|

پیش بازی لیورپول – منچستریونایتد؛ سرنوشت لیگ امشب مشخص می شود!

شاگردان کلوپ برای عقب نماندن از کورس قهرمانی و شیاطین سرخ هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به 3 امتیاز این بازی نیاز دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول در دیداری حساس معوقه از هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس میزبان منچستریونایتد خواهد بود.

لیورپول؛ جذاب‌ترین کورس

یورگن کلوپ به طور واضح از جذابیت و هیجان دیدارهای تیمش در این هفته‌ها لذت می‌برد. او می‌داند که لیورپول شانس بردن چهارگانه را دارد و حالا بعد از شکست منچسترسیتی که پس از ۲ سال و نیم اتفاق افتاده، باید به مصاف دیگر تیم شهر منچستر برود. لیورپول در حالی هنوز یک امتیاز از سیتی عقب است که بازی‌های سخت‌تری نسبت به رقیب در پیش دارد، از جمله نبرد با منچستریونایتد، تاتنهام و اورتون. لیورپول در سال‌های اخیر مقابل رقیب همیشگی‌اش یک برنده همیشگی بوده. در هر صورت قرمزها اگر جام می‌خواهند دیگر نباید امتیاز از دست بدهند.

منچستریونایتد؛ خشم کریس!

بالا و پایین‌های منچستریونایتد هواداران‌شان را کلافه کرده است. فرمول مربی موقت با حضور رالف رانگنیک کارساز نبود و چندان تغییر خاصی در این تیم حاصل نشده. با این حال کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش تلاش می‌کنند حداقل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرند. گفته می‌شود آینده کریس بستگی به این سهمیه و البته اریک تن‌هاخ دارد! یونایتد هم مسیر سختی در پیش دارد، ابتدا لیورپول و سپس آرسنال و هفته یکی مانده به پایانی چلسی. آیا رونالدوی دوباره اوج‌گرفته می‌تواند کاری کند که فصل آینده خودش را در اولدترافورد و منچستریونایتد را در لیگ قهرمانان ببینیم؟

 

 

آخرین بازی

اکتبر ۲۰۲۱ لیورپول در اولدترافورد با نتیجه ۵-۰ منچستریونایتد را نابود کرد. کیتا، ژوتا و صلاح (۳ مرتبه) گل‌های قرمزهای مرسی‌ساید را به ثمر رساندند.

آمار بازی

۲۰۸) ۸۱ برد برای منچستریونایتد در مقابل ۶۹ برد برای لیورپول. از ۲۰۸ رویارویی دو تیم در تاریخ، ۵۸ بازی هم مساوی شده است.

۵۹) در تاریخ لیگ برتر لیورپول ۱۷ بازی را از منچستریونایتد برده و ۲۸ بازی را باخته. ۱۴ بازی هم بدون برنده تمام شده است.

۷) لیورپول در ۷ دیدار آخرش مقابل منچستریونایتد شکست نخورده است. از این ۷ دیدار ۴ بازی را لیورپولی‌ها برده‌اند.

۴) ۴ سال و یک ماه است که منچستریونایتد موفق به شکست لیورپول در لیگ نشده است. شیاطین‌سرخ آخرین مرتبه مارس ۲۰۱۸ برنده شدند. آخرید بردشان در آنفیلد هم ژانویه ۲۰۱۶ رقم خورد.

۱۱) در ۱۱ بازی آخر مقابل لیورپول، منچستریونایتد فقط یک برد در سال ۲۰۱۸ را داشته، ۴ بازی را باخته و ۶ بازی هم برنده نداشته است.

۵) لیورپول ۵ فصل گذشته در آنفیلد مقابل منچستریونایتد شکست نخورده. از این ۵ بازی، ۲ بازی را برده‌اند و ۳ بازی مساوی شده.

۲) لیورپول شانس دارد برای اولین مرتبه بعد از ۸ سال مقابل منچستریونایتد دبل کند. آخرین مرتبه این اتفاق فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ رخ داده است.

۳) در صورتی که قرمزهای مرسی‌ساید این بازی را مقابل منچستریونایتد ببرند، بعد از ۱۳ سال ۳ مرتبه متوالی رقیب دیرینه را شکست داده‌اند.

۳۲) لیورپول بعد از آخرین باختش در دسامبر ۲۰۲۱ مقابل لسترسیتی بیش از همه تیم‌های لیگ برتری امتیاز گرفته. قرمزها ۳۲ امتیاز در این مدت زمان کسب کرده‌اند.

۵) منچستریونایتد در ۵ دیدار آخری که در آنفیلد به میدان رفته پیروز نشده است. ۳ تساوی و ۲ شکست برای شیاطین‌سرخ رقم خورده.

۲۳) در ۲۳ بازی از ۲۴ آخری که کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد گل زده، این تیم پیروز شده است. آخرین مرتبه که او گل زده و تیمش برنده نشده مارس ۲۰۰۹ مقابل لیورپول بوده.

مصدومان و محرومان

آسیب‌دیدگی جزئی سادیو مانه در آستانه این دیدار حساس ممکن است باعث دوری ستاره لیورپول از ترکیب تیمش شود. منچستریونایتد هم در لیست مصدومانش نام رافائل واران، لوک شاو، فِرِد، ادینسون کاوانی و اسکات مک‌تامینی را می‌بیند. میسون گرینوود هم که همچنان از تمرین و مسابقات کنار گذاشته شده.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، دیاس و ژوتا

منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، مگوایر، لیندلوف، تلس، ماتیچ، فرناندش، پوگبا، الانگا، سانچو و رونالدو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها