|

شرایط بد قایدی در امارات؛ احتمال از دست دادن جام جهانی

مهدی قایدی

روزهای پر فراز و نشیب در امارات، جایگاه مهدی قایدی در تیم ملی را هم به خطر انداخته است و احتمال دارد او جام جهانی را از دست بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

جدایی مهدی قایدی از استقلال، یکی از پر سر و صداترین نقل و انتقالات این فصل فوتبال ایران بود. بازیکنی که علاقه داشت به فوتبال اروپا ترانسفر شود اما مبلغ رضایتنامه بالای او، باعث شد مسیرش به سمت امارات تغییر کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، قایدی، با رقم بیش از یک و نیم میلیون دلار به شباب الاهلی پیوست و در این تیم، شرایط خوبی ندارد. وضعیتی که ادامه پیدا کردن آن، می‌تواند شانس حضور در جام جهانی را هم از او بگیرد.

از نیمکت نشینی تا سکونشینی

قایدی در این فصل، بازیکن ثابت شباب الاهلی نبود و به صورت چرخشی، در ترکیب این تیم قرار می‌گرفت. او از هفته دوم به تیمش اضافه شد و تا هفته بیستم، فقط 9 بازی در ترکیب یازده نفره قرار داشت. یعنی کمتر از نصف بازی‌هایی که می‌توانست در ترکیب اصلی به میدان برود. در هفته‌های اخیر، اوضاع برای او بدتر هم شده است. قایدی در آخرین بازی‌های لیگ امارات، جایی در ترکیب اصلی شباب الاهلی نداشت و 3 بازی و 4 بازی آخر تیمش، به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت.

نمایش ضعیف در اولین بازی لیگ قهرمانان مقابل آهال، باعث شد مهدی علی تصمیم به کنار گذاشتن او از لیست تیم و سکونشین کردن قایدی بگیرد. قایدی در دو بازی با فولاد و الغرافه، در لیست شباب الاهلی قرار نگرفت.

فاصله از روزهای اوج

لیگ نوزدهم، بهترین فصل دوران بازی مهدی قایدی بود. ورود آندره‌آ استراماچونی به استقلال و تشکیل زوج قایدی با شیخ دیاباته در خط حمله این تیم، باعث شد او تبدیل به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران شود. قایدی لیگ نوزدهم، 10 گل زد و 8 پاس گل داد. در دربی لیگ برتر، پاس گل داد و در دربی جام حذفی، برای استقلال گل زد. عملکردی که باعث شد محبوبیت فوق العاده‌ای بین طرفداران این تیم پیدا کند.

فصل پیش، افت قایدی آغاز شد. او نیم فصل اول و در دوران مربیگری فکری، نمایش بدی نداشت و 4 گل زد. نیم فصل دوم اما، اوضاع تغییر کرد و قایدی، فقط توانست 2 گل برای استقلال بزند. هر با چند ساختن 4 گل، هنوز بازیکن مهمی برای استقلال محسوب می‌شد. روند نزولی او، این فصل هم ادامه پیدا کرده است. قایدی بازی سوم با پیراهن شباب الاهلی، مقابل الشارجه 2 گل زد و یک گل ساخت و ستاره تیمش بود. این روند، خیلی زود قطع شد و او در 10 بازی آخر لیگ امارات فقط یک گل زده است.

از دست دادن تیم ملی

نمایش خوب قایدی با پیراهن استقلال، باعث شد در لیست تیم ملی هم قرار بگیرد. روندی که ادامه‌دار بود و او تا قبل از بازی با کره جنوبی و لبنان، جایگاه مطمئنی در تیم دراگان اسکوچیچ داشت. قایدی هشت بازی، فرصت حضور در زمین را پیدا کرد و دو گل هم برای تیم ملی زد. ادامه‌دار شدن افت او در فوتبال امارات، پیراهن تیم ملی را هم از قایدی گرفت.

اسکوچیچ حتی در غیاب مهدی طارمی، حاضر نشد قایدی را دعوت کند. فعلا بجز مثلث اصلی خط حمله تیم ملی، کریم انصاری‌فرد و اللهیار صیادمنش پای ثابت لیست تیم ملی هستند و قایدی با این روند، شاید شانس حضور در جام جهانی را هم از دست بدهد. بازیکنی که مثل صیادمنش، رویای درخشیدن در اروپا را داشت و حالا، در امارات سکونشینی را تجربه می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها