|

ابهام در وضعیت سربازی 3 لژیونر سرخابی؛ ستاره ها می توانند به لیگ ایران برگردند؟!

برخی از ورزشکاران کشورمان تاکنون برای انجام خدمت مقدس سربازی اقدامی نکردند و از این رو وضعیت خدمتی این افراد مبهم باقی مانده است.

لینک کوتاه کپی شد

مدتی است که بحث بازگشت برخی از بازیکنان فوتبال در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به کشور در فضای مجازی به راه افتاده که در این بین نام علیرضا بیرانوند، کاوه رضایی و مرتضی پورعلی گنجی در فهرست لژیونرهایی که قصد بازگشت به فوتبال ایران را دارند، دیده می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از میزان؛ از طرفی این ۳ بازیکن مطرح فوتبال کشورمان تاکنون خدمت مقدس سربازی را انجام نداده اند و در آستانه نزدیک شدن به ایام اعزام به خدمت هستند.

اسفند ماه سال ۱۴۰۰ بود که مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، معافیت مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بالای ۳۰ سال سن از خدمت سربازی (الحاقی ۳ تبصره ۱۰) را تصویب کرد، اما این لایحه به علت ایراد توسط شورای نگهبان از بودجه ۱۴۰۱ حذف شد.

با این تفاسیر علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال کشور که متولد ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ است، در پایان شهریور ماه امسال مشمول انجام خدمت می‌شود و بات وجه به حذف و عدم تایید قانون معافیت مشمولان بالای ۳۰ سال دارای ۲ فرزند توسط شورای نگهبان، وی باید از فصل آینده تا پایان اتمام خدمت مقدس سربازی فعالیت ورزشی خود را در یکی از تیم‌های نظامی سپری کند.

مرتضی پورعلی گنجی نیز که متولد ۳۰ فروردین ۱۳۷۱ است، تا چند روز دیگر مشمول انجام خدمت مقدس سربازی می‌شود و باید وضعیت خدمتی خود را تعیین کند تا غایب محسوب نشود.

کاوه رضایی دیگر لژیونر فوتبال کشور است که در حال حاضر در کشور بلژیک مشغول فعالیت است، وی متولد ۱۶ فروردین ۱۳۷۱ است و باید پس از تعطیلات نوروز امسال خود را به یگان‌های نظام وظیفه معرفی می‌کرده که این اقدام تا به امروز توسط وی صورت نگرفته و باید منتظر ماند و دید که وضعیت خدمتی رضایی به چه صورت خواهد شد.

پیش از این سردار موسی کمالی رئیس سابق اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره تسهیلات پیش بینی شده برای بازیکنان تیم ملی و باشگاه‌های لیگ برتر و چگونگی خدمت وظیفه عمومی آن‌ها اظهار کرد: به منظور ایجاد تسهیلات مناسب برای این افراد و کمک به رشد و توسعه استعدادها در بخش ورزشی کشور موضوع با تعامل و همکاری مبادی ذیربط بررسی و تصمیم گیری شد که خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته شود و سپس برای انجام خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

وی افزود: این افراد چنانچه به عنوان عضو تیم ملی انتخاب نشوند یا در باشگاه‌های لیگ برتر فعالیت نکنند حداکثر شش ماه فرصت دارند خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفی کنند.

سردار کمالی با بیان اینکه این افراد برای خروج از کشور باید برابر ضوابط قانونی وثیقه بسپارند، گفت: فعالیت ورزشکاران عضو تیم ملی و تیم‌های ورزشی لیگ برتر در باشگاه‌های لیگ برتر یا هم تراز آن در خارج از کشور بلامانع است.

در این رابطه امیر غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح نیز اظهار کرد: طبق قانون ستادکل نیروهای مسلح که برای ورزشکاران وضع شده است، ورزشکاران تا سن ۲۸ سالگی و ملی پوشان تا سن ۳۰ سالگی می‌توانند معاف از خدمت باشند.

وی افزود: بازیکنانی که به این سن از زندگی خود رسیدند باید وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند، این افراد می‌توانند طبق قانون و پس از بررسی از معافیت‌های مختلف اعم از پزشکی، کفالت و ... بهره‌مند شوند در غیر این صورت باید به خدمت مقدس سربازی رفته و در یکی از تیم‌های نیروهای مسلح خدمت خود را سپری کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها