|

خلاصه بازی چلسی 2 -4 آرسنال؛ توپچی ها به اروپا نزدیک شدند

آرسنال با برد 4-2 برابر چلسی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نزدیک شد.

لینک کوتاه کپی شد

یک روز بعد از تحقیر یونایتد در خانه لیورپول، خیلی ها در انتظار تکرار چنین اتفاقی در لندن بودند ولی کار پایاپای شروع شد و هر دو تیم به یک اندازه از اشتباهات یک دیگر در نیمه اول بهره بردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ ابتدا روی اشتباه بزرگ کریستینسن، انکتیا در دقیقه 13 گل اول آرسنال را به ثمر رساند. مهاجم آرسنال با تیزهوشی مدافع حریف را که در میانه میدان توپ را در اختیار داشت دنبال کرد و توانست پاس رو به عقب او به دروازه‌بان را ربوده و به گل تبدیل کند.

تنها چهار دقیقه بعد روی اشتباه مدافعان آرسنال و توپیگیری در میانه میدان ورنر در دقیقه 17 بازی را به تساوی کشاند. مهاجم چلسی بعد از چند گام حرکت در عرض یک شوت زمینی را از پشت محوطه جریمه روانه دروازه آرسنال کرد که با برخورد به مدافع این تیم به گل تبدیل شد.

بعد از اشتباهات مکرر مدافعان آرسنال و حمله ناموفق مهاجمان چلسی در دقیقه 27  اسمیت-رو برای بار دوم دروازه آبی ها را باز کرد. ژاکا شروع کننده این حرکت تیمی زیبا بود که در نهایت با ضربه تمام کننده اسمیت-رو ختم به گل شد.

داستان اشتباهات همچنان ادامه داشت و تنها 5 دقیقه بعد روی توپیگیری ورنر و ضربه تمام کننده آزپیلیکوئتا، گل تساوی چلسی به ثمر رسید. ورنر توپ را در سمت چپ گرفت و با یک پاس سریع آن ر به آزپیلیکوئتا رساند؛ مدافع آبی ها هم با یک شوت مطمئن گل تساوی را در دقیقه 32 وارد دروازه آرسنال کرد.

آرسنال بعد از اینکه دوباره برتری را از دست داد، حملات خود را از سر گرفت و می توانست تا پیش از پایان نیمه اول به گل سوم برسد. ادوارد انکتیا در دقیقه 32 با یک شوت خطرناک از پشت محوطه جریمه دروازه مندی را تهدید کرد ولی توپ با اختلافی اندک در این صحنه راهی اوت شد. شاگردان آرتتا در آخرین دقیقه از نیمه اول هم شانس گلزنی داشتند ولی این بار نیز شانس خود را از دست دادند تا دو تیم با نتیجه مساوی راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با شوت خطرناک ورنر که به کنار دروازه برخورد کرد شروع شد. چلسی که با حضور تیاگو سیلوا از آغاز نیمه دوم به دنبال کمتر کردن اشتباهات دفاعی بود تنها ده دقیقه بعد از شروع کار، دروازه خود را باز شده دید؛ حرکت با توپیگیری تاوارز در سمت چپ شروع شد. او توپ را به انکتیا رساند و اشتباهات عجیب مدافعان چلسی که جواب لو دادن توپ را با یک لو دادن دیگر جواب دادند، موقعیت گلزنی را برای زننده گل اول آرسنال فراهم کرد و او با یک ضربه دقیق دروازه مندی را باز کرد.

چلسی خیلی زود حالت تهاجمی به خود گرفت تا برای سومین بار بازی را به تساوی بکشاند. روی ارسال تند و تیز جیمز از سمت راست، دروازه آرسنال به شدت تهدید شد؛ ابتدا رمزدیل با شیرجه سریع توپ را قطع کرد. آلونسو در این لحظه فرصت گلزنی را داشت ولی ضربه او به مدافعان آرسنال برخورد کرد که مقابل دروازه حضور داشتند.

بعد از اینکه حملات چلسی برای جبران حاصلی در پی نداشت، آرسنال در دقیقه نود صاحب یک ضربه پنالتی شد؛ این پنالتی روی خطای آشکار آزپیلیکوئتا روی ساکا که می رفت دروازه چلسی را باز کند، اعلام شد. خود ساکا پشت توپ ایستاد و توپ را برخلاف جهت حرکت مندی وارد دروازه کرد.

 

آرسنال با کسب پیروزی 4 بر 2 در خانه چلسی امید کسب سهمیه را دوباره برای خود زنده کرد. این تیم در آستانه بازی با منچستری که روز گذشته با 4 گل مغلوب لیورپول شد، به پیروزی روحیه بخش امشب دست یافت تا با 57 امتیاز و تفاضل گل کمتر از تاتنهام در مکان پنجم جدول رده بندی قرار بگیرد. چلسی هم 62 امتیازی ماند تا فاصله اش با سیتی و لیورپول بیشتر شود.

خلاصه بازی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها