|

بمب خبری در راه است؛ احتمال بازگشت این لژیونرها به استقلال

4 بازیکن اسبق استقلال در تیم‌های خود وضعیت خوبی ندارند و ممکن است به فوتبال ایران و باشگاه استقلال بازگردند.

لینک کوتاه کپی شد

به پایان مسابقات باشگاهی در نقاط مختلف جهان نزدیک شده‌ایم. زمان برگزاری متفاوت مسابقات جام جهانی 2022 قطر اما باعث شده تا فصل بعدی هم پیش از شروع بیست‌ و‌ دومین دوره رقابت‌ها، آغاز شود و تا نیمه ادامه پیدا کند. این یعنی بازیکنان برای رسیدن به پیراهن تیم‌های ملی‌شان همچنان فرصت دارند تا خودی نشان بدهند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، برخی از این نفرات وضعیت چندان خوبی در تیم‌های فعلی خود ندارند و تابستان پیش رو بهترین و البته آخرین فرصت برای آنهاست تا با اتخاذ تصمیمی جدید و درست، شانس‌شان را برای رسیدن به قطر امتحان کنند. در فوتبال ایران هم شاهد چنین ماجرایی برای خیلی از بازیکنان هستیم.

تعداد قابل توجهی از لژیونرهای فوتبال ایران در فصلی که به پایان آن نزدیک می‌شویم نمایش چندان خوب و امیدوار کننده‌ای نداشته‌اند. در این میان چند نفر هستند که سابقه حضور در تیم فوتبال استقلال را در کارنامه خود دارند و این احتمال وجود دارد تا برای تصاحب پیراهن تیم ملی و جایگاه از دست رفته خود به لیگ برتر بازگردند و پیراهن تیم سابق خود را بر تن کنند تا شانس حضور در جام بیست‌و‌دوم را از دست ندهند.

خبری از کاوه‌ی شارلروا نیست

حدود 5 سال پیش بود که استقلال را ترک کرد و با آرزوهای فراوان به بلژیک رفت تا پیراهن شارلروا را بر تن کند. دست بر قضا خوش درخشید و آنقدر نمایش تحسین‌ برانگیزی داشت که بزرگترین باشگاه کشور یعنی بروژ، با مبلغی در حدود 5 میلیون یورو او را به خدمت گرفت اما توقعات بالای رسانه‌ها و هواداران و همچنین افت خود کاوه باعث شد تا او خیلی زود به عنوان بازیکن قرضی به جمع گورخرها بازگردد. 2 سال در این تیم بازی کرد که فصل دوم چندان موفقیت‌آمیز نبود و با مصدومیت‌هایی همراه شد. سرانجام رضایی به تیم اودهورلی لوون پیوست تا بتواند یک‌ بار دیگر خودش را اثبات کند. اثباتی در کار نبود.

کاوه در این فصل تنها 13 بار به میدان رفته و فقط یک پاس گل داده است. او مدتهاست به دلیل مصدومیت نتوانسته تیمش را همراهی کند و به احتمال بسیار زیاد قرارداد یک ساله‌اش تمدید نمی‌شود. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که کاوه می‌خواهد به فوتبال ایران بازگردد و بی‌میل نیست که یک مرتبه دیگر پیراهن تیم فوتبال استقلال را بر تن کند. باید دید در فصل آتی این انتقال برای بازیکن 30 ساله رخ می‌دهد یا نه. نباید فراموش کنیم که قطر، احتمالا آخرین فرصت برای رضایی جهت حضور در جام جهانی خواهد بود.

باشو به یک بازیکن معمولی تبدیل شده

انتظار می‌رفت امارات انتخاب خوبی برای مهدی قایدی نباشد اما نه تا این اندازه. مهدی در لباس شباب‌الاهلی به یک مهره معمولی تبدیل شده است و گلزنی‌های او معمولا هر چند هفته یک‌بار رخ می‌دهد و بیشتر حالت یک جرقه را دارد.

23 بازی در مسابقات مختلف در این فصل برای شباب‌الاهلی منجر به 5 گل و 3 پاس گل شده است. آماری که در نگاه اول چندان بد نیست اما وقتی پای لیگ امارات و صبر و تحمل کم مدیران حاشیه خلیج فارس و همچنین توانایی‌های مهدی قایدی به میان می‌آید، تردیدها بیشتر می‌شود. عملکرد مهدی به گونه‌ای بود که در اردوی آخر تیم ملی هم جایی نداشت و در لیگ قهرمانان آسیا هم فقط یک نیمه به میدان رفته است و مهدی علی به او اعتمادی ندارد.

باید دید قایدی پس از این فصل تقریبا ناامید کننده در سال جام جهانی چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند و یا باشگاه شباب‌الاهلی چه نسخه‌ای برایش می‌پیچد. مهدی آرزوی حضور در جام جهانی، آن هم در سن 23 سالگی را داشت اما حالا این رویا از او دور شده است. شاید بازگشت به فوتبال ایران و پوشیدن پیراهن استقلال بتواند مرهمی برای این بازیکن باشد؛ شاید.

مصدومیت، بلای جان کریمی

در سال 2020 استقلال را به مقصد قطر اس سی ترک کرد و چندی بعد سر از الدحیل قطر درآورد. مدت زمان کوتاهی برای این 2 تیم بازی کرد و در ادامه به اتفاق مجید حسینی به تیم ترکیه‌ای کایسری اسپور پیوست. علی کریمی به دنبال این بود تا برخلاف اکثریت لژیونرهای ایرانی حاضر در سوپرلیگ ترکیه به موفقیت برسد اما مصدومیت‌های بی‌امان، او را باز هم اسیر کرد.

مصدومیت از ناحیه لگن و در تمرینات کایسری او را از لیست تیم بیرون کرد و بهبودی علی هم آنقدر به درازا انجامید که او بخش اعظمی از مسابقات را از دست داد. حالا کریمی در کنار تیم ترکیه‌ای تمرین می‌کند اما تکلیفش برای فصل بعد مشخص نیست. مدتی است که شنیده می‌شود او و باشگاه استقلال به همکاری دوباره امیدوار شده‌اند. کریمی پیش از مصدومیت در اردوهای تیم ملی حضوری مداوم داشت اما حالا دوباره کارش برای اضافه شدن به لیست سخت شده است. باید دید شماره 6 خوش‌فکر و بااستعداد اسبق استقلال و سپاهان، می‌تواند در قطر جزو نفرات لیست نهایی باشد یا خیر.

مانور بازیکن اسبق سرخابی‌ها روی نمودار سینوسی

دیگر بازیکن ایرانی شاغل در سوپرلیگ ترکیه که شرایط برایش ایده‌آل پیش نمی‌رود و زمزمه‌های بازگشتش به گوش می‌رسد، محمد نادری است. نادری پس از انجام بازی‌های قابل قبول در ترکیب استقلال به تیم آلتای پیوست تا زیر نظر مصطفی دنیزلی کار کند. هفته‌های نخست برای هر 2 طرف خوب بود. هم آلتای عملکرد قابل توجهی داشت و هم نادری در سمت چپ بازی های خوبی را به نمایش می‌گذاشت اما رفته رفته شرایط سخت شد.

نادری 23 بار برای تیمش در لیگ به میدان رفته که نتیجه‌اش یک گل و یک پاس گل بوده است. نادری پس از گذراندن یک مصدومیت چند هفته‌ای به ترکیب اصلی بازگشت اما در هفته‌های اخیر به استثنای 2 هفته قبل یا نیمکت‌نشین بوده یا فقط برای چند دقیقه در زمین حاضر بوده است.

نادری می‌توانست در صورت انجام بازی‌های کم‌نقص به اردوی تیم ملی اضافه شود و به سمت چپ خط دفاعی کمک کند اما فعلا خبری از روزهای خوب این بازیکن خوش‌اخلاق نیست. شاید بازگشت به فوتبال ایران بتواند برای او چاره‌ساز باشد. نباید فراموش کنیم که استقلال در حال حاضر 2 بازیکن مدعی را در سمت چپ دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها