی...

 خیلی مهم است که بازی اول با انگلیس را خوب شروع و بهتر تمام کنیم. در جام جهانی قبل، فقط سه روز بعد از بازی با مراکش توانستیم اسپانیا را آنالیز کنیم. چون کادر فنی تمام وقتش را روی شناخت از مراکش و کسب نتیجه در این دیدار گذاشته بود. دیدید که مقابل مراکش هم نتیجه گرفتیم و حتی می‌توانستیم با این پیروزی و موفقیت در یکی از دیدارهای بعدی به مرحله حذفی هم صعود کنیم. مسلماً هر تیمی، بخصوص تیم‌های آسیایی دوست دارند با قدرت‌های فوتبال جهان که اسم و رسم دارند و در رنکینگ فیفا جایگاه خوبی را تصاحب کرده‌اند، بازی کنند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. درباره انگلیس و بازی اول‌مان هم معتقدم اگر به حریف قدرتمندمان نبازیم، می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم. شاید همین بازی با انگلیس باعث و بانی صعود تیم ملی به دور بعد شود.

خیلی از کارشناسان معتقدند تیم ملی قطعاً مقابل انگلیس شکست می‌خورد. یکی می‌گوید 2 بر صفر، دیگری حرف از 4، 5 گل می‌زند و برخی نیز معتقدند تیم ملی برابر انگلیس دورقمی می‌شود. واکنش تو به این نظرات چیست؟

 نظر کارشناسان محترم است و اعتقاد دارم آنها بهترین حرف‌ها را می‌زنند. اتفاقاً خیلی خوب است که هیچ کارشناسی نمی‌گوید ما می‌بریم. خودم دوست دارم این نظرات ادامه داشته باشد و تمام کارشناسان بگویند ما شکست می‌خوریم. این نظرات به ما انگیزه می‌دهد و استرس را از روی دوش ما بر می‌دارد. آن‌وقت راحت‌تر و با استرس کمتری می‌توانیم بازی کنیم و به هدف‌مان که صعود از مرحله گروهی است، برسیم.

ظرف روزها و هفته‌های اخیر درباره ادامه همکاری یا قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ شایعه‌های بسیاری مطرح شده. تو به‌عنوان یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی، چه نظری در این باره داری؟

 این صحبت‌ها و شایعه‌هایی که مطرح می‌شود، کاملاً اشتباه است. چون تنها کسی که می‌تواند در حال حاضر و به بهترین شکل با بازیکنان کار کند، اسکوچیچ است. همه باید به او ایمان بیاوریم، چون در این مدت نتایج درخشانی کسب کرده و با تیم ملی به موفقیت‌های پرشماری رسیده. او دو سال کنار تیم ملی بوده، خصوصیات رفتاری و فنی بازیکنان را می‌شناسد و با نحوه زندگی آنها نیز آشنا است. جدا از اینها او تلاش وافری انجام داده و الان باید ثمره‌اش که حضور در جام جهانی است را هم ببیند.

پس تو یکی از موافقان ادامه حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی هستی؟

 صددرصد. یادمان نرود در بحرین، ما باید مقابل دو رقیب قدرتمند بازی می‌کردیم و امتیاز از دست نمی‌دادیم. بحرین و عراق همیشه گربه سیاه تیم ملی بودند اما اسکوچیچ در آن شرایط هدایت تیم ملی را قبول کرد و تیم را به جام جهانی رساند. من می‌گویم نه تنها جام جهانی، بلکه باید تا جام ملت‌های آسیای بعدی هم اسکوچیچ را حفظ کنیم. باید این امتیاز را به او بدهیم، آن هم بابت نتایج درخشانی که کسب کرده و زحمات فراوانی که کشیده.

اما تغییرات روی نیمکت تیم ملی حق هر فدراسیونی است.

 من نمی‌گویم حق فدراسیون نیست اما الان هر کسی را بیاورند، به زمان زیادی نیاز دارد تا بازیکنان را بشناسد. باور کنید یک سال زمان می‌برد تا مربی جدید بداند بازیکنان در چه پستی بازی می‌کنند و در کدام لیگ و باشگاه به میدان می‌روند. ما اما فقط 7 ماه تا شروع جام جهانی وقت داریم و امیدوارم بتوانیم با همین کادرفنی به قطر برویم و نتایج خوبی هم بگیریم. البته مسئولان فدراسیون فوتبال هم بر این عقیده هستند که اسکوچیچ بماند و همراه تیم ملی در جام جهانی شرکت کند.

مخالفان اسکوچیچ اما یک انتقاد مهم دارند. اینکه او بزرگ نیست، تجربه حضور در تورنمنت مهمی را ندارد و به همین دلیل در جام جهانی نمی‌تواند مهره‌ای مفید برای تیم ملی باشد.

از شما یک سؤال دارم. سرمربی تیم ملی کرواسی چه کسی است؟

 زلاتکو دالیچ. چطور؟

دالیچ قبل از کرواسی، در لیگ امارات مربیگری می‌کرد. او اسم بزرگی نداشت اما کرواسی را در جام جهانی قبل تا کجا پیش برد؟ تا فینال. مزد زحماتش را دادند و هنوز هم روی نیمکت تیم ملی کرواسی می‌نشیند. اسکوچیچ همین الان هم اسم بزرگی دارد. درست است در لیگ ایران مربیگری کرده اما همین الان در فوتبال آسیا و جهان او را به‌عنوان یک مربی بزرگ می‌شناسند. او یک رکورد ویژه با تیم ملی به دست آورده و فقط با یک شکست ایران را به جام جهانی رسانده. من به‌عنوان بازیکن تیم ملی، از هر کسی که جای اسکوچیچ بود و این نتایج را رقم می‌زد، حمایت می‌کردم. فقط امیدوارم بتوانند بهترین امکانات را در اختیار اسکوچیچ قرار بدهند تا تیم ملی با آمادگی کامل راهی جام جهانی شود.

نمی‌شود با تو صحبت کرد و حرفی از پرسپولیس نزد. این روزها نام تو به‌عنوان گزینه اصلی بازگشت به پرسپولیس و حراست از دروازه این تیم در فصل بعد برده می‌شود. می‌خواهم خیلی واضح بگویی که شرایط بازگشت تو چگونه است و آیا مذاکره‌ای میان شما صورت گرفته؟

 بگذارید یک حرفی بزنم. سال جام جهانی برای من خیلی مهم است و به قول اسکوچیچ باید جایی باشم که کامل بازی کنم. با این کار هم به خودم کمک می‌کنم و هم به تیم ملی. این اتفاقی است که باید برای من بیفتد. در این دو سال 20، 30 درصد از بازی‌های باشگاهی را انجام داده‌ام. در آنتورپ 12، 13بار در ترکیب قرار گرفتم و در بواویشتا هم 9 یا 10 بار در ارنج حضور داشته‌ام. البته اینجا اگر مصدوم نمی‌شدم خیلی بیشتر هم بازی می‌کردم. چون وقتی آسیب دیدم، دروازه‌بان دیگرمان آمد، خوب ظاهر شد و جایگاه خودش را تثبیت کرد. فصل بعد برای من خیلی اهمیت دارد. باید جایی باشم که از لحاظ روحی- روانی مشکلی برایم پیش نیاید و البته بازی هم بکنم. واقعیتش هنوز تصمیمی درباره آینده‌ام نگرفته‌ام. نه کسی از پرسپولیس با من تماس گرفته و نه مذاکره‌ای انجام شده. آرزوی هر بازیکنی است که در پرسپولیس بازی کند، بخصوص من که همیشه این تیم را از صمیم قلب دوست داشتم. 4 هفته دیگر از بازی‌های بواویشتا در پرتغال باقی مانده و امیدوارم در پایان فصل بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم.

اگر پرسپولیس پیشنهاد بدهد چطور؟ چه جوابی می‌دهی؟

 قرارداد قرضی من با بواویشتا پایان فصل تمام می‌شود اما دو سال دیگر با آنتورپ قرارداد دارم. البته سال دومش توافقی است. تا جایی که من می‌دانم آنتورپ با توجه به اینکه احتمالاً در جام جهانی شرکت می‌کنم، می‌خواهد روی من سرمایه‌گذاری کند تا درآمدزایی کند. بنابراین یک راهکار باقی می‌ماند. من قراردادم را هم یک سال دیگر با آنتورپ تمدید کنم و با انتقالی قرضی به یک تیم دیگر بروم. با این شرایط نه به تیمی که مرا جذب می‌کند فشار می‌آید و نه آنتورپ مرا برای همیشه از دست می‌دهد.

نگفتی جوابت به پیشنهاد رسمی و احتمالی پرسپولیس چیست؟

 من الان در اروپا 2، 3 پیشنهاد دارم. با یکی از آنها هم جلساتی برگزار کرده‌ام. نمی‌توانم ریسک کنم و باید مشورت بیشتری انجام بدهم. نباید چشمم را ببندم و با تیم‌های اروپایی قرارداد امضا کنم. اروپایی‌ها یک مثالی دارند که می‌گویند وقتی وارد میدان جنگ می‌شوی، نباید مادر مادر کنی. نمی‌خواهم قراردادی ببندم و بعد بگویم ای خدا، چه شرایطی رقم خواهد خورد. پرسپولیس اما اگر پیشنهاد بدهد، اولویت من امضای قرارداد با این تیم است. امیدوارم اتفاقات خوب بیفتد و سال آینده بهترین تصمیم را برای ادامه فوتبالم بگیرم.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها