|

پیشکسوت پرسپولیس: کسی نمی تواند جانشین گل محمدی شود!

حسین کلانی اعتقاد دارد که هواداران پرسپولیس در زمان فعلی باید صبورتر باشند و به عقیده او کسی نمی‌تواند جانشین گل‌محمدی شود.

لینک کوتاه کپی شد

روز گذشته طی مراسمی از کتاب خاطرات حسین کلانی، پیشکسوت فوتبال با عنوان "معمار سرطلایی" رونمایی شد. پس از این مراسم کلانی دقایقی به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد که مشروح این مصاحبه را می‌خوانید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ او در مورد این کتاب بیان کرد: فقط می‌گویم این یک بدعتی بود که در مملکت ما گذاشته شد که شاخصه آن از طرف آقای صالحی امیری و دوستان‌شان آقایان کاشانی، اسماعیلی و سایر همکاران‌شان بود و در کنار آن‌ها جناب آقای دهباشی حضور داشتند‌. در نهایت این افراد زحماتی کشیدند که برای نسل‌های آینده می‌تواند خاطراتی باشد چون متاسفانه ما هیچ وقت از گذشتگان خودمان درس نمی‌گیریم تا چراغ راه آینده ما باشد. این موضوع ثابت شده و خصلت ما ایرانی‌ها است اما امیدوارم به هر حال بعضی‌ ازمطالب و خاطرات این کتاب بتواند اثری داشته باشد و امیدوار هستم بقیه کارهایی که آقای اسماعیلی انجام دادند موثرتر باشد و جای خودش را بیش‌تر در دل جوانان باز کند‌.

کلانی در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس گفت: من درباره پرسپولیس تفکرات و اطلاعات شما را ندارم چون به باشگاه پرسپولیس ورود نمی‌کنم و هیچ گاه این کار را نکردم و از دور، مانند یک هواخواه و نه به‌عنوان یک سمپات یا بازیکن قدیمی، بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنم. اطلاعات آن چنانی ندارم و گاهی اوقات سری به بچه‌ها می‌زنم و فقط به دلیل است که همه آن‌ها مانند بچه‌های من هستند و من به آن‌ها روحیه نمی‌دهم بلکه وجود آن‌ها باعث روحیه من می‌شود و سلامتی به من می‌دهد. از نظر من که هواخواه و پرسپولیسی هستم، این باشگاه بزرگ‌ترین باشگاه ایران و آسیا است. باشگاهی است که می‌توانند به صورت‌های مختلف از آن برای پیشرفت مسائل فرهنگی و اجتماعی در کشور استفاده کنند اما به شرط آن که قدم‌های درست بردارند، طمع نکنند و آن را وسیله‌ای برای سودجویی قرار ندهند.

او ادامه داد: پرسپولیس باشگاهی است که با این حجم از هوادار و علاقه‌مند می‌تواند کلاس‌های تربیتی و آموزشی برای جوانان مملکت برگزار و باعث پیشرفت سازندگان این کشور باشد؛ اما متاسفانه هیچ‌کدام از این آرزو‌های ما محقق نمی‌شود یا نمی‌گذارند محقق شود و یا به هر حال ما توان تحقق آن‌ها را نداریم؛ انشاالله شما جوانان این کار را انجام دهید.

او در مورد وضعیت گل‌محمدی بیان کرد: آقای یحیی گل محمدی یکی از شاخصه‌های مربیان جوان فوتبال مملکت ما هستند و نظیر ایشان پیدا نمی‌شود. مربیان دیگری داریم که هم تراز ایشان هستند اما شانس باشگاه پرسپولیس این است که این شاخصه خودش پرسپولیسی است و ایشان به‌عنوان یکی از پرسپولیسی‌های ناب این باشگاه است که دوره‌های مختلفی را گذارنده و تجربیات زیادی کسب کرده است. الان فکر نمی‌کنم کسی بتواند جانشین آقای گل محمدی بشود؛ این نظر شخصی من است چون یک شناخت دورادور از ایشان دارم و به خودم اجازه نمی‌دهم اظهار نظرم روی مدیریت باشگاه و کسانی که در باشگاه تصمیم می‌گیرند اثرگذار باشد. چرا که من دور هستم و از رویدادها و مسائلی که درون باشگاه اتفاق می‌افتد مثل نوع روابط بین مربیان و مسئولین تیم بی‌اطلاع هستم و به همین دلیل حق اظهار نظر ندارم.

کلانی در ادامه از هواداران خواست: از همین‌جا خواهش می‌کنم بقیه هواداران این مسئله را در نظر بگیرند؛ ما فقط شاهد اتفاقات هستیم و نمی‌دانیم در درون چه می‌گذرد. به همین دلیل اگر بخواهیم روی مسئله‌ای تاکید کنیم، اعمال نظر کنیم و نظر شخصی خودمان را بگوییم در زمان فعلی باعث ایجاد حواشی می‌شویم حتی ممکن است این اتفاق تبدیل به هجمه شود و نتیجه دیگری ندارد.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: به‌صورت کلی می‌گویم که شما در دنیا کمتر باشگاه بزرگی را دیده‌اید که بتواند در طول پنج سال پنج قهرمانی متوالی را به‌دست بیاورد. ما هم همین هستیم و از این مسئله مجزا نیستیم. قهرمانی‌ها هیچ وقت نمی‌تواند تداوم داشته باشد چون تیم‌های دیگری هم هستند که سعی و تلاش می‌کنند و قهرمان می‌شوند و ما با نباید همیشه به فکر قهرمانی این تیم باشیم. شما در مدرسه شاگردی را نمی‌بینید که در تمام دوران تحصیلش شاگرد اول شده باشد؛ ممکن است سالی شاگرد اول نشده و دوم یا سوم شده باشد. به همین دلیل ما نباید با تعصب کورکورانه خودمان نظام فکری را در تیم برهم بزنیم؛ این مسئله بسیار مهم است. همه ما تعصب داریم و دل‌مان می‌خواهد تیم‌ ما قهرمان شود اما مقداری باید واقع گرایانه به مسئله نگاه کنیم. مگر بچه‌های تیم‌های دیگر کمتر از بچه‌های تیم ما هستند؟ تیم‌های دیگر مگر کمتر از تیم ما هستند؟ تلاش آن‌ها مانند تلاش بچه‌های ماست و هرکسی که تلاش کند موفق می‌شود.

باید شرایط را نیز در نظر گرفت و باید دید از نظر روحی، روانی، سلامتی، امکانات و امتیازی که داده می‌شود شرایط به چه صورت است. من از هواداران و هواخواهان باشگاه خودم، پرسپولیس می‌خواهم مقداری صبورانه و متفکرانه به مسئله نگاه کنند و احساساتی نشوند اگر احساساتی شوند اختیار از دست آدم خارج می‌شود و به جز اینکه مشکل ایجاد کند و مسیر راه را برای دیگران به غلط بیندازد؛ نتیجه دیگری ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها