|

بازی دوستانه با برزیل یا آرژانتین مناسب تیم ملی ایران است؟

جلال چراغپور اعتقاد دارد که تغییر سرمربی تیم ملی منافع زیادی برای برخی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جلال چراغپور در خصوص آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر صحبت کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ جلال چراغپور در خصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی مقابل برزیل و آرژانتین برای آماده‌سازی قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت:

حریف‌هایی که برای بازی‌های دوستانه انتخاب شده، تطابق سبک با حریف‌های گروه ما در جام جهانی را ندارند. شاید برنامه در صورتی باشد که باید دید با توجه به بودجه و شرایط چه چیزهایی در دسترس داریم که بنده در جریان آن‌ها نیستم.

او ادامه داد:

برنامه تیم ملی نمی‌تواند فقط در قالب دو تا بازی تدارکاتی باشد. برنامه فکری باید جوری باشد که یک جام جهانی چهار جانبه کوچک از سه سبک مختلف تیم‌های گروه خودمان برگزار کنیم. تیم انگلیس و آمریکا که دو سبک متفاوت دارند و از طرفی اسکاتلند و ولز تقریبا به انگلیس شبیه هستند اما اوکراین سبک متفاوتی با دو تیم دیگر پلی آف دارد. در نتیجه تیم ما با سه سبک متفاوت در جام جهانی روبرو است.

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان افزود:

باید این تیم ها را شبیه‌سازی کنیم. چطور وقتی یک نفر می‌خواهد خلبانی کند، باید یک مدتی شبیه‌سازی پرواز انجام دهد و بعد از آن به سراغ اصل پرواز برود، دقیقا بازی‌های تدارکاتی ما هم باید شبیه سازی شده از تیم های گروه خودمان باشد. بازی اول با انگلیس اهمیت خیلی زیادی دارد و باید تیم انگلیس را به خوبی آنالیز کرده و تیم هایی که شباهت تاکتیکی و ترکیبی با انگلیس دارند را انتخاب کنیم. برای تیم آمریکا هم تیم های منطقه آمریکا و کونکاکاف هستند که شباهت زیادی به این تیم دارند. برای تیمی مانند اوکراین نیز، تیم‌های اروپای شرقی مثل رومانی و لهستان می‌توانند گزینه شبیه‌ساز خیلی خوبی باشند.

 

چراغپور تصریح کرد:

باید ۶ بازی شبیه سازی شده که شامل سه بازی با تیم‌هایی با شباهت نزدیک و سه بازی با تیم‌های شباهت به شباهت نزدیک تیم‌های گروهمان انجام دهیم. با انجام این کار می‌فهمیم که اراده صعود از گروه خود را داریم. البته این کار هزینه‌های خود را دارد و وقت کافی می‌خواهد که ما وقت را داریم، البته اگر از الان به فکر باشیم. 

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد:

مسئولین باید به این فکر باشند که از الان برای هماهنگی‌های این بازی‌ها شروع به کار کنند، نه اینکه فقط با حرف زدن بخواهند این موضوع را حل کنند. در دوره‌های قبل هم نام تیم‌های بزرگ را آوردند اما بعد از ۲۰ روز گفتند که این کار شدنی نیست. در ابتدا نام تیم‌هایی مثل ایتالیا نیاید و سپس به تیم هایی مثل غنا، نیجریه و بچه های محل برسیم. در آخر همان تیم ها هم در فرودگاه بگویند پول ما را نداده‌اند.

او در خصوص عملکرد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:

کاملا واضح است که این مربی چقدر موفق بوده است. شما ببینید این مربی در زمانی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته که تیم ما توسط مارک ویلموتس کاملا نابود شده بود و حتی شانس صعود از مرحله اول مقدماتی هم بسیار کم بود. این مربی ریسک بزرگی انجام داد که در آن زمان خیلی از کسانی که الان انتقاد می‌کنند، جرات بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی را نداشتند اما اسکوچیچ این کار را انجام داد و بهترین نتایج را کسب کرد. از طرفی به نظر می‌آید که جابجایی مربی در تیم ملی منافع خیلی کلانی برای برخی نفرات دارد. 

چراغپور عنوان کرد:

درست است که این مربی باید در رقابت‌های سخت‌تری محک بخورد و نتایج تیم ملی با لژیونرهای با کیفیت ایران امری عادی بوده اما همین برخورد با بازیکنان لژیونر هم خیلی مهم است که این مربی از پس این کار به خوبی بر آمده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها