|

تفاوت مهم پرسپولیس و استقلال در لیگ 21

کارشناسان عقیده دارند، استقلال خریدهای بهتری نسبت به پرسپولیس کرده و همین موضوع به ضرر پرسپولیس تمام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس به عنوان قهرمان ۵ فصل اخیر لیگ برتر، در این فصل عملکرد خوبی نداشت و نتوانست درخشش سال های قبل خود را تکرار کند. حذف مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی و همچنین اختلاف ۶ امتیازی با استقلال در لیگ باعث شده تا هواداران این تیم امید زیادی به کسب جام در این فصل نداشته باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ از آن طرف استقلال با وجود حذف از جام حذفی، در لیگ نمایش و عملکرد خوبی داشته و شانس اول قهرمانی در این فصل به حساب می آید. یکی از دلایل تفاوت عملکرد استقلال و پرسپولیس در این فصل را می‌توان به خریدهای  دو تیم در این فصل مرتبط دانست. در تابستان هم پرسپولیس و هم استقلال چند مهره کلیدی خود را از دست دادند ولی بازیکنان جدید استقلال تا اینجا عملکرد به مراتب بهتری نسبت به خریدهای جدید پرسپولیس داشتند.

کوین یامگا بهترین گلزن آبی‌ها در این فصل  بوده و هم به عنوان بازیکن هجومی هم به عنوان وینگ بک نمایش خوبی از این بازیکن دیدیم. رودی ژستد هم نوع بازی‌اش منتقدانی دارد ولی با حمایت‌های مجیدی، تبدیل به یک بازیکن مهم در تیمش شده است. آمار گلزنی او، قابل دفاع نیست ولی مجیدی اعتقاد دارد که این مهاجم خواسته‌های او در زمین را به بهترین شکل ممکن پیاده می‌کند. ضمن اینکه گل دقایق پایانی ژستد در دربی بسیار حیاتی بود و شاید همان گل موجب قهرمانی استقلال در این فصل شود.

جعفر سلمانی  و امیرحسین حسین‌زاده هم خیلی زود به ترکیب اصلی استقلال رسیدند، عملکرد خوبی در ترکیب آبی ها داشتند و گل های مهمی هم به ثمر رساندند. هرچند در استقلال هم چند بازیکن جدید این تیم مثل  محمدرضا آزادی، امیرعلی صادقی و امین قاسمی اصلا موفق نبودند، ولی سایر نفرات نمایش های بسیار خوبی داشتند و به استقلال کمک کردند تا صدرنشین لیگ باشد.

در نقل و انتقالات زمستانی هم بعد از جدایی یزدانی و مرادمند، استقلال سیلوای برزیلی را به خدمت گرفت، که مدافع خوبی نشان داد. همچنین صالح حردانی و آمانوف هم به این تیم اضافه شدند که هر دو بازیکن نمایش های خوبی داشتند، هرچند هافبک ازبک با خراب کردن پنالتی مقابل نساجی باعث حذف استقلال شد.

همه این‌ موارد حاکی از این است که مجیدی ضعف‌های تیمش در فصل قبل  را به خوبی شناخته و توانسته آنها را تا حد زیادی برطرف کند. در مقابل پرسپولیس اصلا در خریدهای این فصل موفق عمل نکرد و یحیی گل‌محمدی که به دلیل بدهی‌های باشگاهش امکان خرید بازیکن خارجی با کیفیت را نداشت مجبور شد فقط از بازیکنان داخلی در تابستان  استفاده کند.

رضا اسدی که با سروصدای زیادی راهی پرسپولیس شد و از او به عنوان جانشین احمد نوراللهی یاد می شد، به جز چند بازی نخست و چند بازی آخر پرسپولیس، در سایر بازی ها نیمکت نشین بود و خیلی ها از عملکرد این بازیکن انتقاد می کنند.  حامد پاکدل هم که فصل گذشته گل‌های حساسی برای آلومینیوم زده بود، به غیر از چند بازی خوب و زدن ۴ گل، نمایش دلچسبی در طول فصل نداشت. علیرضا ابراهیمی هم که قرار بود جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان شود، بیشتر بازیهای تیمش را از روی نیمکت تماشا کرده است. همچنین علی نعمتی با وجود گلزنی در دربی، هنوز به آن مدافع قابل اعتماد در قلب خط دفاعی پرسپولیس تبدیل نشده است.

به این خریدها می توان رضا دهقانی جوان را هم اضافه کرد که قرار بود به یکی از ستاره‌های این تیم تبدیل شود اما پیش از بسته شدن پنجره تابستانی با رضایت کادرفنی قرمزها راهی تراکتور شد. دو بازیکن تاجیکستانی و شیرزاد تمیروف ازبک هم چیز خاصی از خودشان نشان ندادند و بیشتر به فوتبالیست های معمولی شبیه هستند. خیلی از کارشناسان معتقدند، یکی تیم برای قهرمانی باید نقل و انتقالات خوبی را داشته باشد و خرید بازیکن باکیفیت برای تیمی که می خواهد قهرمان شود، یکی از مهم ترین فاکتورهاست. موضوعی که در این فصل اصلا در پرسپولیس دیده نشده و صدای هواداران و حتی پیشکسوتان این تیم را در آورده است.

جدا از  هر نتیجه ای که پرسپولیس در این فصل بدست بیاورد، لزوم خرید چند ستاره در این تیم حس می شود و یحیی هم به خوبی می داند که برای قهرمانی در فصل آینده، باید تیم قدرتمندی در تابستان بسازد و بازیکنان با کیفیتی را جذب کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها