|

جا به جایی غول ها در اروپا؛ منتظر این سوپرانتقال ها باشید!

شایعات اخیر در رسانه‌های اروپایی از احتمال جابه‌جایی‌های جذاب در تابستان خبر می‌دهند

لینک کوتاه کپی شد

در دو روز گذشته فوتبال جزیره تحت‌الشعاع خبر انتقال احتمالی ارلینگ هالند به منچسترسیتی قرار گرفته است. ستاره نروژی دورتموند یکی از پرمشتری‌ترین بازیکنان کنونی فوتبال دنیاست که می‌تواند با شم گلزنی بالایش موفقیت خط‌حمله هر تیمی را تضمین کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرهیختگان؛ در ماه‌های اخیر باشگاه‌های مختلفی برای به خدمت گرفتن او تلاش کردند تا اینکه درنهایت شایعات به‌نام رئال و منچسترسیتی محدود شد و حالا رسانه‌های بریتانیایی از احتمال حضورش در لیگ جزیره خبر می‌دهند. البته هالند تنها بازیکن بزرگی نیست که در تابستان باشگاه خود را به مقصد جدیدی ترک می‌کند و شایعات اخیر در رسانه‌های اروپایی از احتمال جابه‌جایی‌های جذاب در تابستان خبر می‌دهند و احتمالا باید منتظر بازار نقل‌وانتقالاتی پرخبر و داغ باشیم که می‌تواند در آستانه جام‌جهانی فصلی جذاب را شکل دهد. در ادامه به بررسی برخی از این جابه‌جایی‌های احتمالی می‌پردازیم.

هالند به سیتی

روز گذشته روزنامه دیلی‌میل انگلیس در خبری اختصاصی از توافق اولیه بین این بازیکن و باشگاه ثروتمند شهر منچستر خبر داد. به نوشته این نشریه، ظاهرا نمایندگان این ستاره نروژی در جلساتی با مدیران باشگاه سیتی برای مبلغ و شرایط قرارداد به توافق رسیده‌اند و سیتی قرار است در ابتدای تابستان بند فسخ این بازیکن را فعال کند. درصورتی که این انتقال محقق شود این جوان نروژی هفته‌ای 500هزار پوند حقوق دریافت می‌کند که به این ترتیب به پردرآمدترین بازیکن این لیگ تبدیل می‌شود. هالند که درحال حاضر تنها 21سال دارد در قراردادش با دورتموند بند فسخی 63میلیون پوندی را گنجانده است و سیتی هم تصمیم دارد با پرداخت این رقم بدون اینکه نیازی به مذاکره با باشگاه آلمانی باشد، این بازیکن را به خدمت بگیرد.

جالب اینکه همین هفته پیش بود که مقامات تیم آلمانی با وجود شایعاتی که درباره احتمال پیوستن او به سیتی و همچنین رئال‌مادرید و حتی پاری‌سن‌ژرمن وجود داشت، اعلام کردند هیچ پیشنهادی در این زمینه دریافت نکرده‌اند و احتمالا خبری از انتقال این بازیکن نخواهد بود. زردها امیدوار بودند همانند فصل پیش که این بازیکن را برای ماندن در سیگنال ایدونا پارک متقاعد کردند، بتوانند یک فصل دیگر هم او را نگه دارند اما ظاهرا این‌بار دیگر او تصمیم خود را برای جدایی گرفته و تصمیم دارد فوتبالش را در لیگ دیگری دنبال کند. به همین دلیل پپ گواردیولا که در ابتدای این فصل با وجود تلاش بسیار نتوانست هری کین را از تاتنهام بخرد حالا برای تقویت خط‌حمله خود هالند را که بسیار جوان‌تر است، انتخاب کرده.هالند که متولد شهر لیدز در انگلیس است و سابقه بازی در تیم‌های ردبول‌سالزبورگ و مولده را نیز در کارنامه دارد در ابتدای این هفته در جریان برتری 6 بر یک دورتموند مقابل وولفسبورگ دو گل زد تا در این فصل به آمار عالی 33گل زده در 31بازی در باشگاه و تیم‌ملی کشورش رسیده است. البته آلف اینگ، پدرش نیز سابقه بازی در منچسترسیتی را در کارنامه دارد و به‌نظر همین رابطه خوب یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب این باشگاه توسط او خواهد بود. دستمزد 500هزار پوندی او باعث می‌شود حتی از بازیکنی چون کوین دی‌بروینه که یکی از ستاره‌های سال‌های اخیر لیگ جزیره بوده و 385هزار پوند در هفته دستمزد می‌گیرد، درآمد بالاتری داشته باشد.

کریستوفر انکونکو به منچستریونایتد، آرسنال یا اینترمیلان

منچستریونایتد برای به خدمت گرفتن این ستاره لایپزیگ کار آسانی نخواهد داشت، چراکه رقبای سرسختی چون آرسنال و اینترمیلان را پیش‌رو دارد. به‌خصوص که شیاطین سرخ شرایط خوبی در جدول رده‌بندی لیگ برتر ندارند و شاید در انتهای فصل نتوانند سهیمه لیگ قهرمانان فصل بعد را دریافت کنند. در چنین شرایطی شاید این مهاجم فرانسوی که گفته می‌شود حداقل 54میلیون پوند قیمت دارد ترجیح دهد راهی باشگاهی شود که در مهم‌ترین تورنمنت اروپایی حاضر است. انکونکو فصلی فوق‌العاده را در بوندس‌لیگا سپری می‌کند و با توجه به اینکه فصل قبل هم نمایش خوبی ارائه کرده بود مدت‌هاست که در رادار یونایتد قرار دارد و آنها امیدوارند بتوانند در پروژه بازسازی تیم زیرنظر اریک تن‌هاگ این ستاره جوان را به ترکیب خود اضافه کنند. نشریه بیلد آلمان معتقد است این بازیکن فرانسوی به احتمال زیاد در تابستان لایپزیگ را به مقصد تیمی بهتر ترک خواهد کرد و منچستریونایتد در این میان شانس زیادی برای خرید او دارد. البته مشکل مهمی که در این میان وجود دارد این است که اگر شیاطین سرخ نتوانند به لیگ قهرمانان برسند، بودجه آنها تا حد زیادی کم خواهد شد و به این ترتیب به‌سختی بتوانند منابع مالی برای خرید این بازیکن را که رقم درخواستی لایپزیگ برایش کم نیست، تامین کنند. از طرف دیگر هنوز تکلیف کادرفنی این باشگاه برای فصل بعد هم مشخص نشده است و در چنین شرایطی مشخص نیست آیا اصلا جانشین رانگنیک تمایلی به خرید چنین بازیکنی دارد یا نه. البته سرمربی آلمانی که این روزها به‌عنوان مربی موقت در اولدترافورد حضور دارد علاقه زیادی به بازی انکونکو دارد و به مقامات این باشگاه توصیه کرده به هر قیمتی این بازیکن را به خدمت بگیرند.

رانگنیک در سال2019 شخصا به لایپزیگ کمک کرد تا این مهاجم فرانسوی را از پاری‌سن‌ژرمن به خدمت بگیرد و وقتی متوجه شد او در فهرست بازیکنانی که استعدادیاب‌های یونایتد زیرنظر دارند، نیست بسیار متعجب شد. قرارداد انکونکو با لایپزیگ تا سال2024 اعتبار دارد و اگر یونایتد نتواند در خرید او موفق باشد احتمالا مقصد این بازیکن یکی از دو تیم اینتر یا آرسنال خواهد بود. این مهاجم 24ساله فرانسوی در این فصل در تمامی رقابت‌ها 30گل و 19پاس‌گل در کارنامه‌اش به ثبت رسیده که آماری فوق‌العاده برایش محسوب می‌شود و به همین دلیل مورد توجه باشگاه‌های زیادی قرار دارد. از مهم‌ترین بازی‌هایی که او موفق شد در آن عملکردی عالی داشته باشد می‌توان به مصاف با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اشاره کرد که موفق به هت‌تریک شد و دروازه بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و دورتموند را نیز در این تورنمنت باز کرده است.

رحیم استرلینگ به میلان

میلانی‌ها درحال انتقال مالکیت به گروه سرمایه‌گذاری جدیدی هستند که این جابه‌جایی می‌تواند شرایط مالی آنها را به‌طرز قابل‌توجهی بهتر کند. حتی شایعاتی منتشر شده که مالکان جدید پس از خرید سهام این باشگاه تصمیم دارند بودجه‌ای 300میلیون یورویی را دراختیار پائولو مالدینی، مدیر ورزشی باشگاه قرار دهند تا تیم برای فصل بعد به‌خوبی تقویت شود.

در این میان روزنامه گاتزتادلواسپورت در گزارشی از پیشنهاد شدن رحیم استرلینگ، مهاجم منچسترسیتی به این باشگاه توسط مدیربرنامه‌های او خبر داده است. گفته می‌شود رابطه این ستاره ملی‌پوش انگلیسی با پپ گواردیولا چندان دوستانه نیست و در ماه‌های اخیر اختلافاتی بین این دو پدید آمده که باعث شده او به‌دنبال ترک این باشگاه باشد. به همین دلیل او به میلان پیشنهاد شده تا شاید فصل بعد فوتبالش را با لباس روسونری ادامه دهد. این ستاره 27ساله که در این فصل در 40بازی برای تیمش 14گل و 7پاس‌گل داشته است تا انتهای فصل بعد با این باشگاه قرارداد دارد و به همین دلیل سیتیزن‌ها درصورتی که تمایلی به تمدید آن نداشته باشند باید هرچه زودتر او را به تیم دیگری واگذار کنند تا به‌عنوان بازیکن آزاد از این باشگاه جدا نشود.

رسانه‌های ایتالیایی علاوه‌بر او از دیووک اوریگی، مهدی طارمی، اسون بوتمن، مارکو آسنسیو و حتی کریستوفر انکونکو به‌عنوان گزینه‌های احتمالی تقویت میلان برای فصل بعد نام می‌برند تا این باشگاه که هم‌اکنون در صدر جدول سری Aقرار گرفته و رقابت نزدیکی با همشهری خود برای کسب عنوان قهرمانی لیگ دارد، عملکرد بهتری در فصل آینده لیگ قهرمانان داشته باشد و دوباره خود را به‌عنوان یک مدعی مطرح کند.

آنتونیو رودیگر به رئال‌مادرید، پاری‌سن‌ژرمن یا منچستریونایتد

این مدافع آلمانی که آخرین ماه‌های قراردادش با چلسی را سپری می‌کند ظاهرا تصمیمی برای تمدید آن ندارد و به سران باشگاه هم اعلام کرده در تابستان جدا خواهد شد. رفتن او لطمه بزرگی به خط‌دفاعی آبی‌ها خواهد زد اما درخواست مالی بالایش سبب شده مدیران این تیم تمایلی به تن دادن به خواسته‌های او نداشته باشند. در ابتدا از بارسا یا بایرن‌مونیخ به‌عنوان مشتریان او نام برده می‌شد اما دستمزد بالا باعث شد این دو تیم فعلا از بین گزینه‌ها خارج شوند. در روزهای اخیر رئال تلاش خود را برای خرید او بیشتر کرده است و ازسوی دیگر با توجه به اینکه گفته می‌شود مذاکرت او با یونایتد به‌دلیل عدم اطمینان او از حضور این تیم در لیگ قهرمانان و همچنین حضور واران و مگوایر در خط‌دفاعی این تیم موفقیت‌آمیز نبوده، حالا شانس رئال و پاریسی‌ها برای خرید او بیشتر شده است.

کیلیان امباپه به رئال‌مادرید

سرنوشت این ستاره فرانسوی یکی از مهم‌ترین داستان‌های این فصل فوتبال اروپاست که هنوز مشخص نیست چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد گرفت. در میانه‌های فصل بسیاری انتقال او به رئال را تمام‌شده می‌دانستند، اما اخیرا اظهارنظرهای متناقض او درباره آینده‌اش باعث شده این امیدواری بین هواداران تیم پاریسی به‌وجود آید که شاید امباپه قراردادش را تمدید کند. البته خبری که درباره احتمال فروش باشگاه توسط مالکان قطری منتشر شده بود ممکن است در سرنوشت او نقش زیادی داشته باشد.

روبرت لواندوفسکی به بارسلونا

ژاوی در نقل‌وانتقالات ژانویه برای تقویت خط‌حمله تیمش به‌سراغ اوبامیانگ رفت و اگرچه این مهاجم گابنی نمایش خوبی در این مدت داشته است اما به‌تازگی شایعاتی مبنی‌بر احتمال حضور لواندوفسکی در این باشگاه شنیده می‌شود. اگرچه این خبر توسط مدیران تیم تکذیب شد اما با توجه به اخباری که رسانه‌های آلمانی و اسپانیایی منتشر می‌کنند نمی‌توان آن را کاملا منتفی دانست. حتی گفته می‌شود کاتالان‌ها با پرداخت تنها 40میلیون یورو می‌توانند بهترین بازیکن سال2021 دنیا را به ترکیب خود اضافه کنند.

پل پوگبا به پی‌اس‌جی یا یووه

هافبک فرانسوی یونایتد درطول 5سالی که از بازگشتش به اولدترافورد می‌گذرد کمتر توانسته نمایشی قابل‌قبول از خود ارائه کند و بیشتر درگیر مصدومیت یا حواشی بوده است. در چنین اوضاعی پوگبا برای دومین‌بار به‌دنبال جدایی از این باشگاه به‌عنوان بازیکن آزاد است و شاید این‌بار هم دوباره راهی یوونتوس شود. البته حضور در کشورش و بازی برای پاری‌سن‌ژرمن یکی دیگر از گزینه‌‌هایی است که پیش‌روی این هافبک 29ساله قرار دارد و البته به‌تازگی اخباری مبنی‌بر احتمال تمدید قراردادش با یونایتد منتشر شده که بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. خبر عجیبی که دیروز منتشر شد هم پیشنهاد شدن او توسط مدیربرنامه‌هایش به منچسترسیتی است که می‌تواند انتقالی جنجالی در فوتبال جزیره باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها