|

بررسی شرایط صعود سپاهان به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا؛ خیلی خیلی سخت!

دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آغاز شد و نتایج جالبی هم در گروه‌های مختلف به دست آمد.

لینک کوتاه کپی شد

در گروه چهارم تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد از کسب تساوی یک بر یک مقابل میزبانش التعاون عربستان چهار امتیازی شد و در رده سوم جای گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ گروه چهارم را شاید بتوان سخت‌ترین گروه منطقه غرب تلقی کرد. گروهی که با حضور نماینده میزبان(التعاون عربستان)، الدحیل قطر، سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان در حال پیگیری است. فعلا نماینده قطر با ۹ امتیاز صدرنشین است. تیم عربستانی هفت امتیاز اندوخته دارد و در رده دوم جای گرفته است. سپاهان با چهار و پاختاکور با سه امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم جای دارند.

سپاهان در هفته چهارم مقابل میزبان خود التعاون به تساوی یک بر یک دست یافت. شاگردان محرم نویدکیا بازهم در ساختار دفاعی خود در برابر سرعت به مشکل خوردند و دروازه‌شان باز شد اما تعویض‌های صورت گرفته منجر به زده شدن گل تساوی شد. شاید اگر تیرک دروازه با نماینده کشورمان مهربان‌تر بود حالا سپاهان به دومین برد خود می‌رسید و وضعیت بهتری در جدول داشت.

حالا شرایط صعود برای طلایی‌پوشان بسیار پیچیده است. آنها در ۲ بازی پیش رو باید به ترتیب مقابل پاختاکور ازبکستان و الدحیل قطر صف‌آرایی کنند. نماینده ازبکستان امکان سرگروهی ندارد و در بهترین شرایط می‌تواند به رده دوم برسد که آن هم بعید است. الدحیل قطر نیز آخرین رقیب نایب قهرمان فصل پیش لیگ برتر فوتبال ایران خواهد بود.

۲ برد و کسب ۶ امتیاز از این دو دیدار تنها چیزی است که سپاهان به آن احتیاج دارد تا بتواند به صعود “امیدوار” باشد. اگر در این ۲ مسابقه تیم محرم به برتری دست یابد ۱۰ امتیازی خواهد شد. در هفته پیش‌رو رقابتی فوق‌العاده سرنوشت‌ساز بین التعاون و الدحیل به انجام می‌رسد. نتیجه‌ی این دیدار مشخص می‌کند که سپاهان برای صعود به چه چیزی احتیاج دارد.

سپاهان چگونه از گروه مرگ صعود می‌کند؛ ماموریت (غیر)ممکن پیش‌روی «محرم»

همانطور که می‌دانید در صورت تساوی امتیازات، نتیجه بازی‌های رو در رو اهمیت پیدا می‌کند. شاگردان محرم نویدکیا مقابل التعاون در موضع ضعف قرار دارند و برای سبقت گرفتن از الدحیل باید این تیم را در هفته آخر با تفاضل بیش از یک گل شکست دهند تا باخت یک بر صفر در جدال رفت را به دست فراموشی بسپارند.

سپاهان برای صعود به عنوان سرگروه سوای اینکه باید هر ۲ بازی خود را ببرد نیاز دارد بازی التعاون و الدحیل به تساوی برسد و در هفته پایانی نیز نماینده ازبکستان مقابل التعاون شکست نخورد. با ذکر این نکته که برد سپاهان مقابل الدحیل باید با فاصله بیش از یک گل باشد.

صعود به عنوان تیم دوم کمی ساده‌تر خواهد بود. سپاهان باید هر ۲ بازی را با برد پشت سر بگذارد. پیروزی الدحیل و عدم پیروزی التعاون در روز آخر مقابل پاختاکور و یا پیروزی التعاون مقابل الدحیل می‌تواند منجر به دومی نماینده کشورمان شود. اگر التعاون هر ۲ بازی خود را ببازد و سپاهان به چهار امتیاز برسد هم ممکن است رتبه دوم را برای تیم محرم به دست بیاورد اما ۸ امتیاز برای صعود به عنوان یکی از سه تیم دوم کافی نخواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها